| |

در آستانه مهمترین دیدار سال ۲۰۲۰ ،آیا لواندوفسکی مرد بازیهای کوچک است؟!

روایتی وجود دارد که مهاجم بایرن مونیخ در دور حذفی دیده نمیشود ، اما آیا در واقع این صحیح است؟

روزی نشریه‌ها او را بازیکنی زمستانی نامیدند
بازیکنی که در بازیهای بزرگ محو میشود

آیا بایرن‌مونیخ‌همیشه از مهاجمین خود راضی بوده است؟

جواب خیر است، مثلا این درباره ماریو‌گومز به حدی است که حتی پس از عنوان برترین گلزن بوندس لیگا در سال 2010-11 و کمک به باواریایی ها برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان فصل بعد با 13 گل ، هوینس او را مهاجم خیلی خوبی نمی‌دانست

هوینس پس از جذب کلودیو پیزارو و ماریو مانژوکیچ برای رقابت با بازیکن آلمانی برای کسب جایگاه درترکیب شروع توضیح داد:

ما اکنون گزینه های دیگری بجز ماریو گومز داریم.

سال بعد ، بایرن در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شد ، اما گومز در فینال روی نیمکت بود و ماندژوکیچ برای صدرنشین این خط انتخاب شد. آنها از بعد آن هر سال برنده بوندس لیگا شده اند.

جذب رابرت لواندوفسکی برای تسلط داخلی آنها مهم بوده است ، این مهاجم لهستانی از زمان ورود از تیم بوروسیا دورتموند در سال 2014 ، در 190 بازی 162 گل به ثمر رسانده بود.

با این حال ، بایرن بارها و بارها در اروپا با لواندوفسکی در حمله ظاهر شد و شکست خورد، همین امر باعث شد برخی صاحب نظران این سؤال بپرسند که آیا او یک بازیکن بزای بازی بزرگ هم هست یا نه.

وی در آخرین فصل حضورش در دورتموند ، اولین بازیکنی بود که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهار گل به ثمر رساند ،  او مقابل رئال مادرید چهار گل زد. اما او در فینال مسابقات در ومبلی مقابل بایرن قرار گرفت و هیچ کاری از پیش نبرد

 

 

سرزنش ناکامی های مکرر بایرن برای رسیدن به فینال معمولاً در آن زمان به مربی نسبت داده می شود ، حتی پپ گواردیولا با وجود پیروزی در همه چیز در آلمان ، قرارداد خودش را به عنوان “ناکامی” معرفی می کرد.

دو‌گانه داخلی نیکو کواچ برای نگه داشتن او در تیم کافی نبود ، در حالی که هایکنس در سال 2017 از بازنشستگی فراخوانده شد تا جانشین کارلو آنچلوتی شود که در لیگ قهرمان بعد از ناامید کردن مدیران ، رختکن را از دست داده بود.

از زمان انتقال به مونیخ ، لواندوفسکی در 61 بازی اروپایی برای این باشگاه 51 گل به ثمر رسانده است.

شاهدی مبنی بر اینکه او یک بازیکن بزرگ است.
اما یک سال ضعیف در لیگ قهرمانان اروپا ، در سال 2018 پدیدار شد.

او در دو فصل اول حضورش در بایرن ، در نیمه نهایی مقابل بارسلونا و اتلتیکو مادرید گل به ثمر رسانده بود ، اما یک گل در یک چهارم نهایی برابر رئال مادرید فصل بعد کافی نبود تا تیم آلمان را در این تورنمنت حفظ کند و رئال دوباره آنها را حذف کرد.

لواندوفسکی در دور شانزدهم آن فصل دو بار مقابل بشیکتاش گلزنی کرده بود ، اما در دیدارهای مقابل سویا و رئال بدون گل بود. فصل بعد رقابتهای ناامید کننده اروپایی شکل گرفت، در سال ۲۰۱۹ ، جایی که تمام گل های او در مرحله گروهی بود.

آن فصل تئوری این روایت را تقویت کرد که لواندوفسکی در بازی های بزرگ دیده نمیشود ، اما او تمام توان خود را استفاده کرد تا آن سناریو را در سال های 2019-20 رد کند.

 

او در مقابل دروازه بسیار خطرناک است.او بهترین مهاجم جهان است و ما امیدواریم‌او با همین کیفیت مقابل پی‌اس‌جی به زمین برود
او در مقابل دروازه بسیار خطرناک است.او بهترین مهاجم جهان است و ما امیدواریم‌او با همین کیفیت مقابل پی‌اس‌جی به زمین برود

 

لواندوفسکی پس از سهم گل در روز نابودی چلسی ، در هر دو بازی خود در لیسبون گل به ثمر رسانده است.

ششمین گل را در بازی عجیب 8-2 بارسلونا به ثمر رساند و سپس در بازی لیون با یک ضربه سر عالی گلزنی کرد. گل سوم پیروزی 3-0 در مرحله نیمه نهایی را او زد.

لواندوفسکی در دومین دیدار خود در مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز یکشنبه بازی می کند ، جایی که پاری سن ژرمن و نیمار و کیلیان ام‌باپه بین او و اولین جام اروپا او ایستاده اند و احتمالاً اولین فیفا یه او جایزه بهترین بازیکن سال مردان را خواهد داد.

دو گل مقابل پی‌اس‌جی او را با رکورد کریستیانو رونالدو با بیشترین گل در یک رقابت لیگ قهرمانان اروپا برابر خواهد کرد ، اما فلیک فکر نمی کند که این نوع تمجیدها مورد توجه لواندوفسکی باشد.

سرمربی بایرن مونیخ هانس دیتر فلیک به خبرنگاران گفت:

او در اینباره فکر نمی کند.
وی گفت:

این برای ما بسیار مهم است. او بسیار برای تیم پر تلاش ظاهر می شود و این برای ما و هم تیمی های او و مربیان واقعا مهم است. او در دفاع نیز به ما کمک می کند.
او در مقابل دروازه بسیار خطرناک است ، همه ما آن را می دانیم. برای من ، او بهترین مهاجم جهان است و ما فقط امیدواریم که او بتواند مانند گذشته ادامه دهد و ویژگی های خود را در برابر پاری‌سن‌ژرمن نشان دهد.

اگر او این ویژگی ها را در لیسبون نشان دهد ، همه می توانند یک بار و برای همیشه آن اسطوره بازی سازی بزرگ را فراموش کنند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید