| |

مصاحبه کینگزلی کومن با کری هاو از اسپورت 1

کینگزلی، اولین مصاحبه شما پس از امضای قرارداد با بایرن مونیخ! چقدر خوشحالید که این موضوع بالاخره تموم شد⁉️

 

 

  • “خیلی خوشحالم! احساس خوشحالی و افتخار می کنم که با بایرن مونیخ به آینده می روم. با تمدید قراردادم، بهترین انتخاب ممکن را برای خودم و حرفه ام انجام دادم.

 

بایرن مثل یک خانواده است

– تابستان گذشته می خواستی تغییر باشگاه دهی. چرا⁉️

 

  • “خیلی چیزها بود. من اینجا خیلی تجربه کسب کردم، عناوین زیادی به دست آوردم. البته شما نمی دانید که آیا باید چیز دیگری را امتحان کنید. بنابراین باید فکر می کردم و می فهمیدم چه می خواهم و کجا می خواهم بروم. این موضوع همیشه مربوط به فوتبال نیست و بلکه علایق شخصی هم دخیل است. من فقط به زمان نیاز داشتم. و آن را بدست اوردم.

 

 

در نهایت چه شد که تصمیم گرفتید در بایرن مونیخ بمانید؟

 

  • “من صحبت های خوبی با مسئولان و مربی داشتم. در یک مقطعی موضوع برای من واضح شد: من اینجا همه چیز دارم، بنابراین لازم نیست جای دیگری را جستجو کنم. بایرن مونیخ [برای من] مانند خانواده است. وقتی آن مقدار کمک به من شد، به خصوص بعد از عمل جراحی قلب من در اوایل فصل، بدیهی است که می خواهید آن را جبران کنید. دوست دارید برای کسانی که از شما حمایت کردند مبارزه و تلاش و هرکاری بکنید

 

کینگزلی کومان و تمدید قرارداد تا سال 2027 ✍️

– دقیقا کی تصمیم گرفتی؟

 

  • در ماه دسامبر.

 

 

ناگلزمن کومن را به ماندن در بایرن قانع کرد

جولیان ناگلزمن تلاش ویژه ای برای تضمین ماندن شما انجام داد. او برای متقاعد کردن شما چه کار کرد؟

 

  • “اعتماد کن – همین! وقتی ایمان داشته باشی، احساس خوبی داری. او به من گفت که از همان ابتدا از من حمایت کرده است. من برای او و تیم بسیار مهم هستم و دوست دارد من را حفظ کند. او همچنین به من در واتس اپ پیام داد. او مربی است که نه فقط با من بلکه با [همه] بازیکنانش زیاد صحبت می کند. من فقط او و طرز تفکرش در مورد فوتبال را دوست دارم. این موضوع تصمیمم را آسان تر کرد.

 

 

ناگلزمن به خاطر بهتر کردن بازیکنانش معروف است. حتی میتونه سطح تو رو [هم] بهتر کنه⁉️

 

  • “بله، به نظرم هنوز خیلی از حد نهایی تواناییهایم دور هستم. ابتدا باید روی آمار و رکوردهایم کار کنم. فکر می کنم در بازی کارهای زیادی انجام می دهم – در حمله و دفاع. من وارد خیلی از نبردهای یک به بک می شوم و موقعیت هایی ایجاد می کنم. اما حالا باید گل ها و پاس گل های بیشتری بدهم. می خواهم در پست خود یکی از بهترین بازیکنان جهان باشم؛ هدف من این است.

 

 

جولیان ناگلزمن قبل از ورود به مسابقه به کومان دستور می دهد

– هموطن شما فرانک ریبری سالها در بایرن مونیخ بود. آیا او در جوانی بازیکن مورد علاقه شما هم بود⁉️؟

 

  • “رونالدینیو الگوی من بود. من مجذوب روشی شدم که او توپ را کنترل می کرد. او دلیلی بود که من می خواستم فوتبال بازی کنم! اما البته، فرانک یک اسطوره و بازیکنی است که من قطعا به او به دیده احترام نگاه می کنم. من می خواهم سخت کار کنم تا به سطح او و موفقیتهایش برسم. من هم می خواهم در بایرن مونیخ اسطوره شوم اما من کینگزلی کومان هستم نه نسخه دوم فرانک ریبری.

 

A moment for eternity: Coman heads Bayern to the 2020 Champions League title

کینگزلی کومان باور دارد بایرن فاتح لیگ قهرمانان می شود🏆

– شما درحال حاضر در نزد برخی هواداران با گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020 مقابل باشگاه سابق خود پاری سن ژرمن به مقام اسطوره ای دست یافته اید.

 

 

  • “این فقط یک مسابقه بود – مطمئنا، یک بازی زیبا با یک گل ویژه و مهم بود، اما چیزهای بیشتری در راه است! گل های بیشتر، پاس گل های بیشتر، جام های بیشتر. من می خواهم برای یک فصل کامل در بالاترین سطح بازی کنم. و یکبار دیگر قهرمان لیگ قهرمانان شوم – حداقل!

 

 

تا این لحظه کومان بایرن مونیخ را به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020 رساند. آیا فکر می‌کنید دوره‌ای مشابه از موفقیت رئال در لیگ قهرمانان اروپا، با سه قهرمانی متوالی، برای بایرن امکان‌پذیر است؟

 

  • “ما قطعا هر سال این شانس را داریم که تا مراحل بالا پیش برویم زیرا یکی از بهترین تیم های جهان را داریم و بیشتر بازیکنان چند سال دیگر کنار هم می مانند. اما عوامل زیادی وجود دارد که تأثیر می گذارد. من می گویم: اگر ما در پنج سال آینده یک یا دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا بشویم، می‌توانیم راضی باشیم.

 

 

کینگزلی کومان درباره قهرمانی در بوندسلیگا 🏆

 

لیگ آلمان همیشه مورد انتقاد است. بسیاری از دنبال کنندگان ادعا می کنند که مبارزه برای عنوان خیلی خسته کننده است. چه اتفاقی باید بیفتد تا هیجان بیشتری ایجاد شود⁉️

 

  • “در بوندسلیگا آلمان کیفیت زیادی وجود دارد. من فکر می کنم در کنار لالیگا و بعد از لیگ برتر بهترین است. شکست دادن ما دشوار است. فکر نمی کنم از لیگ های دیگر نیز خیلی کمتر باشیم.”

کینگزلی کومان با اشتیاق از جمال موسیالا می گوید

از نظر مالی، بایرن مونیخ نمی‌تواند و نمی‌خواهد مانند باشگاه‌های لیگ‌های دیگر در زمان کرونا معامله بزرگی انجام دهد. بازیکنان جوان به بازی [در تیم بزرگسالان] تشویق می شوند. کسی مثل شما که در نوجوانی به مونیخ آمده اید چه فکری می کند⁉️

 

  • “بایرن مونیخ هم پول دارد، اما نه به اندازه اکثر باشگاه های انگلیس یا پاری سن ژرمن. اما بهرحال پول به تنهایی تاثیرگذار نیست. تیم ما واقعا یک تیم است. ما تیمی هستیم که حتی در شرایط سخت درکنار هم می مانیم. این معیار حداقلی است. ما همچنین افراد زیادی در اطراف تیم خود داریم که بسیار خوب کار می کنند. خوب است که می بینیم بازیکنان جوان بیشتری به تیم بزرگسالان ارتقا می یابند.

 

– جمال موسیالا یکی از استعدادهایی است که برای تیم اول به این درجه دست یافت. چقدر در مورد آن هیجان زده اید⁉️

 

  • “جمال یک بازیکن بسیار بسیار خوب است. وقتی کسی بازیکن مستعدی است می توانید تشخیص دهید. من این موضوع را با او در اولین جلسه تمرینش وقتی فقط 17 سال سن داشت احساس کردم. او کیفیت بالایی دارد و بهتر و بهتر می شود. او برای رسیدن به کیفیت بهتر بسیار تلاش می کند. گام به گام. او همچنین از نظر بدنی رشد می کند و مرد می شود و این برای ما بسیار خوب است.

 

کومان، دیویس و نیانزو

– هموطنتان تانگوی نیانزو را چگونه می بینید؟ تا اینجای کار او همچنان بازیکن ذخیره است⁉️

 

  • “خوب، جدی و با انگیزه تمرین می کند. گاهی اوقات شما فقط باید صبور باشید و به خودتان زمان بدهید. تانگوی آماده است، او قطعا آن را نشان می دهد. و با استعدادهایی مانند او، جمال و استانیشیچ ما در موقعیت بسیار خوبی برای چند سال آینده هستیم.

 

هم تیمی مورد علاقه کینگزلی کومان

کدام بازیکن بیش از همه در بایرن مونیخ تحسین شما را برانگیخته است؟

 

  • “سوال سختی است. ما بازیکنان درجه یک زیادی داریم. اگر بخواهم یک نفر را از تیم فعلی متمایز کنم، آن جاشوا کیمیش است.”

 

– چرا⁉️

 

  • “او خیلی خوب است! او می تواند در خط میانی و دفاع راست بازی کند. او بسیار باهوش و قابل اعتماد است. فرانک قبلا من را تحت تاثیر قرار میداد. من هنوز اولین تمرین با هم را به یاد دارم. او پس از مصدومیتی که 4 یا 5 ماه طول کشید به تیم برگشت و بلافاصله بهترین بازیکن تمرین شد. معمولا بعد از بازگشت از مصدومیت کمی به زمان نیاز داری. ولی او نه. بعد به خودم گفتم: واو!

 

 

کومان تاکنون 92 بازی در بایرن مونیخ را به دلیل مصدومیت یا بیماری از دست داده است

– شما هم در سال های اخیر بارها مجبور به دست و پنجه نرم کردن با آسیب دیدگی شدید. بدلیل آسیب مداوم رباط سندرمی، شما حتی بنابر گزارشات با ایده پایان دادن به حرفه خود در سال 2018 فکر ‌کردید. به این زمان چگونه نگاه می‌کنید⁉️

 

  • “من هرگز نمی خواستم حرفه ام را به پایان برسانم. در آن زمان فقط در مصاحبه ای گفتم که زیر بار عمل سوم در یک سال نمی روم. خوشبختانه انجام نشد. مدت زیادی بود که احساس خیلی بهتری داشتم. من همیشه یک مصدومیت خواهم داشت. پست من و سبک بازی من اینطور ایجاب می کند. میخواهم تا سرحد ممکن بازی کنم – و برای 30-40 بازی در فصل آماده هستم. نسبت به گذشته حرفه ای تر هستم. چون در طول این سالها بدنم را بهتر شناختم. کلا فرد قوی تری هستم

 

 

– و از نظر ذهنی هم [آماده اید]⁉️

 

  • “بله. در زندگی، شما نمی توانید همیشه شاد باشید. گاهی اوقات احساس غمگینی یا عصبانیت می کنید، این موضوع برای لحظاتی طبیعی است و اشکالی ندارد. اما بعد باید خودتان را جمع کنید و هر کاری می توانید انجام دهید تا دوباره شاد باشید. اینکار به زمان نیاز دارد. برای یکنفر این زمان بیشتر و برای یکی کمتر است.

 

به این دلیل از دست دادن جام جهانی 2018 برای کومان خوش یمن بود

برخی از فوتبالیست های این روزها به دنبال کمک روانی هستند. چه احساسی نسبت به این موضوع دارید⁉️

 

  • “من شخصا کمک نخواستم، اما می توانم هر کسی را که کمک می خواهد درک کنم. ما تحت فشار زیادی هستیم. اگر یک بازی بد انجام دهیم، با جو مخالف زیادی مواجه می شویم. از مطبوعات تا همچنین رسانه های اجتماعی. مقابله با اینها همیشه کار آسانی نیست.

همسر کینگزلی کومان

 

در سال 2018 به دلیل مصدومیت قهرمانی تیم فرانسه در جام جهانی را از دست دادید. بزرگترین شکست در حرفه شما بود⁉️

 

 

  • “خیلی زود پس از مصدومیتم، بسیار ناراحت شدم، زیرا دیگر متوجه شده بودم که تا قبل از جام جهانی در بهترین حالت خود قرار نخواهم داشت. وقتی مسابقات شروع شد، یا این مساله کنار آمدم. اما حدس بزنید چه شد؟! با نگاهی به گذشته؛ خوشحالم که در جام جهانی شرکت نکردم!

 

 

– چرا آنوقت⁉️

 

  • “من در طول مسابقات با همسر فعلی ام آشنا شدم. اگر در جام جهانی بازی می کردم احتمالا این اتفاق نمی افتاد. اکنون ما ازدواج کرده ایم و با هم بچه داریم! بنابراین اوضاع خوب است – حتی اگر البته هدف بزرگ من قهرمانی در جام جهانی با فرانسه در چند سال آینده باشد.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید