مصاحبه کارل هانس رومنیگه با روزنامه کیکر در مورد بایرن مونیخ

به گزارش فوتبال۷۲۴ کارل هانس رومنیگه پس از حذف بایرن مونیخ مقایل ویارئال در‌مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱/۲۲ با نشریه کیکر درباره وضعیت تیم بایرن مونیخ و بازیکنان گفتگو مفصلی داشت

از رومنیگه سوال شد چطور متوجه شدی که از قهرمانان حذف شدید؟🔻

• “وقتی ویارئال در دقیقه 88 گل را به ثمر رساند کل ورزشگاه شوکه شد. همه فکر می کردند وقت اضافه طول می کشد و تیم دوباره حمله می کند. اما با گل تساوی همه چیز خراب شد و باشگاه از بازی خارج شد. این یک شوک بزرگ بود.

دلایل اصلی حذف چیست؟
رومنیگه 🔻

• “اگر به هر دو بازی نگاه کنید، ویارئال بدون شایستگی صعود نکرد. بایرن مونیخ در بازی رفت هفته گذشته روز بدی را پشت سر گذاشت و برد 0-1 باز هم نتیجه خوبی بود. در بازی دوم، اسپانیایی ها با دفاع قوی از نتیجه خود دفاع کردند. اشتیاق و لزوماً کسب امتیاز همدردی در زمین با اتلاف وقت یا هرچیزی، این کار تیم باهوش است، ممکن است روی کاغذ دست کم گرفته شود، اما ویارئال نشان می دهد که فوتبال خوبی در اسپانیا بازی می شود. همچنین نشان دهنده توازن قدرت فعلی در اروپا است.

ویارئال در لیگ اسپانیا هفتم است، نظر شما چیست⁉️ رومنیگه 🔻

• “این یک تیم خوب سازماندهی شده با هزینه های حقوق قابل کنترل و یک مربی سطح بالا است. من مدت زیادی است که کار امری را دنبال می کنم و همه می دانند که او می تواند مسابقات حذفی را خوب انجام دهد! می بینید که او با تاکتیک های هوشمندانه زندگی را برای بایرن مونیخ سخت کرده است.

آیا تیم نسبت به قبل معکوس پیشرفت داشته؟ رومنیگه 🔻

• “تیم تا سال نو بسیار باثبات بازی می کرد. در نیم فصل دوم توپ کمی از دست رفت، در گل های خورده می بینید. تعداد آنها نسبت به گذشته کاهش یافته است. مانند لوئیس فن خال که در بازی 4-2-3-1 بازی میکرد، امروزه اغلب سه مدافع را می توان دید. تیم با آن راحت است.

در حال حاضر یک تحول محسوس در باشگاه وجود دارد، مشابه آنچه چند سال پیش قبل از آمدن هانسی فلیک رخ داد. دلیلش چیست؟ رومنیگه 🔻

• “البته آنچه جالب است این است که بحث های مداوم در مورد قراردادها در رسانه ها وجود دارد. ابتدا جاشوا کیمیچ، سپس لئون گورتسکا، کینگزلی کومان و اکنون مانوئل نویر، توماس مولر، روبرت لواندوفسکی و سرژ گنابری. ما اکنون در سه ماهه آخر فصل هستیم و این خوب نیست، این باعث ایجاد مشکل در باشگاه می شود، و شما می توانید آن را احساس کنید.

علتش چیست ؟ رومنیگه 🔻

 

• “یک مثال دیگر را در نظر بگیرید: همه هیاهوهای پیرامون ارلینگ هالند. این برای کل فوتبال ابعاد معکوس به خود گرفته است و به هالند هم کمکی نمی کند. به هر حال هواداران دیگر نمی توانند مبلغ را درک کنند. ما کرونا را با تمام آسیب های مالی داشتیم. اما خواسته های ایجنتهت و بازیکنان روز به روز در حال افزایش است، دیگر عقلانیت در کار نیست. برعکس، این امر به طور فزاینده ای غیرمنطقی می شود.

بایرن مونیخ چگونه با موضوع تمدید قرارداد برخورد می کند؟ رومنیگه 🔻

• “آسان نیست، اما باید رویه ای پیدا کرد تا آن را آرام تر کند. شما باید بتوانید در یک مقطع زمانی دوباره با آرامش کار کنید. این روی فوتبال به طور کلی تأثیر می گذارد، و البته بایرن مونیخ به عنوان برجسته ترین باشگاه در آلمان باید این کار را انجام دهد

در گذشته، بایرن مونیخ به تجربیات ناامیدکننده واکنش نشان می داد و گاهی اوقات سرمایه گذاری زیادی انجام می داد، همانطور که در سال 2007 با فرانک ریبری، لوکا تونی و میروسلاو کلوزه یا در سال 2012 با خاوی مارتینز و ماریو مانژوکیچ اتفاق افتاد. آیا این را هم می توان در تابستان تصور کرد⁉️ رومنیگه 🔻

• “فکر نمی کنم این مورد ضروری باشد. در سال 2007 ما در رده چهارم جدول بودیم و جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب نکردیم. دورتموند در سال 2012 دو جام را به دست آورد و همچنین فینال را در خانه به چلسی واگذار کرد. آنها متفاوت بودند. امروز بایرن مونیخ 18 بازیکن دارد. انتظار می رود آنها در جام جهانی قطر شرکت کنند. بازی با ویارئال را ببینید: گنابری بازیکن ملی بود، دیویس یکی از بهترین مدافعان چپ جهان و اریک ماکسیم چوپوموتینگ که با کامرون هم جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد، به این معنی نیست که کیفیتی روی نیمکت وجود ندارد..

اگر اف سی بایرن از نظر مالی به این جدایی واکنش نشان ندهد، به احتمال زیاد به دانش فنی نیاز خواهد بود. حالا به بایرن مونیخ کمک می کنید⁉️ رومنیگه🔻

• “من تصمیم آگاهانه ای گرفتم که تابستان گذشته استعفا بدهم، اگرچه باشگاه همیشه به قلب من خواهد بود. اگر از من بپرسید، همیشه از بایرن مونیخ حمایت می کنم و در صورت لزوم توصیه می کنم، اما نمی خواهم از همه چیز مطلع شوم. شما باید به رهبری جدیده اعتماد کنید و به او زمان بدهید.او کارها را مدیریت خواهد کرد.بزرگترین نگرانی من دیگر…

– بزرگترین نگرانی شما چیست؟ رومنیگه 🔻

• “دو باشگاه انگلیسی و دو اسپانیایی در نیمه نهایی حضور دارند. این در حال حاضر نشان دهنده وضعیت فوتبال اروپاه است. فوتبال انگلیس بسیار قوی است. روز یکشنبه بهترین بازی پنج سال گذشته را تماشا کردم: (تساوی 2-2 بین منچستر سیتی و لیورپول) بوندسلیگا فعلا نمی تواند با آن رقابت کند. از دیدگاه بایرن مونیخ، در آینده نزدیک آسان تر نخواهد بود. می ترسم بُعد جدیدی در بازار نقل و انتقالات ایجاد شود و این برای مسئولان بایرن مونیخ خوب نیست.کرونا باعث آسیب می شود و باشگاه های بزرگ در انگلیس و پاری سن ژرمن میلیاردرهایی در پس زمینه دارند. در آلمان هنوز قانون 1+50 داریم. این کار را دشوار می کند.

– پس باید 50+1را لغو کنید ؟ رومنیگه 🔻

• «در بایرن مونیخ، ما همیشه بر این عقیده بوده‌ایم که هر باشگاهی باید خودش تصمیم بگیرد که آیا آن را می‌خواهد یا نه.

آیا اکنون بایرن می تواند به جای سرمایه گذار وام بگیرد؟

• “بایرن مونیخ همیشه به این دلیل مشهور بوده است و من می خواهم به نقل از اولی هوینس بگویم که او مستقیماً به اسپارکاس رفت. بخش سپرده گذاری وجود داشت و در سمت چپ بخش اعتبار بود. شما نباید به عنوان یک مدل مسیر بارسلونا را انتخاب کنید. بایرن مونیخ به تامین مالی جدید برای این تیم معروف بود.

در تابستان 2021 بایرن مونیخ را ترک کردی. آیا شبی مثل سه شنبه که میبینی تیم بدون تو در این فصل به کجا ختم شده، ناراحت می شوی؟ رومنیگه 🔻

• “من واقعاً از این کار ناراحت شدم زیرا واقعاً آرزو داشتم که بایرن را مقابل لیورپول ببینم. از آن زمان هنوز یک خورده حساب در دوره نیکو کواچ با لیورپول داریم. آن بازی در آن زمان برای من بسیار سنگین بود. اکنون این وظیفه مدیریت جدید است.

آیا رهبری جدید می تواند این کار را انجام دهد؟ رومنیگه 🔻

 

• “به هر حال، برای او بهترین ها را آرزو می کنم. ما همچنین در سال 1999 یا 2012 شکست های سنگینی داشتیم که باعث ناراحتی ما شد. اما بایرن مونیخ همیشه به حل مشکلات، غلبه بر چالش ها معروف است و در نهایت مانند ققنوس از خاکستر برخاسته است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید