رئیس سابق آکادمی بارسلونا آلبرت بنیجس با ادعای سوء استفاده جنسی از کودکان مواجه است

به گزارش فوتبال۷۲۴ رسانه های اسپانیایی و کاتالان گزارش دادند که رئیس سابق آکادمی جوانان باشگاه بارسلونا ، آلبرت بنیجس به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شده است.

به گزارش روزنامه کاتالونیا اتهامات علیه آلبرت بنیجس به دهه های 1980 و 90 میلادی بازمی گردد، زمانی که او به عنوان معلم ورزش در منطقه لی کرتس شهر کار می کرد.

یکی از دانش‌آموزان سابق بیانیه‌ای رسمی به پلیس داده است و انتظار می‌رود در روزهای آینده تعداد بیشتری از این دانش‌آموزان نیز در این خصوص ارائه شوند.

این پیرمرد 71 ساله این اتهامات را رد می کند.

این روزنامه گزارش داد که هیچ ادعایی از سوی بازیکنان سابق آکادمی بارسلونا، که معمولاً به عنوان لاماسیا شناخته می‌شود، وجود ندارد، جایی که آقای بنیجس از سال 1992 تا 2011 در آن کار می‌کرد.

از جمله اتهامات وارده به آقای بنیجس، ادعاهایی است که او خود را برهنه در معرض بگ دید دانش آموزان مدرسه قرار داده، کودکان را لمس کرده، آنها را در مقابل همکلاسی های خود وادار کرده است لباس هایشان را در بیاورند و فیلم های مستهجن را به آنها نشان داده است.

آقای آلبرت بنیجس درباره این موارد گفت: 🔻

“من هرگز به کسی صدمه نزده ام و اگر این کار را کرده ام عمدا نبوده است.” وجدان من خیلی راحت است، من هرگز کسی را مجبور نکرده ام و کودک‌‌آزارها را محکوم کرده ام.

جوزپ گونزالس کامبری، وزیر آموزش کاتالونیا روز شنبه اعلام کرد که مقامات وزارت او تحقیقاتی را در مورد سوء استفاده های ادعایی آغاز کرده اند و متعهد شده اند که از همه کسانی که در این موضوع شکایت دارند، حمایت کنند.

آقای کامبری در توییتر نوشت 🔻

“مدرسه باید فضایی عاری از هرگونه خشونت باشد. این شرایط غیرقابل تحمل است و ما باید با نهایت قاطعیت عمل کنیم.”

پس از ترک بارسلونا در سال 2011، آقای آلبرت بنیجس به کار در امارات متحده عربی، مکزیک و ژاپن ادامه داد.

آقای آلبرت بنیجس اوایل سال جاری پس از انتخاب مجدد خوان لاپورتا به عنوان رئیس باشگاه، دوباره به آکادمی بارسلونا پیوست.

اما او هفته گذشته به دلیل آنچه مسئولان باشگاه «دلایل شخصی» نامیدند، باشگاه را ترک کرد. نشریه کاتالان گزارش داد که او یک روز پس از اطلاع باشگاه از تحقیقات روزنامه برکنار شد.

سرمربی تیم اول، ژاوی به خبرنگاران گفت که از این اتهامات “متعجب و مبهوت” شده است.

در زمان مدیریت آکادمی، آقای آلبرت بنیجس بر توسعه نسل طلایی بارسلونا نظارت داشت و بازیکنانی از جمله لیونل مسی و آندرس اینیستا را به تیم اصلی آورد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید