| | |

مصاحبه جنجالی خوان لاپورتا رئیس تیم بارسلونا : از توهین به رئیس لالیگا تا متهم کردن مادرید به تقلب و توهین به پرز

به گزارش فوتبال۷۲۴ تیم بارسلونا متهم به پرداخت وجه به شرکتی است که خدماتی در زمینه تجزیه تحلیل داوری میدهد و در عین حال با داوران لالیگا در ارتباط است.تباس رئیس لالیگا در این زمینه اعتراضات و شکایاتی به یوفا کرده است

 

خوان لاپورتا در مصاحبه ای مفصل با حمله به لالیگا و رئال مادرید درباره این شرایط گفتگو میکند

 

خوآن لاپورتا :

 

آمدیم تا چیزهایی را در مورد بارسلونا روشن کنیم که بی ربط است. این باشگاه الگوی بازی جوانمردانه و ارزش های بالای ورزشی بوده است.ما به موفقیت و کار خود ادامه خواهیم داد، همه اینها به لطف بازیکنان، به لطف کارکنان باشگاه، و همچنین از اعضا و هواداران است.

 

 

لاپورتا درباره رفتار بارسا:

 

وقتی پیروز می شویم با هم جشن می گیریم، وقتی شکست می خوریم به پیروز تبریک می گوییم و دنبال بهانه نمی گردیم. اینها ارزش های ما هستند!

 

 

لاپورتا درباره پرداخت به نگریرا برای داوری:

 

وقتی این جنجال بر سر پرونده نگریرا در رسانه ها شروع شد. ما مطمئن بودیم که این یک کمپین مقابل اف سی بارسلونا بود و این اتفاق تصادفی نبود. با این حال، ما از طریق یک شرکت مستقل تحقیقات خود را آغاز کرده ایم و اکنون می توانیم جزئیات این پرونده را به شما بگوییم.

 

بیانیه رسمی ما به شرح زیر است:

 

باشگاه بارسلونا هرگز برای کسب امتیاز داوری برای کسب هر عنوانی دست به فعالیت مشکوک نزده است.ما تمام جزئیات تمام قبوض را که می پردازیم داریم. من می‌توانم تمام عملیات‌هایی را که انجام داده‌ایم، حداقل در دوران ریاست باشگاه، تضمین کنم. قاضی خودش گفت، هیچ مدرکی نداشتند که ما داورها را خریدیم. هیچ کس نمی تواند چیزی را ثابت کند زیرا چیزی وجود ندارد.ممکن است برخی افراد از این پرونده برای انجام کارهای غیرقانونی سوء استفاده کرده باشند. اگر این موضوع ثابت شود به دنبال ادامه تحقیقات تا انتها هستیم.گزارشات مربوط به داوران از نظر فنی به دست ما رسیده است که همه آنها با اعتبار کامل در کارنامه باشگاه ثبت شده است و هیچ کس مدرکی پیدا نکرد

 

 

لاپورتا اسنادی را ارائه می دهد ⤵️:

 

🗨 – 629 سند و 43 دیسک در مورد اسناد مربوط به پرداخت های ما وجود دارد. بسیاری از آنها پس از منسوخ شدن آسیب دیدند.

بارسلونا بدون اثبات هیچ مدرکی دال بر گناه مجازات شد. اینجا ما آبروی باشگاه، آبروی قوه قضائیه و آبروی فوتبال را به خطر می اندازیم.

عده ای مانند رئیس لیگ اسپانیا از سمت خود سوء استفاده کردند. رئیس لالیگا به صورت غیر مسئولانه مدارک اشتباه ارائه کرد. او اعتبار این رقابت ها را خدشه دار کرد.من از روبیالس، رئیس فدراسیون اسپانیا و اینفانتینو، رئیس فیفا تشکر می کنم که به کمپین مقابل بارسلونا نپیوستند. آنها منتظر رای دادگاه هستند

 

 

لاپورتا درباره رئیس لالیگا:

 

خاویر تباس فردی غیرمسئول است. او فاقد رفتار حرفه ای است، این مشهود است. او به طور مداوم جنجال برانگیخته درست کرده و حتی اسناد جعلی ارسال کرده است مشاوره ای که در رابطه با داوری درخواست کرده ایم کاملاً مشروع است و هیچ شبهه ای در آن وجود ندارد.

 

خلاصه اینکه بارسلونا هیچ اشتباهی نکرد. و کلیه معاملاتی که ما انجام داده ایم مشروع بوده و از طریق معاملات صحیح مالی مشمول رسیدگی مالیاتی شده است. ما از هرگونه سوء ظن به فساد دور هستیم.

 

لاپورتا درباره شاکیان این جریان :

 

تیمهایی هستند که از این موضوع شکایت کردند و ادعای بی عدالتی کردند. من در مورد رئال مادرید صحبت می کنم. اما در طول تاریخ از تصمیمات داوری سود زیادی برده است و به سیستم حکومتی نزدیک بود. 70 سال است که مسئولین سیستم داوری ورزشی کشور عضو یا بازیکنان سابق رئال مادرید بوده اند

ما حق مطالبه غرامت مالی را برای خود محفوظ می داریم. غرامتی که ما مطالبه خواهیم کرد می تواند نجومی باشد

پیوستن رئال مادرید به این کمپین و ادعای بی عدالتی داوری یک شوخی بزرگ است

کمپین ضد بارسا همزمان با خودداری ما از پیوستن به کمپین CVC شروع شد. تصادفی، اینطور نیست ؟

 

 

لاپورتا در ادامه گفت :

 

تسلیم تباس یا لیگ نخواهیم شد. ما به دنبال انتخاب بهتر در سوپر لیگ هستیم این کمپین ما را به عنوان باشگاه بارسلونا قوی تر کرد. از هواداران می خواهم بیشتر متحد شوند و اجازه ندهند باشگاهی مانند رئال مادرید یا لالیگا ما را برای آنها خراب کند. ما مقصر نیستیم!

 

 

لاپورتا خطاب به رئال مادرید :

 

کاری که رئال مادرید انجام داد بسیار بد است. امیدوارم در جریان محاکمه افشا شوند و علیه آنها برگردد.

 

🚸 – هفت میلیونی که به یک شرکت داوری پرداخت شد را چگونه توجیه می کنید ؟

 

🗨 این مبالغ یکباره پرداخت نشد. بلکه بیش از 18 سال زمان دارد . آنها برای گزارش هایی در مورد افرادی هستند که کارهای بسیار مهم انجام می دهند.رئیس سابق کمیته داوران توانایی تصمیم گیری فوتبالی یا تنظیم نتایج ورزشی را نداشت.نگریرا هیچ قدرتی بر داوران نداشت و قدرت این کار را نداشت. این را تعدادی از حاکمان که در این مورد صحبت کرده اند تأیید کرده اند.پرداخت ها اخیراً افزایش یافته است زیرا گزارش های داوری بیشتر شده است. این فقط به این دلیل است که رقابت های فوتبال قوی تر و شدیدتر شده اند.وقتی امکان انجام این گزارش ها را کشف کردیم، آنها را درخواست کردیم زیرا همیشه برای کیفیت بیشتر در کارمان تلاش می کنیم. و دیدیم که سودمند است.

 

 

لاپورتا درباره نگریرا:

 

نگریرا با فدراسیون اسپانیا، با لیگ، با لوئیس آراگونس کار کرد. غیرمنطقی است که بارسلونا را فقط به خاطر ماهیت کاری که ما را گرد هم آورده است، پاسخگو بدانیم

 

 

درباره عناوین این پرداخت لاپورتا گفت :

 

در صفحه 17 گزارش IRS، گفته شده است که پیگیری بی طرفی داوری توسط نگریرا، فرض شخصی او است.هیچ کس از باشگاه به نگریرا نگفت که آنها هزینه بی طرفی داوری را پرداخت می کنند. این نظر شخصی اوست که در شهادتش در سازمان امور مالیاتی گفته است. پرداخت ها برای گزارش های فنی بود.

متوجه شدم که دارید سوالات را تکرار می کنید. باز هم می گویم 7 میلیونی که در طول 18 سال برای گزارش های فنی پرداختیم و می دانیم که همه باشگاه ها همین کار را می کنند. قیمت ها در طول سال ها افزایش می یابد.

 

 

لاپورتا مجدد درباره لالیگا:

 

 تباس رئیس اتحادیه یک اقدام غیرمسئولانه انجام داد و سعی کرد اعتبار باشگاه بارسلونا را از بین ببرد. و یکسری اظهارات غیرمسئولانه می کند. او مثلاً می گوید درخواست چنین گزارش های فنی امکان پذیر نیست که اشتباه است.

 

لاپورتا درباره اروپا و وضعیت یوفا درقبال بارسلونا :

 

🗨 – من نمی دانم رئیس اتحادیه اروپا چه چیزی در سر دارد. فقط آتش بیشتری به فایل اضافه می کند. یوفا علیه بارسلونا اقدام می کند زیرا ما از پروژه سوپر لیگ حمایت می کنیم. چفرین اظهارات توهین آمیزی کرد و من از او می خواهم برخلاف کاری که تباس انجام می دهد مسئولیت پذیر و عاقل باشد.

 

لاپورتا از قانون میگوید:

 

ما در یک ساختار محکم قضایی و قانونی قرار داریم. و من مطمئن هستم که اگر چیزی در برابر بارسلونا پیدا کنند، آن را منتشر خواهند کرد. اما هیچ مدرکی وجود ندارد.ما همیشه اعتبار و شفافیت را در کارمان بررسی می کنیم. در واقع، حتی قبل از اینکه تصمیم بگیریم این گزارش ها را بپذیریم، موضوع را به کمیته اعتبار و شفافیت رساندیم.

 

لاپورتا درباره تحریم و لیگ قهرمانان:

 

هیچ جرمی مرتکب نشده ایم، به بازی در اروپا ادامه می دهیم و محروم نمی شویم.

 

لاپورتا درباره پرونده داوری:

 

 این موضوع روی 4 رئیس تاثیر می گذارد. من مطمئن هستم که هیچ رئیسی نمی خواست با پرداخت آن پول برای خدماتی که به ما ارائه می شود رقابت را تغییر دهد.من به شما تضمین می دهم و به شما نشان داده ام که این خدمات طی مراحل قانونی انجام شده است.

 

🚸 – در داخل باشگاه کارمندانی وجود دارند که وجود چنین عملیاتی مرتبط با گزارش داوری را تکذیب کردند

 

🗨 من رئیس باشگاه بارسلونا هستم و از طرف خودم صحبت می کنم. این مدارک موجود و تایید شده محتوای گزارش ها کاملاً روشن است. ما آنها را به محاکمه خواهیم برد تا بتوانند اهمیتی که افراد در این زمینه داشته اند را ببینند. مثال: اینها یادداشت های مسابقه از فصل 2014-2015 هستند.آیا داوران به خاطر این که این گزارش ها را می خواستیم به ما لطف کردند؟ من به شما اطمینان می دهم که آنها نیز قادر به اثبات این موضوع نیستند.

از همه کسانی که ما را متهم می کنند، از آنها می خواهم که مسابقه، ضربه، دقیقه، ضربه پنالتی که در آن مورد لطف قرار گرفتیم را مشخص کنند. آنها نمی توانند چیزی را ثابت کنند.

 

🚸 – آیا این موضوع روی اتحاد شما با رئال مادرید برای سوپرلیگ تاثیر خواهد گذاشت ؟

 

 

🗨 – ما از سوپرلیگ برای استقلال باشگاه ها حمایت می کنیم. ما از این پروژه برای رئال مادرید یا یوونتوس حمایت نمی کنیم، این به نفع خودمان است

 

لاپورتا درباره رئال و داوری :

 

امیدوارم این پرونده نشان دهد که رئال مادرید چقدر از داوری سود برده است.تعدادی مربی هستند که به شدت از این گزارش ها استفاده می کنند و برخی دیگر نیازی به آن ندارند. ما وارد این جزئیات نمی شویم.70 سال است که داوران توسط اعضای یا بازیکنان سابق رئال مادرید انتخاب و منصوب می شوند

شخصی که همه این گزارش ها را می دهد (نگریرا) به عنوان شاهد یا متهم احضار نشده است. این یعنی خیلی چیزها، این قضیه ربطی به فساد ورزشی ندارد.من اینجا هستم تا گزارش و اسناد به شما بدهم، اینجا نیستم که نظرم را بگویم.از آقای نگریرا دعوت می کنم علناً بیرون بیایند و در این مورد اظهارات خود را بیان کنند.

 

 

لاپورتا جریان را سیاسی میداند:

 

بخشی از این حملات مربوط به ابعاد سیاسی است. چون ما باشگاهی از کاتالونیا هستیم.

 

 

لاپورتا در ادامه گفت :

 

بعد از هر پنج سال، گزارش های محدودیت های قانونی را از بین می بریم. اما ما یک ممیزی ویژه از KPMG داریم. بدون هیچ شبهه ای است. آنچه اکنون منتشر می شود برای آسیب رساندن به ما است.

 

لاپورتا درباره نشریات گفت :

 

روزنامه ای هست که می خواهد با انتشار گزارشی مشکوک در اطراف ما جنجال به پا کند. اما واقعیت گزارش این است که ما فقط در سال 2010 پرداخت ها را برای این گزارش ها افزایش دادیم.آنها حتی نمی توانند مقاله بنویسند

 

لاپورتا دوباره در اشاره به تباس

 

 تیم حقوقی ما قبلاً با افرادی که در اظهارات و اظهارات خود علیه بارسلونا مبالغه می کنند برخورد کرده است.ما علیه هر کسی که به باشگاه بارسلونا توهین کند، اقدام خواهیم کرد. ما نمی توانیم اجازه دهیم هیچ چیزی به باشگاهی به اندازه باشگاه بارسلونا توهین کند!

گزارش های منتشر شده فقط مربوط به داوران مسابقات محلی می باشد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ما همیشه به‌دنبال کسب در مسابقات اروپایی و قاره‌ای هستیم.

 

لاپورتا درباره سوپرلیگ :

 

همانطور که قبلاً گفتم ما در سوپرلیگ به نفع باشگاه ها و پایداری فوتبال هستیم. ما از منافع این بازی دفاع می کنیم و تا آخرین قطره خون از بارسلونا دفاع خواهیم کرد و با اینکه شکایت رئال مادرید از داوری ریاکاری آشکار است اما ما در سوپرلیگ ادامه خواهیم دادمطمئنم هیچ جریمه ای مربوط به حضور اروپایی ما نخواهد بود.ما با یوفا در تماس هستیم. آنها می دانند که مدارک اشتباه ارائه شده است. درست است که بین ما و آنها اختلافاتی وجود دارد، اما ارتباط با آنها به آرامی پیش می رود

هیچ رئیس باشگاهی نبود که مستقیماً با من تماس بگیرد تا این موضوع را جویا شود. من دوست دارم این اتفاق بیفتد

تباس طوری رفتار پرخاشگرانه ای داشت که انگار سوخته است که مناسب موقعیت او نیست. مثل یک آتش نشان عمل کرد

 

لاپورتا درباره جلسه لالیگا:

 

 بله، چهارشنبه در جلسه لیگ حضور خواهم داشت اگر بگذارند چهارشنبه در جلسه لیگ صحبت کنم، دوباره موضوع را روشن می کنم

 

🚸 – رابطه فعلی بارسلونا و رئال مادرید؟

 

این رابطه در سطح نهادی آسیب دیده است. آنها حریفان و رقبای ما در زمین هستند و این در سطح ورزشی خوب است. اما پس از این کارزار به آنها آسیب وارد شد زیرا به گونه ای عمل کردند که با چهره تاریخی آنها سازگاری نداشت.

 

لاپورتا درباره تباس :

 

تباس با ریا و بی خردی و حرفه ای عمل می کند. او متنفر از باشگاه بارسلونا است و پشت مبارزات محبوب علیه این باشگاه است

 

🚸 – آیا به خاطر این که این کمپین ها به خاطر شما به بارسلونا حمله می کردند، به استعفا فکر کرده اید؟

 

برعکس، من از سوی اعضای باشگاه برای این سمت انتخاب شدم و باید از اعتبار باشگاه بارسلونا دفاع می کردم. اگر بخواهند به من حمله کنند، می دانند کجا مرا پیدا کنند

 

🚸 – تقصیر پدر نگریرا در قضیه چیست

 

 

می گویند او می تواند بر خدمات پسر تأثیر بگذارد. اما او نایب رئیس کمیته داوران بود و نمی توانست در هیچ تصمیمی دخالت کند. تا زمانی که من می دانستم، ارائه دهنده این خدمات فنی نگریرا پسر بود

 

 

🚸 شکایت از خبرنگارانی که اخبار کذب درباره باشگاه منتشر می کنند

 

ما بعد از این مورد نگریرا این کار را کردیم. ما در حال تجزیه و تحلیل همه این شکایات یک به یک هستیم و خواهیم دید که در برابر کسانی که این دروغ ها را در مورد باشگاه منتشر می کنند چه کاری می توانیم انجام دهیم.

 

لاپورتا در کلام آخر :

 

 ما فقط به دنبال عدالت هستیم و دنبال افرادی هستیم که می خواهند به باشگاه بارسلونا آسیب برسانند. 20 پرونده وجود دارد که ما قبلاً باز کرده ایم.هرگز به ترک تیم فکر نکردم، “نه، برعکس، من قوی هستم. اگر آنها می خواهند رویارویی کنند، بگذار به سراغ من بیایند.”

 

درباره گفتگو با پرز :

 

بله، من با پرز در مورد این موضوع صحبت کردم .دوست دارم فکر کنم پرز به خاطر این موضوع تحت فشار زیادی بوده است. با توجه به رقابت بزرگ بین ما و آنها، این طبیعی است. من باید این را بفهمم، اما قبول ندارم

نوشته‌های مشابه