| |

مصاحبه کارل-هاینتس رومنیگه با نشریه Corriere della Sera

«ما 10 سال بود که در مورد سوپر لیگ اروپا صحبت می کردیم، اما همیشه تصمیم داشتیم که مدل موجود را حفظ کنیم. سپس کووید به تمام فوتبال اروپا، به ویژه باشگاه های بزرگ آسیب زد. برخی از باشگاه ها فکر کردند زمان مناسب برای ساختن یک سوپرلیگ است. و یک افتضاح بزرگ آغاز شده است.

مهمترین چیز این است که یک گفتگوی خاص را از سر بگیریم. امید من این است که هنوز یک راه حل پیدا کنم، زیرا سوپرلیگ به همه فوتبال اروپا آسیب می زند. و ما باید از آن اجتناب کنیم!

راه حل کاهش هزینه ها است. با سوپرلیگ، باشگاه ها در تلاش هستند تا مشکل بدهی ها را حل کنند، که بدلیل پاندمی بدتر شده است. اما راه حل نمی تواند جمع آوری پول بیشتر و پرداخت بیشتر و بیشتر بازیکنان و ایجنتها باشد.

ما باید کمی هزینه ها را کاهش دهیم، نه اینکه بیشتر روی میز بگذاریم. ما در هزینه ها اغراق کرده ایم: همه، بدون استثنا. وقت آن است که کمتر مغرور باشیم.

بازار پس از انتقال نیمار منفجر شد، اما ما دیگر در مسیر اشتباهی قرار داشتیم و این تقصیر یوفا و فیفا نیست. اکنون ما یک فرصت بزرگ برای یافتن راه حل و بازگشت به فوتبال منطقی تر داریم.»

Image

در مورد آنیلی :

«متاسفانه می خواستم با او صحبت کنم اما نتوانستم از طریق تلفن با او تماس بگیرم. من از مقاصد او بی اطلاعم و بدون دانستن آنها نمی خواهم از او انتقاد کنم. شاید دلیلی وجود داشته باشد که من نمی دانم: شاید بتوانیم با یکدیگر صحبت و بهتر همدیگر را درک کنیم.»

Image

آیا انتظار دارید در ماه آگوست بدون رئال ، یوونتوس و لیورپول لیگ قهرمانان اروپا را بازی کنید؟

«صادقانه بگویم امیدوارم که نه. من به سختی می توانم تصور کنم. این یک آسیب است. در اینباره شکی نیست. بدون این 12 تیم بزرگ، این رقابت آسیب می بیند.»

 

آیا تأیید می کنید که بایرن وارد سوپرلیگ نخواهد شد؟

«ما در این لیگ شرکت نمی کنیم زیرا نمی خواهیم بخشی از آن باشیم. ما از بازی در بوندسلیگا، تجارت نان و کره [خود] خوشحال هستیم. ما از پیروزی و کسب موفقیت در لیگ قهرمانان راضی و خوشحالیم.

و ما نمی توانیم مسئولیت خود را در قبال هواداران خود، که عموما مخالف چنین رقابتی هستند فراموش کنیم. ما همچنین بطور کلی مسئولیتی را نسبت به فوتبال احساس می کنیم.»

Image

آیا با یک میلیارد بدهی مانند بارسلونا انجام انتخاب های خاص دشوارتر است؟

«خوشبختانه چنین بدهی نداریم.»

 

آیا انتخاب تیم های انگلیسی (برای پیوستن به سوپرلیگ) به دلیل مالکان آمریکایی آنها بوده است؟

«بله، زیرا در اروپا هزینه های زیادی می کنید و شاید برنده نشوید. در ایالات متحده، آنها در وهله اول به درآمد فکر می کنند.»

 

کلوپ  مربی لیورپول دشمن تاریخی سوپرلیگ اروپا است. اگر فرضا او به بایرن مونیخ بیاید ضربه ای نمادین [به این لیگ] است، درست است؟

«ما هنوز درمورد مربی تصمیم نگرفته ایم، ابتدا لیگ را می بریم و سپس تصمیم می گیریم که چه کاری انجام دهیم. البته او (کلوپ) به شدت علیه باشگاهش صحبت کرد.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید