| |

اولین پنجره نقل و انتقالات تاد بولی در چلسی: دیدارهای هتلی ،وضعیت توخل و اوبامیانگ را آشفته کرد.

فوتبال۷۲۴ – هتل کانات در مایفر، محل معروف شارل دوگل، رهبر فرانسه در طول جنگ جهانی دوم، پایگاه مجللی است که تاد بولی از آن پنجره ای از هزینه های نقل و انتقالات تاریخی را هدایت کرده است که مالکان جدید چلسی امیدوارند به بازسازی باشگاه به عنوان توسعه دائمی کمک کند.

«می‌توانی من را در هتل کانات ببینی؟»

ایجنت‌ها و مدیران باشگاه های سراسر اروپا در دو ماه و نیم گذشته به امید دریافت پیامی در همین راستا زندگی کرده اند.

 

رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی، مارک کوکورلا، گابریل اسلونینا، کارنی چوکوئمکا، چزاره کاسادی، وسلی فوفانا، پیر امریک اوبامیانگ و دنیس زکریا:

9 خرید جدید با هزینه بیش از 250 میلیون پوند با پاداش‌هاس مرتبط با عملکرد این یک هزینه جذب نیرو در مقیاس خیره کننده است، که قابل مقایسه با چیزی است که رومن آبراموویچ در هفته های پس از تصاحب انجام داد (140 میلیون پوندی چلسی در سال 2003 سرمایه گذاری کرد) نیست.

 

بازیکنان بیشتری مورد توجه قرار گرفتند، با توجه به علاقه‌مندی‌ استمفورد بریج به صورت عمومی، بولی باید سریع‌تر حرکت می‌کرد و سریع‌تر یاد می‌گرفت، و خود را با بازار نقل و انتقالات وفق می‌داد و تلاش می‌کرد تا با رقبای چلسی هماهنگ شود، در حالی که تیم توماس توخل را بازسازی می‌کرد، در مذاکرات تقریباً مداوم برای خرید و فروش فوتبالیست‌ها از اواسط ژوئن تا 1 سپتامبر، محتاط تر باشد.

این یک ترن هوایی در نقل انتقالات بود که لرزش آن در سراسر فوتبال انگلیس و اروپا احساس شده است.

نشریه اتلتیک با افراد داخل و خارج از چلسی صحبت کرد تا داستان کامل را بیان کند، که شامل موارد زیر است:

  • اختلاف نظر با مارینا گرانوفسکایا و پتر چک در مورد بازگشت قرضی روملو لوکاکو به اینترمیلان
  • افزایش فشار و تحریک توخل در ماه جولای به دلیل عدم پیشرفت نقل و انتقالات
  • مقاومت شدید در برابر ادعای گری نویل مبنی بر اینکه بولی در حال بازی در فوتبال منیجر بوده است و اتهامات بی‌احتیاطی در خرج کردن
  • استراتژی عدم فروش جوانان آکادمی و قراردادهای طولانی مدت غیرعادی
  • چگونه شکست لیدز یونایتد و ساوتهمپتون بر روی جذب اوبامیانگ و یک هافبک جدید تأثیر گذاشت.

عصر جدید چلسی با انفجار آغاز شده است و یکی از پر حادثه ترین پنجره های نقل و انتقالاتی است که هر باشگاهی تاکنون تجربه کرده است.

تایید این که این یک پنجره نقل و انتقالات بسیار متفاوت در چلسی در 22 ژوئن بود، با اعلام این که گرانوفسکایا مدیر قدیمی این تیم می رود و بولی نقش “مدیر ورزشی موقت” را تا زمانی که باشگاه یک جانشین تمام وقت معرفی کند، به عهده خواهد گرفت. پنج روز بعد، چک مشاور فنی و عملکرد نیز استمفوردبریج را ترک کرد.

با برچیدن سریع ساختار فوتبال دوران آبراموویچ چلسی، در سراسر فوتبال اروپا ابروها بالا رفت، اما بولی و کلرلیک کپیتال، روسای مشترک، به سرعت به این نتیجه رسیدند که برای اعمال مسیر جدید، رویکرد عملی تری لازم است.

کلید تفکر آنها اختلاف نظر در مورد لوکاکو بود. گرانوفسکایا و چک تنها یک سال پس از تبدیل شدن به گران‌ترین خرید تاریخ چلسی در قراردادی 97.5 میلیون پوندی با بازگشت قرضی این بازیکن بلژیکی به اینتر مخالف بودند، اما مالکان جدید به دنبال کنار گذاشتن توخل و بازیکنی بودند که ثابت کرده بود متناسب با سیستم او است. این به عنوان یک بیانیه بود.

شرایط نهایی – کارمزد انتقال قرضی 8 میلیون یورویی به اضافه پاداشها، و همچنین تعهد به پوشش دستمزد لوکاکو در سطح کاهش‌یافته – برای اینتر بسیار مطلوب بود و برخی در چلسی از آن زمان به این فکر می‌کردند که آیا صبر کردن می‌توانست پول بیشتری به همراه داشته باشد یا نه.

بازار برای مهاجمی که یکی از قابل اعتمادترین گلزنان اروپا در بیشتر دهه گذشته بوده است تشنه بود. با این حال، بولی و کلیرلیک تصمیمی راحت گرفتند که تصور میکردند آنها را در جهت بهترین منافع ورزشی باشگاه پیش میبرد.

بولی برای تثبیت خود در محافل فوتبال در کنار بهداد اقبالی، یکی از بنیانگذاران کلیرلیک، که در تمام بحث های نقل و انتقالات چلسی بسیار قابل مشاهده و فعال بوده است، وقت تلف نکرد. یکی از افراد شاغل در فوتبال انگلیس که تابستان امسال با این دو مرد آشنا شد، به اتلتیک گفت که اقبالی به شدت درگیر و آگاه در مورد بازیکنان خاص و کل بازار نقل و انتقالات بود.

این دو نفر از قصد خود برای ایجاد روابط مستقیم با نمایندگی چلسی در نشست سالانه لیگ برتر در اوایل ژوئن خبر دادند و در اواخر همان ماه، بولی برای ملاقات با ایجنت بزرگ خورخه مندس به پرتغال سفر کرد که در آن نام کریستیانو رونالدو مطرح شد.

 

 

در 7 ژوئیه، زمانی که بارسلونا و چلسی به شدت بر سر رافینیا، وینگر لیدز یونایتد درگیر شدند، بولی با خوان لاپورتا در رستوران انحصاری Via Veneto در پایتخت کاتالونیا به صرف غذا نشست. به گفته یک منبع، هدف اصلی از شام صرفاً ملاقات و ایجاد آشنایی به جای پیشبرد هر گونه مذاکرات انتقال خاص بود.

همچنین این ایده پشت تصمیم بولی برای میزبانی یک شام غیررسمی برای مالکان و مدیران تمام باشگاه‌های لیگ برتر در 26 ژوئیه بود. این شب شامل پذیرایی نوشیدنی در یک اتاق خصوصی قبل از غذا در یک رستوران مجلل لندن بود، بدون هیچ اعلام رسمی در جوی آرام برای افراد حاضر تا با یکدیگر آشنا شوند.
یکی از مدیران اجرایی که در رویداد خصوصی حضور داشت، به‌صورت ناشناس به اتلتیک گفت:

تنها چیزی که از آن برداشت کردم این است که (بولی) کاملاً ورزش را دوست دارد و رابطه خوب طولانی‌ مدتی با فوتبال دارد. او ادعا نمی کرد که همه چیز را در مورد بازی می داند، اما مطمئناً با اشتیاق در مورد علاقه اش به آن صحبت می کرد.

آن شب برای بولی از رگبار پیام‌های واتس‌اپ و ایمیل مربوط به انتقال و همچنین تماس‌های مکرر که در تابستان امسال انجام شده‌اند در امان بود. با این حال، نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که در هفته‌ها و ماه‌های اولیه پس از تصاحب چلسی باید بیش از سایر علایق تجاری او توجه همه را جلب کند.

بولی و اقبالی با تعهد کامل، اشتیاق واقعی و توصیه‌های فراوان خود را به این دنیای جدید وارد کرده‌اند – اما منحنی یادگیری بسیار شیب‌دار و به دور از یکپارچگی بوده است.

توخل پس از شکست 4-0 چلسی در پیش فصل مقابل آرسنال در اورلاندو در 23 جولای، دیگر نتوانست ناراحتی خود را پنهان کند. او گفت:

“من به دور از آرامش هستم.من به فصل گذشته و بخش‌هایی از بازی نگاه می‌کنم که در آن با مشکل مواجه شدیم، بخش‌هایی از فصل که در آن سختی کشیدیم، و سپس تحریم شدیم و بازیکنان ما را ترک کردند و برخی از بازیکنان سعی می‌کنند ما را ترک کنند، و حالا ما اینجا در این موقعیت هستیم.
بنابراین ما درخواست فوری برای بازیکنان با کیفیت داشتیم، تعداد زیادی بازیکن با کیفیت. ما دو بازیکن با کیفیت داریم اما به طور مطلوب رقابتی نیستیم. متأسفانه امروز توانستید آن را ببینید.»

توخل بیشتر ماه ژوئیه را به دلیل عدم پیشرفت چلسی در نقل و انتقالات، در حالت عصبی شدیدی سپری کرده بود – روحیه ای که تنها به طور موقت با ورود استرلینگ از منچسترسیتی و کولیبالی از ناپولی در زمانی که تیم در خاک ایالات متحده بود، کاهش یافت.

لیست آرزوهای اولیه ای که او به مالکیت داده بود شامل استرلینگ، رافینیا و مدافع میانی یوونتوس، ماتیاس دلیخت بود، و ماهیت تلاش های ناموفق چلسی برای دو بازیکن آخر، سوالات نگران کننده ای را در مورد توانایی بولی و کلیرلیک برای حرکت در بازار نقل و انتقالات ایجاد کرد. در هر دو مورد، قبل از اینکه مشخص شود آیا خود بازیکنان واقعاً می‌خواهند به استمفورد بریج بیایند یا خیر، با باشگاه فروشنده توافق شد و این جنبه از روند که با بازیکن صحبت شود در اولویت قرار نگرفت.

کاهش زمان به دلیل مذاکرات خرید باشگاه از آبراموویچ، مالکان جدید چلسی را از هر فرصتی برای برقراری گفتگو و ایجاد زمینه‌های انتقال حیاتی با اهداف نقل و انتقالات و نمایندگان آنها محروم کرده بود. بارسلونا و بایرن مونیخ دقیقاً همین کار را به ترتیب با رافینیا و دلیخت انجام دادند و به ترجیح بازیکنان برای پیوستن به آنها کمک کردند. توخل همچنین بعداً اعتراف کرد که لیست اولیه درخواستهای انتقال او “بسیار غیر واقعی” بوده است.

سپس خطای استراتژیک گسترده‌تری وجود داشت، یعنی صرف زمان و انرژی برای تعقیب بازیکنانی که قاطعانه در لیست توخل نیستند. پس از دیدار مندز، بولی به طور کامل چارچوب قراردادی را بررسی کرد که رونالدو را به چلسی می‌آورد، و زمانی که سرمربی در چندین مکالمه در طول دو هفته مخالفت شدید خود را اعلام کرد، از آن عقب‌نشینی کرد.
بولی و کلیرلیک همچنین از گذراندن وقت طولانی مدت برای تعقیب ژول کونده پشیمان بودند.

ملی پوش فرانسوی که در تابستان در لیست نبود، در حالی که مذاکرات بر سر دلیخت، ناتان آکه، کیمپمبه و دنزل دامفریس انجام می شد، به طور قابل درک به این نتیجه رسید که او اولین انتخاب چلسی نیست – و در حقیقت هم چنین نبود. آنها برای او یک بار با بارسلونا تماس گرفتند.

سبک مذاکره بولی نیز در میان باشگاه هایی که با چلسی سروکار داشتند، محل بحث بود. تمایل او به قراردادهای مبادله بازیکنان با پول نقد به اضافه بازیکن و موارد جانبی بود. بازیکنی که در برنامهای توخل بود یعنی تیمو ورنر در مذاکرات دلیخت به یوونتوس پیشنهاد شد، در حالی که کریستین پولیشیچ بخشی از بسته اولیه ارائه شده به میلان برای رافائل لیائو بود.

با توجه به مذاکرات درباره خروج لوکاکو مدیر ورزشی موقت چلسی توصیفی را به عنوان یک “ذهنیت بیسبال” در نقل و انتقالات عنوان کرد.

چلسی اصرار داشت که این برچسب اشتباه بوده و استدلال می کند که اولویت او صرفاً به دست آوردن بهترین معامله در هر سناریو است و در برخی شرایط، پرس و جو در مورد تبادل بازیکنان مهم بخشی از این فرآیند است. روز آخر، شواهد دیرهنگام نشان داد که مارکوس آلونسو برای کاهش قابل توجه قیمت اولیه بارسلونا برای اوبامیانگ پیشنهاد شده، حتی اگر این دو بازیکن در نهایت در معاملات جداگانه تیم خود را تغییر دهند، او به عنوان اهرمی ارائه شد.
نیازی نیست در محافل نقل و انتقالات اروپایی زیاد بروید تا کسی را پیدا کنید که شنیده باشد مالکان جدید چلسی از شکست مالکیت قدیمی در حفظ آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن در تابستان امسال انتقاد کرده اند. از دست دادن دو مدافع میانی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در نقل و انتقالات آزاد، بولی و کلیرلیک را از همان روز اول مالکیت در موقعیتی عمیقاً غیرقابل بحث قرار داد و پنجره تابستانی را که در آن سرمایه گذاری قابل توجهی برای تیم لازم بود، پیچیده تر کرد.

این چشم انداز از خط دفاعی دلیل اصلی بود که مالکان جدید چلسی در نهایت انتقال مورد نظر سزار آزپیلیکوئتا کاپیتان باشگاه به بارسلونا را وتو کردند. حداقل، تا زمانی که دو مدافع کلاس جهانی جدید را به دست نیاورده بودند، نمی‌توانستند اجازه جدایی به بازیکن اسپانیایی را بدهند، اما بولی همچنین می‌دانست که تجربه و ویژگی‌های رهبری آزپیلیکوئتا چقدر می‌تواند برای یک تیم در حال تغییر ارزشمند باشد. او یک قرارداد دو ساله جدید پیشنهاد داد و یک مورد قانع کننده به بازیکن ارائه داد و نظر او را تغییر داد.
علیرغم مشکلات همیشگی چلسی، مالکان جدید چلسی همچنان موفق شدند 9 خرید را برای مجموع هزینه اولیه بیش از 250 میلیون پوند انجام دهند – که در درجه اول گواهی بر قدرت مالی هولناک و جاه طلبی خیره کننده گروه مالکیت جدید چلسی است. اما استراتژی در خرج زیاد و هزینه نیز وجود دارد.

کولیبالی و اوبامیانگ هر دو بازیکنان کهنه‌کار نخبه ای هستند که با قیمت های مناسب در دسترس بودند. حق الزحمه استرلینگ برای یک ستاره لیگ برتر و انگلیس در سال های اوجش عادلانه بود و در حالی که کوکورلا با قیمتی عالی خریداری شد، این یک عملکرد ثابت شده در لیگ برتر انگلیس در چندین پست است. در جاهای دیگر هدف قرار دادن جوانان با پتانسیل در سطح جهانی مد نظر بود. دستمزد بالا برای فوفانا نشان می‌دهد که او در این مسیر بسیار بیشتر از کارنی چوکوئمکا، چزاره کاسادی و گابریل اسلونینا است.

 

 

عملکرد چلسی تهاجمی بوده است و از بیرون، گاهی اوقات آشفته به نظر می رسید. این تا حدی به دلیل شرایط خارج از کنترل چلسی – یعنی اینکه بارسلونا نقش برهم زننده بازار نقل و انتقالات را در تابستان به عهده گرفت – و تا حدی به دلیل یافتن راه خود توسط بولی و اقبالی بود، اما هر گونه نظری مبنی بر اینکه این هزینه ها وحشیانه یا بی پروا بوده درست است ولی با مقاومت شدید روبرو شد. مالکان جدید به عنوان سرمایه گذاران منضبط و محاسبه گر دارای سوابق طولانی هستند. آن‌ها اصرار می‌کنند که آن‌طور که گری نویل ادعا می‌کند، موردی نبوده است که بولی به عنوان مدیر فوتبال انجام دهند.

پل باربر، مدیر عامل برایتون، نیز از این شخصیت سرسختانه بولی عقب نشینی کرد. او درباره انتقال کوکورلا در تاک اسپورت گفت:

این یک مذاکره آسان نبود. این در یک دوره زمانی بسیار طولانی ادامه داشت. من مطمئناً هیچ تصوری نداشتم که این کاری است که آنها به هر قیمتی انجام خواهند داد، این کاری بود که آنها آماده انجام آن بودند اما تاد بسیار سخت مذاکره کرد. تاد فرد بسیار موفقی است که به وضوح در مشاغل دیگر بسیار خوب عمل کرده است و به وضوح در سایر مشاغل از طریق مذاکرات بسیار خوب عمل کرده است. این یک حوزه جدید برای او بود و برخورد با بازیکنان فوتبال در لیگ برتر کاملاً جدید بود. اما او بسیار سرسخت بود و مطمئناً انجام معامله را برای ما آسان نکرد و من به این دلیل به او احترام می گذارم.

انتخاب چلسی در اهداف نقل و انتقالاتی نیز لزوماً فراتر از فهرست درخواستی اولیه توخل بود. برای انجام این کار، بولی و کلیرلیک به شدت به زیرساخت‌های آکادمی گسترده باشگاه و عملیات داده باشگاه تکیه کردند. منابع به اتلتیک گفتند که تجزیه و تحلیل آماری دقیق از ده‌ها مدافع سمت راست باعث شد که آنها از تعقیب و گریز کونده عقب نشینی کنند و به فوفانا روی بیاورند که از نظر داخلی به نظر می‌رسد که از نظر بدنی بسیار مناسب‌تر با خواسته‌های لیگ برتر است.

یکی از جزئیات کمتر گزارش شده در مورد نشست مذاکره مندز این است که بولی با نیل بات، مدیر آکادمی در مذاکرات حاضر می شد. تخصص او و دستیارش جیم فریزر با مالکان جدید چلسی که تا حدی بر اساس توصیه‌هایشان برای سرمایه‌گذازی بزرگ روی چوکوئمکا و کاسادی را تایید می‌کنند، مورد استفاده قرار گرفته است. اما هیز و دستیارش پل گرین برای حفظ پویایی بسیار موفق خود برایان کلاف-پیتر تیلور را از تیم زنان جذب و در جریان پیوسته خریدهای برجسته، با کادیشا بوکانان، ایو پریست و یوهانا رایتینگ کانیرید گفتگو کردند تا درباره تقویتی های تابستانی بهتر کار کنند.

استراتژی بولی و کلیرلیک برای افزایش ارزش چلسی تنها در صورتی می تواند کارساز باشد که باشگاه همچنان مترادف با پیروزی در زمین در هر سطح و در هر بخش باشد – و در تابستان امسال تاکید کرده است که آنها آماده هستند تا هر آنچه لازم است برای اطمینان از این اتفاق خرج کنند.

انتقال روز پایانی بیلی گیلمور به برایتون با مبلغی در حدود 9 میلیون پوند، کل جمع آوری نقدی چلسی از طریق فروش بازیکنان در این پنجره تابستانی را به 50 میلیون پوند نسبتا ناچیز رساند. مانند بسیاری از رقبای خود در لیگ برتر، آنها تلاش کردند تا ارزش واقعی را برای بازیکنانی که مازاد بر الزامات در نظر گرفته می‌شوند، به‌ویژه از باشگاه‌های اروپایی که در حوزه مالی بسیار متفاوتی فعالیت می‌کنند، ایجاد کنند.

ورنر با تخفیف زیادی به لایپزیگ فروخته شد، اما تنها پس از پذیرش کاهش شدید حقوق. پولیشیچ و زیاش نیز می خواستند از استمفورد بریج بروند، اما با این واقعیت که هیچ مشتری واقعی برای خرید آنها هرگز نبوده، در تیم ماندند. باز هم، دستمزدهای عظیم اغلب توسط باشگاه های علاقه مند به عنوان مانع غیرقابل عبور برای هر معامله ذکر می شد، اما بولی و کلیرلیک نیز تمایلی به خروج بازیکن بدون جایگزینی کافی نداشتند.

مالکان جدید چلسی می‌توانستند از طریق فروش بازیکنان نسبتاً آسان با پول نقد از آکادمی کوبهام، پول بیشتری به دست آورند، همانطور که مالکیت قدیمی انجام داده بود. کانر گالاگر، آرماندو بروخا و لوی کولویل همگی مورد توجه باشگاه‌های لیگ برتری قرار گرفتند که آماده بودند پیشنهادات قابل توجهی روی میز بگذارند، اما بولی و کلیرلیک از خروج دائمی آنها خودداری کردند.

در عوض، توخل تشویق شد تا گالاگر و بروخا را در برنامه‌های تیم اصلی‌اش جای دهد، در حالی که کول ویل در برایتون قرضی است و گزینه‌ای برای خرید ندارد.

در واقع، تنها بازیکن آکادمی که در این پنجره فروخته شد، گیلمور بود. مالکان چلسی نمی‌خواهند اشتباهات گذشته را تکرار کنند و رویکرد آنها حتی می‌تواند به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای اثبات سطح استعدادهای تیم در آینده تلقی شود، تقریباً صرف نظر از اینکه سرمربی آن زمان چگونه به بازیکنان نگاه می‌کند.

این نوعی استراتژی است که می تواند منجر به خرج خالص 200 میلیون پوندی شود، اما بولی و کلیرلیک مطمئن هستند که سرمایه گذاری در این پنجره باعث نمی شود آنها از قوانین مالی لیگ برتر یا یوفا تخلف کنند. پشتوانه این اطمینان این واقعیت است که هزینه های نقل و انتقالات در طول مدت قرارداد یک بازیکن در حساب های باشگاه مستهلک می شود و مالکان جدید چلسی بسیاری از خریدهای جدید خود را با قراردادهای طولانی مدت بسته اند:

هفت سال برای فوفانا، شش سال برای کوکورلا، چوکوئمکا، کاسادی و اسلونینا و پنج سال برای استرلینگ.

خطر این است که چلسی ممکن است با تعهدات طولانی نسبت به بازیکنانی که بیش از حد ارزش گذاری شده یا عملکرد ضعیفی دارند گیر کند، اما مزیت آن این است که هزینه سالانه هر انتقال فردی کمتر است. در عین حال، پول جمع‌آوری‌شده از فروش بازیکنان بلافاصله در حساب‌ها ثبت می‌شود، به این معنی که 50 میلیون پوندی که در این تابستان آورده شده است، بیش از آنچه در ابتدا آشکار است، برای جبران هزینه‌ها خواهد بود.

فوفانا در برخی از اولین اظهارنظرهای خود به عنوان بازیکن چلسی، جزئیات پزشکی 10 ساعته خود در نیویورک را شرح داد و بر میزان دقت لازم که مالکان جدید چلسی قبل از امضای این قراردادها متعهد بودند، تأکید کرد. او به اکیپ گفت:

«این یک ویزیت پزشکی بود، اما مدت زیادی را در کلینیک گذراندم. این دکتر لیکرز (لس آنجلس) بود که بر همه آزمایش ها نظارت کرد، او همه چیز را بررسی کرد. مچ پایم را معاینه کردند. همه چیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، حتی قسمت‌هایی از بدن که نمی‌توانم در مورد آنها صحبت کنم (می‌خندد) تا ببینم چگونه از مصدومیتم بهبود یافته‌ام (شکستگی پایی که در جریان بازی تدارکاتی لسترسیتی در آگوست 2021 متحمل شد).»

در سوی دیگر بولی و کلیرلیک تمایل بیشتری نسبت به مالکیت قدیمی برای کنار گذاشتن بازیکنان با ارزش نقل و انتقالات منفی نشان داده اند. قرارداد راس بارکلی با توافق دوجانبه فسخ شد، زمانی که مشخص شد هیچ باشگاهی حاضر نیست به چلسی پول بدهد تا او را ببرد و رئال وایادولید عملاً اجازه داشت کندی را به صورت رایگان به خدمت بگیرد. انتقال باتشوایی به ناتینگهام فارست با شکست مواجه شد، اما این بازیکن و باشگاه به سرعت برای انتقال به فنرباغچه تصمیم گرفتند.

روزهای قراردادهای تکمیلی و قرضی بی‌پایان به پایان رسیده است – همانطور که روزهای فروش آینده برای تامین مالی حال گذشته است.

وسوسه همیشه در هفته های پایانی پنجره نقل و انتقالات بیشتر می شود. اگر نتایج در اوایل فصل ناموفق باشد، وحشت نیز می تواند به معادله وارد شود، و چنین نیروهایی اغلب کشش قوی تری را بر بزرگترین باشگاه ها با عمیق ترین جیب ها و بالاترین انتظارات اعمال می کنند.

بولی در الند رود نبود تا ببیند چلسی با نتیجه 3-0 توسط لیدز یونایتد در هم شکسته شد، اما ناتوانی جورجینیو در تیم بدون انگولو کانته در میان فشارهای شدید، مورد توجه مالکیت قرار نگرفت. به‌طور گسترده‌تر، تلاش‌های خط حمله توخل برای تبدیل موقعیت‌ها علیرغم بهترین تلاش استرلینگ نیز انجام نشد.

اوبامیانگ برای چندین هفته موضوع گفتگو با بارسلونا بود، اما همه در چلسی به اندازه توخل متقاعد نشده بودند که او سرمایه گذاری هوشمندانه ای را برای دستمزدهای کلان در 33 سالگی نشان می دهد، که در پی پرسش های متعددی درباره حرفه ای بودن او در باشگاه های قبلی هم بود. تنها پس از شکست ساوتهمپتون، مالکیت با نیاز به افزودن توانایی هجومی اوبامیانگ به یک تیم ضعیف راضی شدند.

فوریت برای تقویت هافبک نیز در سنت ماری مشخص شد، پس از اینکه چلسی بدون گالاگر بود، روبن لوفتوس چیک را به دلیل مصدومیت از دست داد و توخل اصرار داشت که او پس از نادیده گرفتن گیلمور و چوکوئمکا در خط میانی، روی نیمکت “کسی باقی نمانده” است.

علاقه آنها به فرنکی دی یونگ به دلیل عدم تمایل مرد هلندی به ترک بارسلونا قطع شد، پیشنهاد 40 میلیون یورویی چلسی برای ادسون آلوارز، هافبک آژاکس، غافلگیرکننده بود، و با توجه به این واقعیت که مهلت نقل و انتقالات لیگ هلند 24 ساعت کمتر است، همیشه احتمال شکست وجود داشت. ساعت ها زودتر از لیگ برتر، به این معنی که باشگاه های آنها هنوز هم می توانند در 1 سپتامبر بفروشند اما دیگر خرید نکنند.

منابع به اتلتیک گفته اند که باشگاه قصد دارد در ژانویه این قرارداد را دوباره بررسی کند، اما نشان می دهد که او به سادگی هدف قرار نگرفته است.
ابراهیم سنگاره، هافبک پی اس وی در میان چند نام دیگر مورد بحث قرار گرفت، اما تصور می شد توخل علاقه ای به این موضوع نداشته باشد. دنیس زکریا که تنها چند ماه پس از دوران حرفه‌ای‌اش در یوونتوس در دسترس بود و یک جایگزین معقول برای روز آخر نقل انتقالات بود که نیازی به قرارداد طولانی‌مدت نداشت.

چلسی اصرار دارد که قیمت نهایی فوفانا 69.5 میلیون پوند است که بسیار کمتر از رکورد جهانی یک مدافع است، و آنتونی گوردون دارایی ارزشمند اورتون را تنها 40 میلیون پوند خریداری کرده، نه 60 میلیون پوند. مالکیت همچنین از قرارداد احتمالی برای جذب یوسکو گواردیول، مدافع لایپزیگ در تابستان 2023 عقب نشینی کرد، زمانی که باشگاه بوندسلیگا قیمت درخواستی کروات را از 70 میلیون یورو (60.5 میلیون پوند) به 80 میلیون یورو (69.2 میلیون پوند) و حالا 90 میلیون (77.8 میلیون پوند)، تغییر داده است

با این وجود، برخی از اقدامات دیگر چلسی در روزهای پایانی پنجره – نشان می دهد که میلان آماده فروش با 80 میلیون پوند برای لیائو بود. شک و تردید در مورد اوبامیانگ، باعث پیشنهاد دیرهنگام برای آلوارز به آژاکس برای یافتن جایگزین مناسب بود. برای بهبود فرآیند تصمیم گیری اتلتیک فاش کرد که مایکل ادواردز پیشنهاد مدیر ورزشی جدید باشگاه را در اوایل تابستان رد کرد، اما هر چه زودتر باید یک مدیر نخبه پیدا شود که خرید و فروش را هدایت کند، و همچنین بولی و کلیرلیک مجهزتر برای حرکت در ژانویه و فراتر از آن خواهند بود.

بولی و کلیرلیک این چند ماه اول را صرف خرید و فروش بازیکنان برای چلسی نکرده اند. آنها در حال بررسی همه بخش های باشگاه بوده اند. یک مدیر ورزشی جدید تنها فردی نخواهد بود که در فعالیت های ورزشی، تجاری در روزها و هفته های آینده استخدام می شود زیرا آنها به دنبال ایجاد یک سازمان پیشرو در این صنعت هستند.

اما این نقل و انتقالات همان چیزی است که در اولین تابستان مالکیت آنها به خاطر خواهد ماند و میزان جاه طلبی آنها را مشخص می کند و انتظارات را برای توخل افزایش می دهد. وظیفه او ارائه عملکردها و نتایج بسیار بهبود یافته با تیمی است که جمع شده بود، و در مورد نحوه عملکردش دقیق تر از گروهی که در استمفورد بریج به ارث برده است، قضاوت شد.

خیلی زود است که با قاطعیت بگوییم که چلسی عاقلانه، فاجعه بار هزینه کرده است. پنجره های نقل و انتقالات را می توان تنها با زمان و فاصله مناسب قضاوت کرد. با این حال، آنچه واضح است این است که جاه‌طلبی‌های بولی و کلیرلیک برای آینده در استمفورد بریج به اندازه آرزوهای آبراموویچ در سال 2003 است.

 

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید