| | |

ترنت آرنولد از اهمیت پست فول بک می‌گوید

آرنولد از اهمیت وافر پست فول بک در فوتبال امروزی می‌گوید

فوتبال 724– ترنت الکساندر آرنولد فولبک جوان و فوق‌العاده این روز‌های لیورپولی‌ها، اذعان می‌کند که در گذشته و در تیم زیر 18 سال به عنوان هافبک ایفای نقش می‌کرده است. آرنولد پس از گلزنی مقابل لسترسیتی، به سبک ام باپه به شادی پس از گل پرداخت.

آرنولد دربارۀ شادی پس از گل‌هایش می‌گوید:

شادی پس از گل ام باپه، این شادی‌ای است که من با هم تیمی های خود انجام می دهم و ما درباره این شادی پس از گل با یکدیگر شوخی می کنیم. بدیهی است که من گل های زیادی به ثمر نمی رسانم و من همواره می گفتم که قصد دارم تا در گلزنی بعدی خود در یک مسابقه، این شادی به یاد ماندنی و قابل توجه را انجام دهم. بین دو گل من حدود 3 یا 4 ماه فاصله بود بنابراین من قصد داشتم تا برای گل بعدی که به ثمر می رسانم، برنامه‌ریزی کنم!

آرنولد به خاطر اینکه بتواند در تیم اول لیورپول بازی کند مجبور شد از هافبک به دفاع راست تغییر پست بدهد و او در این مورد می‌گوید:

چه کسی تصمیم به تغییر پست من گرفت؟ خود من، نیل کریچلی و الکس. نیل کریچلی سرمربی من در تیم زیر 18 ساله ها بود و الکس نیز رئیس آکادمی بود. من می خواستم هرچه سریع‌تر به تیم اصلی راه پیدا کنم و ما تصمیم گرفتیم تا سریع‌ترین راه ممکن را برای رسیدن به این هدف انتخاب کنیم.

سازگار شدن با پست دفاع راست دشوار بود زیرا هنگامی که بالاتر بازی می کنید، به ندرت پیش می آید که در موقعیت های دفاعی تنها شوید. عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین کار در نقش دفاع راست، در موقعیت تک به تک قرار گرفتن با کسی در کناره ها بدون کمک هیچ یک از هم تیمی های خود است. من همیشه از ایفای نقش به عنوان دفاع راست لذت برده‌ام زیرا آزادی عمل بیشتری را در اختیار من قرار می دهد. بازی کردن در میانه میدان بسیار بی نظم و پر هرج و مرج است.

آرنولد در ادامه مصاحبه بیان کرد:

به نظرم الان که به عنوان یک مدافع راست بازی می کنم، توپ های بیشتری را نسبت به زمانی که در خط هافبک بودم، دریافت می کنم. من طوری بازی نمی کنم تا پست فولبک جذاب به نظر برسد. من فقط فکر می کنم که مردم از میزان اهمیت پست فول بک آگاه نیستند. این پست بسیار مهمی است زیرا شما به عنوان یک فولبک باید در بالا و پایین زمین حرکت کنید، فرصت های گلزنی ایجاد کنید و با این وجود باید در امور دفاعی نیز شرکت داشته باشید. من فقط به زمین بازی می روم تا تیمم برنده شود و این بدان معنا است که ممکن است جذاب بازی کنم و ممکن هم است که این کار را نکنم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید