مسی یا دی‌بروینه را فراموش کنید: کیمیچ چگونه تبدیل به “پدیده” خلاق‌ترین بازیکن اروپا‌‌ شد

به گزارش فوتبال۷۲۴ هیچ بازیکنی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا خلق موقعیت بیشتری برای هم تیمی های خود در این فصل به اندازه بازیکن همه‌کاره بایرن مونیخ نداشته است

در حالی که کینگزلی کومان به عنوان بازیکنی که بایرن مونیخ را به سمت قهرمانی در لیگ قهرمانان 2019-20 هدایت می کند ، به یاد بیاورید این پاس زیبای جوشوا کیمیچ بود که شایسته ثبت در کتب تاریخ فوتبال است.

با نزدیک شدن به پایان بازی در لیسبون ، دفاع راست بایرن روی یک توپ برگشتی در محوطه جریمه پاری سن ژرمن موقتاً مکث کرد و پیش از آن که کومان را در ببیند حرکت او را پیشبینی کرد

این یکی از آن موقعیتها بود که از دست دادنش از گل کردنش سخت تر بود و کومان تمام تلاش خود را کرد تا باشگاه سابق خود را شکست دهد و پیروزی یک بر صفر را به دست آورد.‌‌

سهم موفقیت کیمیچ به ناچار در روایت گل مهم کومان که بازیکن اکادمی پاریسن‌ژرمن است گم شده بود ولی کسی نمیتواند منکر نقش بسیار پررنگ او در ساختار ترکیبی هانس دیتر فلیک شود

رابرت لواندوفسکی در جلو و تیاگو آلکانتارا در خط میانی و گوش راست کیمیچ بود که در سه گل از چهار گل پایانی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل پاس گل داده است.

نکته قابل توجه ، با وجود 6 بازی از 11 بازی لیگ قهرمانان بایرن ، کیمیچ در طول رقابت ها 28 فرصت را ایجاد کرد بیش از هر بازیکن دیگری.

108 ورود وی به محوطه حریف و 985 لمس توپ در زمین حریف ثمره نقش این 25 ساله در حفظ قهرمانی بوندس لیگا است.

در تمام رقابت های این فصل ، کیمیچ در 51 بازی برای بایرن حضور داشت ، 7 گل به ثمر رساند و 17 پاس گل نیز داده است. این در حالی است که او به طور عمده به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد ،اما او در نقش قبلی خود در اروپا نیز درخشید و سپس دو بار هم به عنوان یک هافبک میانی بازی می کرد.‌‌
او همه کاره زمین بایرن مونیخ است

این نوع تطبیق پذیری عجیب او باعث شد به تازگی ژوزه مورینیو مربی تاتنهام به تعریف و تمجید از او بپزدازد و او را یک پدیده بنامد او معتقد است کیمیچ را باید جزو بهترین بازیکنان جهان دانست.

مورینیو به DAZN گفت:

من او را به عنوان یك گوش راست ، گوش چپ ، هافبک ، شماره 6.8 ، شماره 10 … می بینم.

من فکر می کنم او بسیار باهوش است مخصوصا در موارد مربوط به فوتبال و زمین بازی.او لحظات بازی را درک می کند ، تفاوت بین موقعیت ها را می فهمد و می فهمد که او باید در کجا چکاری انجام دهد. فکر می کنم او فوق العاده است ، او کاملاً یک پدیده است.

از زمان پیوستن به بایرن در سال 2015 از لیگ دسته دوم آن زمان در لایپزیگ ، کیمیچ موفق به کسب پنج عنوان در بوندسلیگا شده و به بخشی مهم از آنها تبدیل شده است.

همانطور که آمارهای اخیر لیگ قهرمانان اروپا نشان می دهد ، محصول جوان اشتوتگارت می داند چگونه یک بازی را بدون هیچ گونه توجه زیاد انجام دهد. او مانند یک دزد شب است بدون جلب توجه و حرکتی اضافه.
کیمیچ می تواند در تیم ها نفوذ کند و امتیازات بایرن را تضمین کند

 

 

از نظر دفاعی قدرتمند و با یک ذهن خلاق ، او حتی در جوانی هم نظر افرادی مثل پپ گواردیولا نیز جلب کرد و او به تمجیدش پرداخت

کیمیچ در سال 2019 به ایندیپندنت گفت:

وقتی به بایرن آمدم ، من بازیکن دسته دوم بودم. برای من این دنیای جدید بود. مربی [گواردیولا] به من خیلی موارد نشان داد. فضاهای موجود در زمین را به من نشان داد.
مربی شگفت انگیز بود. به زودی من ملی پوش شدم و در یورو رقابت می کردم. او مرا تغییر داد و او از من الهام گرفت.‌‌

 

او واقعاً احساسی است ، بنابراین وقتی می بیند اشتباهی رخ داده است یا اشتباه کرده اید ، مستقیماً با شما صحبت می‌کند ، نه در رختکن یا یک روز بعد در همان زمین و در همان لحظه. او از شما می خواهد که شرایط را درک کنید .

هانسي فليك در اين فصل استفاده بيشتری از تطبيق كيميچ با پستهای مختلف می‌کند. اگرچه لو را در دفاع راست در بازیهای اروپا فرمول پيروزي خود میداند ، سرمربي بایرن قبلاً اظهار داشته است كه آينده بلند مدت او در ميانه زمین است.

فلیک در اواخر سال 2019 به کیکر گفت:

او در حال حاضر این موقعیت را بازی می کند و در آینده این کار را انجام می دهد.او هنوز پتانسیل بیشتری برای نقش هافبک دارد. او حتی بیشتر در آنجا تمرکز دارد. او می تواند بازی را بخوبی بخواند و گزینه های خوبی هم با توپ و هم در مقابل توپ دارد.

صرف نظر از جایی که کیمیچ در حال حرکت به جلو است ، قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا اعلام کرده اند که وی یکی از مؤلفه های اصلی موفقیت بایرن برای سالهای آینده خواهد بود.‌‌

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید