| | |

الکساندر پاولویچ استعداد بومی بایرن مونیخ در پست هافبک کیست؟

الکساندر پاولویچ به یکی از اولین نام‌های لیست هافبکهای دفاعی در بایرن مونیخ تبدیل شده است که در سن هفت سالگی به این باشگاه پیوست و متعاقبا تا سال 2027 قرارداد خود را امضا کرد. سایت رسمی بوندسلیگا به آخرین جواهر ظهور یافته از آکادمی بایرن نگاهی انداخته است…

 

مشخصات تصحیح شده تا زمان 14 مارس 2024

الکساندر پاولویچ

سن: 19

باشگاه: بایرن مونیخ

پست: هافبک دفاعی

کشور: آلمان (2 بازی ملی در تیم زیر 20 ساله های آلمان)

 

آمارهای کلیدی

اولین بازی پاولویچ برای تیم اصلی در پیروزی 8-0 مقابل دارمشتات در هفته 9 از فصل 24-2023 مدتی بود که از راه رسیده بود.

استعداد او که زاده شهر مونیخ است خیلی زود کشف شد و در هفت سالگی پس از اولین به پا کردن کفش‌هایش در اس سی فورشتنفلدبروک، جاییکه هم تیمی اش در بایرن، یوسیپ استانیشیچ نیز در آن بازی می‌کرد، به بایرن پیوست. او در مراحل رشد را در تیم رکوردداران قهرمانی طی کرد و توسط مربی توماس توخل در بین بازیکنان تعویضی فصل گذشته در پیروزیهای هفته های 31 و 32 مقابل وردربرمن و شالکه به ترتیب انتخاب شد.

بدنبال این این نقطه عطف، نمایش های چشمگیر در پست هافبک مرکزی برای تیم زیر 19 ساله های بایرن در فصل گذشته و چند بازی برای تیم دوم بود که ابتدا یولیان ناگلسمن و سپس توخل را متقاعد کرد که پاولویچ آماده است تا به تمرینات تیم اصلی برود. او قبل از آنکه در بازی های دوستانه پیش فصل مقابل لیورپول و منچسترسیتی فوق ستاره ها را تحت تاثیر قرار دهد، همین کار را در زمین های تمرین زیبنا اشتراسه هم انجام داده بود.

مستندات خوبی وجود دارد که بایرن تلاش کرد و البته نتوانست موقعیت هافبک دفاعی را در تابستان تقویت کند، اما توخل هرگز آنقدر ناامید نمی شد که دست از این تلاش بردارد. سرمربی بایرن در اواخر تابستان 2023 گفت:

«باید ببینیم. هنوز چند روز فرصت داریم. شاید کاری انجام دهیم. و اگر این کار را نکنیم، الکس را از تیم جوانان زیر 23 سال خود داریم. چه نتیجه ای می شود اگر این بازیکن تبدیل به …»

پاولویچ قبل از اینکه اتفاق اجتناب ناپذیر رخ دهد و به او در مقابل دارمشتات اجازه بازی داده شود، در پنج بازی از جمله برد در مقابل گالاتاسرای در لیگ قهرمانان، در ترکیب اصلی تیم حضور داشت. توخل در مورد جوانانی که در تمرینات تیم اصلی شرکت می کردند قول داده بود که “به آنها دقایقی برای بازی داده خواهد شد”، و او تا آنجا که به پاولویچ مربوط می شود، به قول خود خوب عمل کرده است.

تنها چند روز بعد، او اولین قرارداد حرفه‌ای خود را تا سال 2027 با باشگاه روی کاغذ آورد. این بازیکن جوان اولین پاس گل بوندسلیگا انجام داد و در درکلاسیکر در دومین حضورش در تیم بزرگسالان در بازی هفته بعد از آن حضور یافت و پاداش خود را با اولین حضور در تیم اصلی در لیگ و اولین حضور در لیگ قهرمانان در نوامبر دریافت کرد. در همان ماه او اولین بازی خود را برای تیم زیر 20 ساله های آلمان انجام داد.

سپس پیروزی 3-0 مقابل اشتوتگارت در هفته 15، و دومین حضور پاولویچ در تیم اصلی برای این باشگاه، برایش یک رهایی واقعی به نظر می رسید. پاولویچ که بدلیل غیبت لئون گورتسکا و یوزوآ کیمیش وارد خط میانی بایرن شد، پس از اینکه در حین مسابقه گرم شد، به بازی مسلط شد.

دو گل از سه گل بایرن حاصل ضربات ایستگاهی پاولویچ بود و ارسال او در تمام مدت باعث تخریب دفاع اشتوتگارت شد. او در نهایت با 70 لمس توپ، یک پاس گل و 86 درصد پاس های به مقصد رسیده، بازی خود را به پایان رساند.

او در حال حاضر 13 بازی در بوندسلیگا انجام داده است که در 8 تای آنها در تیم اصلی بوده است. این بازیکن 19 ساله در حال حاضر دو گل و دو پاس گل به نام خود ثبت کرده است که تقریبا به اندازه کیمیش (4) با کمتر از نیمی از زمان بازی اوست. او با نرخ 94 درصد پاس به مقصد رسیده در لیگ در بین از هافبک های بایرن پیشرو است، در حالیکه این نوجوان همچنین دارای بهترین نرخ فرار* تیم است که در 69 درصد موقعیت هایی که توسط حریف تحت فشار قرار می گیرد، مالکیت توپ را حفظ می کند.

با قد 1.86 متری پاولویچ هنوز اضافه وزن  ندارد، اما توانایی او در پوشاندن زمین، تهاجمی بودن در تکل و نگاه دقیق برای پاس دادن باعث می‌شود تا او را به شکلی مناسب در قالب هافبک سابق اسپانیایی برنده سه گانه بایرن آماده کند.

مارتینز چسبی بود که دفاع و حمله را در فصل تاریخی 13-2012 پیوند داد و او تصویری از استحکام و امنیت در طول 9 سال حضورش در این باشگاه و پشتوانه قهرمانی در بوندسلیگا در تک تک فصلهای حضورش در مونیخ بود.

بنظر می رسد پاولویچ از همان قماش است و اکنون نشان می دهد که با پاس هایی که باعث افتخار مارتینز می شود، هم در ضربات ایستگاهی و هم در بازیسازی های بایرن چقدر توانایی دارد.

 

آیا می دانستید؟

پاولویچ بلطف ریشه های خانوادگی خود واجد شرایط بازی برای صربستان و آلمان بود. او برای حضور در تیم زیر 21 ساله های صربستان فراخوانده شد، اما این فرصت را رد کرد و آینده ملی خود را باز گذاشت.

این به ناگلزمن، سرمربی فعلی آلمان اجازه داد تا وارد میدان شود و به این بازیکن با توانایی بالا، اولین دعوتش را در 14 مارس برای بازی های دوستانه مقابل فرانسه و هلند پیشنهاد دهد.

 

چیزی که آنها می گویند

-الکساندر پاولویچ پس از امضای قرارداد حرفه ای خود با بایرن:

«من در بایرن بزرگ شدم و خیلی خوشحالم که اولین قرارداد حرفه ای ام را امضا کردم. من از بچگی این رویا را داشتم. از همه کسانی که در آکادمی اف سی بایرن از من حمایت کردند بسیار سپاسگزارم. من می خواهم در هر جلسه تمرین یاد بگیرم و به شدت روی خودم کار خواهم کرد.»

 

– کریستوف فروند مدیر ورزشی بایرن:

«الکس پاولویچ به لحاظ فنی یک هافبک با استعداد با آینده بسیار خوب است. علاوه بر این، او فوق العاده مشتاق یادگیری، بلندپرواز و در دستیابی به اهدافش مصمم است. الکس از هفت سالگی پیراهن بایرن را بر تن کرده است و تمام مراحل از تیم جوانان تا تیم اصلی ما را طی کرده است. این او را به یک نمونه عالی برای پسران ما در پردیس آکادمی تبدیل می کند. ما بسیار خوشحالیم که او اولین قرارداد حرفه ای اش را با ما امضا کرده است.»

 

– توخل بعد از بازی اشتوتگارت:

«ما نمی توانیم عملکرد او را امروز به اندازه کافی تحسین کنیم. امروز اعتماد خود را به او نشان دادیم. بهتر است از این مساله رد نشویم. او امروز بازی بسیار خوبی انجام داد. ضربات ایستگاهی او خوب بود. من برای او بسیار خوشحالم. او خوب تمرین می کند. او مرد بزرگی است، احساسش در جای درستی است. و خیلی خوب عمل کرد.»

 

– توماس مولر، آن هم پس از نمایش چشم نواز پاولویچ مقابل اشتوتگارت:

«پاولو همه کارها را بدرستی انجام نمی دهد، اما برای من جای تعجب نیست که او می تواند اینطوری بازی کند. می توانید ببینید که او می تواند این کار را انجام دهد. من از طرفداران پاولو هستم.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید