| |

صحبتهای کارل-هاینتز رومنیگه مدیر اجرایی بایرن مونیخ درباره حواشی اخیر پیرامون این باشگاه

کارل هاینتس رومنیگه

در مورد اینکه آیا هانسی فلیک فصل آینده سرمربی بایرن خواهد بود یا خیر:

«صد در صد. او بهترین و موفق ترین زمان خود را به عنوان بازیکن در باشگاه بایرن داشت. این موضوع در زمان مربیگری اش هم صدق می کند.»

Image

درباره صحبتهای الیور بیرهوف که گفته بود فلیک کاندیدای سرمربیگری در تیم ملی آلمان است:

«باید صادقانه بگویم: در حال حاضر، الیور بیرهوف وانمود می کند که به عنوان یک مدرنیست بزرگ و جوانگرا در DFB عمل می کند. اما همه آنچه او در مصاحبه های خود انتقاد کرده است به خودش بر می گردد.

من همچنین فکر می کنم که این حرفها و برنامه ریزی ها برای آینده پست مربیگری، نسبت به  مربی فعلی تیم ملی، یواخیم لوو خیانت محسوب می شود.

آیا اگر فلیک بخواهد سرمربی آلمان شود اجازه خروج از قراردادش را می دهد یا خیر ؟

رومنیگه:

«من همیشه گفته ام که مربی مهمترین عضو باشگاه است و ما یک توافق نامه و قرارداد داریم. بنابراین این سوال اصلا موضوع بحث نیست. ما مشکلات فدراسیون فوتبال آلمان را حل نمی کنیم.

و صادقانه بگویم: اگر من یک مربی بودم و کارفرمایان خود را ازباشگاه بایرن مونیخ به فدراسیون فوتبال آلمان تغییر می دادم [از باشگاه بایرن به تیم ملی می رفتم]، این فقط باعث خنده من [بعوان مدیر عمال] می شد.»

 

یک انتقال جنجالی بزرگ دیگری در آخرین سال مدیرعاملی شما؟

«کرونا تأثیرات بسیار بدی در فوتبال داشته است. باشگاه بایرن مونیخ هنوز هم عملکرد نسبتا خوبی دارد. اما امکان ندارد که دست به یک جنون مالی بزنیم و فکر کنیم که اکنون می توانیم با امباپه ها یا نیمارهای این دنیا قرارداد امضا کنیم.

من می خواهم به شما یادآوری کنم: اگر در یک فصل پنج یا احتمالا شش جام کسب کنید، می توانید در بازار نقل و انتقالات و با توجه به امور مالی کمی آرامش بیشتری داشته باشید، زیرا کیفیت بالا در تیم ثابت شده است.»

Image

بازی خداحافظی برای آلابا؟

«اگر او در این جا به بازی حرفه ای خود پایان می داد، ما بازی خداحافظی برای او برگزار می کردیم. وقتی شایعات اخیر در مورد رئال مادرید منتشر شد، او برای یک گپ همراه با اسپرسو به دفتر من آمد. روابط بین باشگاه بایرن مونیخ و آلابا مطلقا خوب است.

من به او گفتم که تا آخرین روز در باشگاه بایرن با او جدی و عادلانه رفتار خواهد شد و من دوست دارم در آخرین بازی او برای بایرن دوباره تماشاگران را ببینم، زیرا ما می خواهیم با هواداران از او خداحافظی کنیم. ما همیشه به طور جدی با چنین موضوعاتی برخورد کرده ایم.

این پسر تقریبا 13 سال پیش به ما پیوست و همیشه عملکرد خوبی را به نفع باشگاه انجام داده است. این یک الزام برای باشگاه بایرن مونیخ است که آنطور که شایسته اوست، با او خداحافظی کند.»

 

در مورد بواتنگ:

«او قطعا یک فصل بسیار رضایت بخشی را پشت سر می گذارد. مربی تیم ملی شنبه گذشته در سمت چپ من نشست. او متوجه خواهد شد که بواتنگ یک فصل بسیار محکم و جدی را با ما بازی می کند، نه بدلیل گلزنی برابر هوفنهایم.

معمولا بازیکنان بالای 30 سال را به صبر و شکیبایی فرا میخوانیم. جروم در این باره می داند. در یک زمان مناسب ما می نشینیم و یک تصمیم متقابل می گیریم. ما در حال حاضر وظایف خاصی را باید در ابتدا انجام دهیم. وقتی اینها انجام شد و ما به نتایج روشنی برسیم، خواهیم فهمید.»

 

در مورد آینده گورتزکا:

«یک سال پیش لئون به دفتر من آمد و گفت که می خواهد بازیکن مهمی برای بایرن شود. من از او پرسیدم: آیا کسی مانع تو شده است؟ او گفت: نه! من پاسخ دادم: پس بشو! در سال 2020 او جهش و پیشرفت بزرگی کرد تا به یک بازیکن مهم و اصلی تبدیل شود.

در مورد قرارداد جدید گورتسکا من امیدوارم که در سطح همدلی اخلاقی، که او نیز از آن برخوردار است، بداند که از باشگاه در زمان کرونا می تواند چه انتظاری داشته باشد. من این را کتمان نمی کنم: ما قادر به انجام همه کارها نخواهیم بود و ما به درک بازیکنان نیاز داریم.

ما باید بگوییم که فوتبالیست های حرفه ای در همیشه به طور نامتناسبی درآمد خوبی کسب کرده اند. بویژه در ده سال گذشته به طور تصاعدی در هزینه های نقل و انتقالات علاوه بر درآمد، افزایش وجود داشته است. قطعا کرونا درحال حاضر اصلاحاتی حتمی را [در مورد قیمت نقل و انتقالات و درآمدها] خواهد داشت.»

 

کدام قرارداد که در سال 2022 منقضی می شود، ابتدا تمدید می شود؟ زوله یا گورتسکا ؟

«امیدوارم که بتوان برای هر دو بازیکن راه حلهای عادلانه ای یافت. هدف باشگاه بایرن مونیخ همیشه حفظ بازیکنان خوب است.»

Image

آیا برای تولید درآمد تولیسو باید فروخته شود؟

«وضعیت حال و آینده در برنامه ریزی یک تیم نقش مهمی دارند. همه ما تلاش می کنیم حداقل کیفیت موجود خود را حفظ کنیم، و به طور ایده آل آن را افزایش دهیم. امروز ، با این حال، من نمی توانم با اطمینان این موضوع را پیش بینی کنم.

تولیسو در تابستان یک سال دیگر قرارداد دارد. ما یا قرارداد را تمدید می کنیم یا باید راه حلی پیدا کنیم. این دو گزینه روی میز است. من نمی توانم هیچ کدام را رد کنم.»

 

انتظار دارید جمال موسیالا کدام تیم ملی را انتخاب کند؟

«اولویت ما در حال حاضر تمدید قرارداد ما با جمال به صورت طولانی مدت است. این تمدید قرارداد می تواند به نفع تیم ملی آلمان هم باشد.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید