مالدینی : آث‌میلان در مسیر درستی برای رسیدن به سطح لیورپول است.

به گزارش فوتبال۷۲۴ پائولو مالدینی مدیر آث‌میلان توضیح می دهد که آنها هنوز در سطح لیگ قهرمانان اروپا نیستند، اما “در مسیر درست” قرار دارند و خاطرنشان می کند که تنها دو تیم برتر لیگ برتر هستند که واقعا سری آ را پشت سر می گذارند.

 

روسونری از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و با قرار گرفتن در قعر گروه خود، به لیگ اروپا هم منتقل نشد.
آنها نیاز داشتند لیورپول را در سن سیرو شکست دهند و در ابتدا پیش افتادند، اما 2-1 شکست خوردند.

مالدینی به اسکای اسپورت ایتالیا گفت:

“این ناامید کننده بود، به خصوص با توجه به عملکردها، اما واضح است که برای رسیدن به آن سطح به یک یا حتی دو فصل دیگر نیاز داریم. لیورپول فقط با کیفیت نیست، بلکه ذهنیت پیروزی هم دارد.
این بدان معناست که بتوانی سه بازی در هفته را تحمل کنی و فشار مقابل یک استادیوم مملو از جمعیت را تحمل کنی. شما باید آن را از طریق تجربه و عادت به آن به دست آورید. برخی به سرعت تطبیق می یابند، برخی دیگر کمتر و برخی هرگز به آن سطح نمی رسند، و اینگونه است که شما کیفیت یک بازیکن را ارزیابی می کنید.
می دانیم که هنوز به آنجا نرسیده ایم، اما در مسیر درستی هستیم و گروه بسیار سختی بود. واقعیت همچنان پابرجاست، ما فقط یک بازی از شش بازی خود را بردیم و این یک آمار منفی است.
اگر درآمد بالایی دارید، می توانید تیم رقابتی تری بسازید. برای رسیدن به آنجا باید کمی خلاق باشید. هر باشگاهی رویکرد، مشکلات و راه حل های خود را دارد، بنابراین ما تنها مسیر پایداری را که در حال حاضر داشتیم انتخاب کردیم.
این اولین بازی ما در لیگ قهرمانان در هفت سال گذشته است، ما در روند صعود بسیار ضعیف بودیم و به همین دلیل در رتبه چهارم قرار گرفتیم و در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم. امیدواریم دفعه بعد آن را بهبود ببخشیم.»

در حال حاضر در مورد شکاف بین باشگاه های انگلیسی و ایتالیایی در اروپا زیاد گفته شده است، اما مالدینی اصرار دارد که این موضوع نامتناسب شده است.

«سری آ در دهه ۹۰ بهترین لیگ اروپا بود، بنابراین ما «لیگ برتر» آن زمان بودیم. همچنین باید در اینجا مشخص کنیم که لیورپول و منچسترسیتی یک سطح بالاتر از سایرین هستند، اما فاصله آنها با دیگر تیمهای لیگ یک فاصله بزرگ است. ناپولی لسترسیتی و آتالانتا – و میلان را در فصل گذشته شکست داد – بیش از آن که با منچستریونایتد در سطح یکسان بازی کرد، بنابراین فقط در راس جدول است که این شکاف را می بینیم.

با توجه به اینکه سیمون کایر به مدت شش ماه پس از جراحی رباط زانو از میلان دور است، آیا میلان در ژانویه سرمایه گذاری می کند یا حتی ماتیا کالدارا را از قرضی خود در ونزیا فرا می خواند؟ مالدینی گفت 🔻

ایده این بود که در ژانویه سرمایه‌گذاری نکنیم، اما مصدومیت کیائر ما را بر آن داشت تا ادغام یک بازیکن آماده یا بازیکنی را که می‌تواند برای فصل آینده بماند، ارزیابی کنیم.
ما همچنین چندین بازیکن را برای جام ملت‌های آفریقا از دست خواهیم داد، اما با این وجود من این را یک تیم رقابتی برای سری آ و کوپا ایتالیا می‌دانم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید