| | | |

مصاحبه مایکل آرتتا سرمربی آرسنال پیش از بازی مقابل سویا در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴

فوتبال۷۲۴ – مایکل آرتتا سرمربی تیم آرسنال قبل از بازی تیمش مقابل سویا در شهر سویل اسپانیا در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۳/۲۴ درباره بازیکنان و تیمش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

 

آیا خطای رایا باعث شده که به فکر چرخش دروازه بان خود باشید؟ آرتتا:

 

🎙فردا خواهیم دید. همه بازیکنان در دسترس شانس بازی دارند و من مطمئن هستم که بر اساس یک اقدام [بازی] تنها تصمیم نخواهم گرفت.

 

آیا کای هاورتز را با در نظر گرفتن رکورد او در لیگ قهرمانان اروپا به خدمت گرفتید؟

 

🎙خب مطمئنا یکی از دلایلش همینه کیفیت او و تعداد کارهایی که قبلاً در دوران حرفه ای خود در سن کم انجام داده است. سپس برای بهبود ترکیب اولیه نیز چون او بازیکن فوق العاده ای است که به ما کمک می کند بهتر شویم.

 

آیا این واقع بینانه است که هر بار که دروازه بان مرتکب خطا می شود، درخواست تغییر در دروازه بان را بدهیم؟

 

🎙بستگی دارد چطور باشد، خطاها جزئی از فوتبال است و اشتباهات اتفاق می افتد، از مدافعان، از مهاجمان و از دروازه بان ها فرقی ندارد. مطمئناً خیر [واقعی نیست که هر بار انتظار تغییر داشته باشیم].

 

آیا رایا در حال حاضر از کانون توجه رنج می برد؟

 

🎙من آن را ندیده ام. اگر منصف باشم اصلاً آن را ندیده ام.این فشار بازی در باشگاه های بزرگ است که باید برنده شوید و در بهترین حالت خود باشید و کسی را در کنار خود دارید که هر روز به شما فشار می آورد. اگر بازیکن، بازیکن، پست به پست برویم، به من می گویید که در دفاع چپ چه خبر است، با هافبک نگهدارنده چه اتفاقی می افتد. شما قبلاً یک سؤال از جورجینیو پرسیده اید و گابریل ژسوس اینجاست، یک سؤال دیگر در مورد آن وجود دارد. بحث همین است. زیبایی بازی هم همین است. این واقعیت که شما گزینه های دیگری نیز دارید، این گفتگوها را بیشتر می کند.

 

آیا ساکا جزء گروه رهبری است؟

 

🎙آره.

 

آیا با توجه به بازیکنان ارشدی که تابستان تیم را ترک کردند، از اینکه نسل جدید چگونه به سمت رهبری می روند راضی هستید؟

 

🎙بله، من فکر می کنم این برای آنها واقعا مهم است. نقشی که آنها در نحوه بازی ما در تیم و باشگاه ما دارند باید با سطح رهبری که آنها در تیم دارند تا تیم رشد کند، منعکس شود. به نظرم محیط عالیه ما ترکیب بسیار خوبی از بازیکنان، تیم ها و تجربیات داریم. زمان بسیار ارزشمندی برای گذراندن با آن بچه ها برای درک آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد خواهد بود.

 

رامزدل با تیم سفر کرده است؟

 

🎙آره.

 

پس او بخشی از تیم است؟

 

🎙آره.

 

وینیسیوس جونیور روز شنبه در اینجا مورد آزار نژادی قرار گرفت. آیا دغدغه ای برای بازیکنان خود دارید و آنها را برای آن آماده خواهید کرد؟

 

🎙چیزی که می توانم بگویم این است که سویا واقعا قوی و سریع واکنش نشان داد. عالی. بیایید از یک فضای زیبای فوتبال لذت ببریم. بهتر از جو اینجا نیست و امیدوارم فردا فقط در مورد فوتبال صحبت کنیم و از آن جو لذت ببریم.

 

این اولین بازی خارج از خانه بسیاری از بازیکنان در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لنز بود. فکر می کنید آنها از آن چه آموخته اند؟

 

🎙تعداد کمی از آن بازی بودند. به خصوص اینکه در لیگ قهرمانان نمی توان چیزی را از دست داد. مهاجمین بسیار مهم هستند. وقتی کنترل بازی را در دست دارید، لحظاتی پیش می‌آید که می‌تواند خیلی سریع از بین برود و شما باید بفهمید که چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه بازی از دست ما رفت. چیزهای زیادی در کنار ما بود که آن بازی را به همان شکلی که انجام دادیم باختیم، حتی اگر دو بار به گذشته نگاه کنیم، مستحق آن نتیجه نبودیم.

 

خاطرات شما از خوزه آنتونیو ریس چیست؟

 

🎙خاطرات عالی، او هم اتاقی من بود. ما زمان زیادی را با هم گذراندیم، شخصیت فوق العاده، شخصیت بسیار خاص و استعداد فوتبالی باورنکردنی. در آن سن نمی توانم بازیکن بهتری را به یاد بیاورم. او کاملاً همه چیز داشت. او برای هر دو باشگاه بازی کرد و بخشی از تاریخ ما است زیرا او بخشی از شکست ناپذیرها نیز بود. او احتمالا آنجاست و برای هر دو باشگاه احساس غرور می کند. فردا شب خاصی برای او خواهد بود.

 

رکورد خارج از خانه شما در اروپا در مقایسه با فرم خارج از خانه شما در لیگ برتر خوب نیست. چرا اینطور است؟

 

🎙 چون حریفان واقعا خوب هستند. پیروزی در خانه دشوار است و برای بردن خارج از خانه در اروپا شاهد تغییر در تمام تیم های برتر هستیم که نتایج یکسانی ندارند. برخی از تیمها از حاشیه ها بحرانی می شوند. طرز فکر، وضعیت عاطفی تیم برای گذراندن لحظات سخت کاملاً کلیدی است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید