| |

طوفان کامل – چهار مربی برتر آلمانی در بازار

مثل انتظار اتوبوس است. شما ساعتها منتظر می مانید تا یکی از راه برسد، و سپس انگار سرنوشت رقم زده باشد، دو تا باهم از راه می رسند. در مورد مربیان نخبه آلمانی، چهار نفر بطور همزمان با مقارنه ستاره ها با هم طلوع کرده اند به این معنی هستند که یورگن کلوپ، توماس توخل، یولیان ناگلزمن و هانسی فلیک همگی در تابستان در دسترس خواهند بود. ساخت و پاخت ها در سراسر اتاق های هیئت مدیره اروپا از هم اکنون شروع می شود.

اگر بخواهید جام‌هایی را که توسط این گروه چهار نفره مذکور از مربیان آلمانی به دست آمده‌، را ردیف کنید، حجم قابل توجهی از نقره جات را پیش روی خود خواهید داشت: سه قهرمانی لیگ قهرمانان، هشت قهرمانی لیگ و سه جام داخلی غیر از تعداد زیادی جوایز مربیگری فردی. پس آینده چه چیزی می تواند برای این افراد برجسته عرصه مربیگری داشته باشد؟

Jurgen Klopp to step down as Liverpool manager at end of season | Football News | Al Jazeera

یورگن کلوپ

تصمیم این مربی 56 ساله برای کناره گیری از سمت مربیگری لیورپول در پایان فصل، نیمی از هواداران مرسی ساید قرمز را وارد یک فروپاشی عاطفی جمعی کرد، اما خودش هنوز هم بر کسب دومین عنوان قهرمانی لیگ برتر در آنفیلد قبل از ترک باشگاه، متمرکز است. او قبلا اعلام کرده است که قصد دارد سال‌ها از بازی فاصله بگیرد، که اساسا او را از موقعیتهای بزرگی که منطقا با آنها مرتبط بود، حذف می‌کند.

بنظر می رسد کار تیم ملی آلمان برای او ساخته شده باشد، زیرا او اساسا مربیگری یک تیم در انگلیس را رد کرده است. عاشقان در میان پایگاه هواداران بروسیا دورتموند رویای بازگشت او را به سیگنال ایدونا پارک در سر می پرورانند، اما میراث او بگونه ای است که بازگشت به عقب می تواند خطرآفرین باشد. تصور او در بایرن سخت است، بنابراین پس از آن که او یک تعطیلات شایسته را پشت سر بگذارد، یک مورد گباید منتظر ماند و دید” است.

Thomas Tuchel plays down suggestions Lazio loss could hasten his Bayern exit

توماس توخل

داستان توماس توخل در بایرن فصل کوتاهی بود، اما واقعا برای خیلی ها تعجب آور نخواهد بود. شرایط پیرامون توافق با او، ماهیت باشگاه و شهرت او بعنوان «پیچیده» بودن به این معنا بود که هرگز قرار نبود ازدواج کاملی بین او و باشگاه باشد و او تبدیل به سپر بلا برای یک مشکل عمیقتر در ترکیب تیم شده است.

با این اوصاف، او شهرت فوق‌العاده‌ای به عنوان مربی با هوش تاکتیکی عالی دارد و با رزومه‌ای که بروسیا دورتموند، پاریس سنت ژرمن، چلسی و بایرن را در آن فهرست کرده است، بدون شک در فهرست بسیاری از باشگاه‌های برتر قرار خواهد گرفت. بازگشت به انگلیس می تواند یک گزینه باشد (منچستریونایتد، آرسنال، لیورپول) و او قبلا تحسین خود را از لیگ اسپانیا اعلام کرده است. احتمالا مشکلی نیست اگر بگوییم که او برای مدت طولانی بیکار نخواهد بود.

Julian Nagelsmann: the good, the bad and the ugly | by Clarissa Barcala | Medium

یولیان ناگلسمن

وضعیت فعلی بایرن مونیخ به طور فزاینده ای نشان می دهد که بزرگان باواریا در تصمیم خود برای اخراج او در فصل گذشته بسیار عجول بودند. مرغ همسایه همیشه غاز نیست و قدرت هایی که در تیم رکورددار قهرمانی هستند باید از خود بپرسند که اگر فقط به مربی جوان ایمان داشتند، چه می شد.

او به عنوان سرمربی برای هدایت آلمان در مسابقات قهرمانی اروپا یورو در کشور خود قدم به این خندق بلا گذاشته است، اما در سن 36 سالگی، تصور پایان دوران مربیگری باشگاهی او سخت است. اگر آلمان در مسبقات نهایی و مراحل حذفی در تابستان شکست بخورد، آنگاه یک مربی جدید منطقی به نظر می رسد که دوره جدیدی را آغاز کند، اگر آنها به طور معجزه آسایی نتیجه بگیرند، ناگلزمن می تواند در اوج تیم را ترک کند. با اینحال دورتموند نیز در صورت نیاز به جایگزینی ادین ترزیچ، مطمئناً باید گوشه چشمی به او داشته باشند. ناگلسمن برای مربیگری در خارج از کشور نیز آماده است، که گزینه های زیادی را در انگلیس، اسپانیا و پاریس باز می کند.

Hansi Flick: Germany manager sacked just nine months before home European Championships after poor form | Football News | Sky Sports

هانسی فلیک

پیشرفت از مربی سه‌گانه بایرن به سرمربیگری تیم ملی آلمان، انتقال بی‌نظیری که انتظار می‌رفت را نداشت و هانسی فلیک اکنون خود را در میان شرکت‌های برجسته‌ای می‌بیند که به دنبال یک چالش مربیگری جدید هستند. او بعنوان یک جایگزین اضطراری برای توماس توخل معرفی می‌شد، اگر بایرن واقعا مربی تحت فشار خود را اخراج می‌کرد، اما به نظر می‌رسد او برای یافتن باشگاه مناسب ادامه خواهد داد.

یوپ هاینکس توانست برای دوره دومی با موفقیت به بایرن بازگردد، کمی مانند کلوپ در دورتموند، این خطر اساسی وجود دارد که میراث سابقش ممکن است خراب شود. شایعه شده است که او در حال یادگیری اسپانیایی است و گمانه زنی ها او را با جای بزودی خالی مربیگری در بارسلونا مرتبط می سازند، در حالیکه چلسی مدت هاست که این مربی 58 ساله را تحسین می کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید