ناتانیل کلین
| | |

مسیر نابودی ناتانیل کلین، از ماشین کلوپ تا مردی فراموش شده در لیورپول

اگر شکل تغییر وضعیت یورگن کلوپ در لیورپول را در طی 5 و نیم فصل گذشته ارزیابی کنید، متوجه می‌شوید برخی برنامه‌های ثابت وجود دارد. روبرتو فیرمینو، واینالدوم و، باور کنید یا نه، دژان لوورن شخصیتهای قابل اعتماد و غیرقابل تغییر در نظر مرد آلمانی بوده‌اند. در سه مورد از پنج فصل، جیمز میلنر نیز وضعیت مشابهی داشته است. اما یکی از جالب توجه ترین تغییرات، این است که چگونه ناتانیل کلین از بازیکنی مستعد که بیشترین دقیقه را تحت عنوان بازیکن تعویضی در دو فصل اول کلوپ بازی کرده، تبدیل شد به بازیکنی که به سختی در پست خود نفر چهارم است.

از اواخر سال 2016/17، این دفاع راست فقط 10 بار برای قرمزها بازی کرده است، در مجموع 381 دقیقه در زمین حضور داشته و تنها سه بازی در لیگ برتر را آغاز کرده است.

پیش از آن او در دو فصل اول حضور خود در این باشگاه با 8277 دقیقه بازی 93 بازی به میدان رفت. او در همه بازیها جز یکی از مسابقات حضور داشت، از جمله در 34 بازی در ترکیب اولیه لیگ داخلی و اروپایی شرکت داشت(فصل 2015/16) او به هر حال جزو مطمئن ترین بازیکنان لیورپول بود. صبر و تمرین طولانی او ثمره اش حضور مستمر در ترکیب بود.

هنگامی که اولین بار در سال 2014 گزارش هایی از علاقه قرمزها به وی منتشر شد، او به عنوان جایگزین ایده آل برای گلن جانسون بود. مخصوصا با توجه به اینکه فرم وی در ساوتهمپتون عالی و مورد توجه بود. این قضیه دلیل محکمی برای تبدیل شدن وی به حق انتخاب اول انگلستان در آن پست محسوب می شود.

پس از یک فصل دیگر با حضور جانسون در این نقش و یک اجرای کوتاه و درخشان برای ژاوی مانکویلو، یک قرارداد نهایی 12.5 میلیون پوندی باعث شد تا کلین به آنفیلد برسد.

یک موقعیت مشکل حل شد، محصول آکادمی کریستال پالاس سریعاً نظر برندان راجرز را جلب کرد و در ترکیب اصلی قرار گرفت و به محض ورود کلوپ، فرم خود را در طول اولین بازی حفظ کرد و نظر کلوپ را جلب کرد.

کلین در ابتدای فصل دوم نظر مربی درباره خود را منعکس کرد:

“سرمربی در گذشته من را ماشین صدا میزد.”

“من کاملاً مطمئن نیستم که چرا این لقب را به من داده است، احتمالاً به این دلیل است که من در بازی های زیاد بازی می کنم و بندرت مجروح می شوم. تمام تلاش من برای تیم است و سعی می کنم از هیچ چیز شکایت نکنم.”

این مهمترین اهمیت کلین بود: قابلیت اطمینان که او را به یکی از اولین نامهای روی صفحه ترکیب تیم تبدیل کرد، و یک رفتار حرفه ای که به کلوپ در ماههای ابتدایی یک بازیکن ثابت داده بود.

اما این اتفاق در تابستان سال 2017 متوقف شد و بعد از آن به اصطلاح بندرت اتفاق افتاد…
مصدومیت کمر که در پیروزی 4-0 در اولین بازی پیش فصل متحمل شد، او را برای همه فصل به جز یک ماه و نیم آخر 2017/18 مصدوم کرد و او کلا ده دقیقه توانست بازی کند.

در آن زمان، سرنوشت و پتانسیل عظیم ترنت الكساندر-آرنولد باعث شد تا تبدیل به انتخاب اول كلوپ شود.

یکبار دیگر مشکلات کمر او برگشت و باعث شد تا کلین تنها در نیمه اول 2018/19 بیشتر نیمکت نشین باشد، اگرچه یک مصدومیت کوتاه مدت برای الکساندر-آرنولد پیش آمد و باعث شد او زمانی برای بازی و نقش آفرینی شگفت انگیز در پیروزی 3-1 در خانه منچستر یونایتد داشته باشد. شماره 2 در آن روز درخشید و مخالف انتظارات در پنجره نقل انتقالات به عنوان قرضی به بورنموث پیشنهاد داده شد.

علیرغم نگرانی از کمبود بازیکن، کلوپ از اجازه دادن به کلین برای رفتن به یک باشگاه لیگ برتر ابراز خرسندی کرد. این به دلیل اعتقاد همیشگی او به الکساندر-آرنولد و همچنین در صورت لزوم گزینه های آکادمی لیورپول بود.

مطمئناً این موارد مد نظر کلین نبود. او دوست نداشت یک بازیکن قرضی باشد و با کمال تعجب، با توجه به اتمام زمان قرارداد قرضی، در تابستان گذشته بورنموث نتوانست او را جذب کند.

تاریخ مجدد تکرار شد و مانند گذشته در پیش فصل او مصدوم شد. وی دچار مصدومیت ACL در ایندیانا شد.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از باشگاهها به دنبال او باشند و کلین برنامه های خود را تغییر دهد، زیرا در آن زمان کلین به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جوان لیگ مورد نظر خیلی از باشگاه‌ها بود، به عنوان مثال وست هام بشدت پیگیر قرارداد با کلین بود.
حال، همانند الکساندر-آرنولد در سال 2017، نبود یک ذخیره باتجربه و متخصص در راست دفاعی منجر به ظهور ویلیامز شده است.
مطمئناً کلوپ کلین را فراموش نکرده است، برعکس، او همواره با پل گللازل درمورد آخرین مصدومیت او صحبت می کند. ولی حضور الکساندر-آرنولد و ویلیامز باعث شده تا او در بین بسیاری از هواداران لیورپول مردی فراموش شده باشد.

این مسئله او را به یک مشکل تبدیل می کند، زیرا او در یک سطح حرفه ای در لیورپول اثبات شده است و سزاوار آن است که به عنوان بازیکن موثر در ترکیب اولیه کلوپ شناخته شود.

متأسفانه، گرچه او هنوز هم یکی از بهترین فول‌بکهای دفاعی در انگلستان است ولی نمونه مشابه او وان بیساکا با رقم 50 میلیون پوند به منچستر منتقل می‌شود. البته او برنامه حملات و تخریب کننده بازیکن شماره 66 کلوپ را نمی‌تواند اجرا کند ولی هنوز هم در پست خود یکی از بهترینهای لیگ برتر است.

در 103 بازی برای لیورپول، کلین تنها دو بار گلزنی کرده و 5 پاس گل داده است، البته این در حالی است که در 77 بازی در لیگ برتر 70 موقعیت مهم خلق کرده است.

الکساندر-آرنولد در این فصل تنها دو گل، 12 پاس گل و 75 فرصت ایجاد شده در 29 بازی لیگ برتر در کارنامه خود دارد، در حالی که ویلیامز در پنج بازی خود برای این باشگاه سه بار خلق موقعیت داشته است. پیشرفت الکساندر-آرنولد شکل سمت راست ترکیب کلوپ را به کلی تغییر داده است، زیرا پخش توپ اصلی لیورپول از سمت راست صورت میگیرد.
مانند آدام لالانا، قرمزها جلوتر رفتند در حالی که کلین، بدون هیچ تقصیری همچنان منتظر است.

وی در پایان مهلت قرارداد خود باشگاه را ترک خواهد کرد، و برخلاف لالانا بعید است بیشتر از تاریخ 1 ژوئیه و پایان فصل تمدیدی انجام دهد.

حرکت بعدی او نامشخص است، اگرچه بشیکتاش با انتقال آزاد پیگیر او است، ولی پیشنهادی از همان باشگاه های انگلیسی که قبلاً با نمایندگان وی در تماس بودند، نرسیده است.

کلین در آوریل 29 ساله می شود و اگر بتواند از نظر فیزیک بدنی مناسب بماند، یک انتخاب صحیح برای یک تیم میانه جدول خواهد بود.

زندگی او را سه سال گذشته به طور موثری تحت تأثیر قرار داده است، و داستان کلین یک تجربه تلخ و ناراحت کننده از سرعت حرکت و بی‌رحمی فوتبال و همچنین چگونگی سرعت تغییر اوضاع است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید