کروناویروس فوتبال
| | | | | | | | | | | |

مقاله روز: بررسی تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال – بخش دوم استعدادیابان، ایجنت ها، مدیران و حامیان مالی

فوتبال724– در بخش اول مقاله تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال به نظرات مربیان و بازیکنان فوتبال در این مورد پرداختیم. در بخش دوم نظرات استعدادیابان، ایجنت ها، مدیران و حامیان مالی خواهیم پرداخت.

قسمت اول نظرات استعدادیابان در مورد تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال

استیو روولی سرپرست سابق تیم استعدادیابی آرسنال

یکی از مدیران قبلاً به من گفت، “استعدادیابی خلاقانه”، و این برای آینده قابل پیش بینی است. با محدودیت های شدید سفر و با چند بازی فشرده در حال انجام، تجزیه و تحلیل از طریق فیلم محور اصلی استعدادیابی خواهد بود. این برای تیمهای لیگ اول و دوم مشکلی نخواهد بود، زیرا بیشتر آنها و بازیکنانشان در حال حاضر در زمینه مولتی مدیا بسیار پیشرفت کرده‌اند. ازطرفی دیگر تیمهایی هستند که این روال مشکلاتی را برای آنها همراه خواهد داشت.

سیستم عامل های مختلف، پژوهش اطلاعات دقیق و ارزشمندی را ارائه می دهند ولی این اطلاعات فقط موارد تعریف شده در سیستم است، و سیستم به‌ صورت درک متقابل چیزی را به شما ارائه نمی دهند. این آمار بسیار حیاتی است، اما برای دیدن شخصیت واقعی یک فرد، و اینکه چگونه در موقعیت های خاص بازی را اداره می کند، باید آنها را زنده تماشا کنید و در‌محل.

در نتیجه و با کمبود پول، فکر می کنم باشگاه ها هنگام بررسی قراردادهای بزرگ در کوتاه مدت یا میان مدت محتاط باشند. تصمیم قطعی از راه دور و با یک ویدوئو بسیار دشوار است و در این دوره خاص، نگرانیهای زیادی در مورد اشتباهات گران قیمت وجود خواهد داشت.

اینجاست که تخیل وارد می شود ، و من فکر می کنم شرایط فعلی می تواند نوعی چالش خلاق تر برای ذهن و تجربه باشد. باشگاه ها انرژی بیشتری را در جستجوی برای معامله های ارزان تر در بخش ها یا لیگ های کوچکتر خارجی شروع می‌کنند. شما همیشه در تلاش هستید تا یک استعداد پنهان پیدا کنید اما ممکن است حقوق ها در سطوح بالاتر از دوره حال حاضر هم بیشتر باشد.

امثال شفیلد یونایتد و برنلی، تعداد زیادی استعدادیابها را به کار نمی گیرند، اما دارای عملیات پیچیده ای هستند و همیشه به خوبی جذب را انجام می‌دهند. این تیم‌ها به خوبی مجهز هستند تا بتوانند آنچه را که در آینده اتفاق می‌افتد اداره کنند. بهترین مجموعه ها، استعدادیابها و فن آوری هایی هستند که در یک ساختار منظم و با تبادل ایده‌ها با یکدیگر همکاری می کنند.

قسمت دوم نظر نمایندگان (ایجنت‌ها) در مورد تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال

نیل سانگ بازیکن سابق لیورپول / ایجنت فوتبال در لیگ برتر انگلیس

شرایط کاملا تغییر خواهد کرد، حداقل برای چند سال آینده. بازیکنان برتر و نمایندگان آنها هنوز هم با پول های بزرگ عامل تعیین کننده هستند، و به همان اندازه بر صاحبان باشگاه‌ها و ثروتمندان تأثیر می گذارد، اما تا بهبودی کامل اقتصاد تغییراتی ایجاد می شود. برای بازیکنانی که از رده های بالا عبور می کنند یا بدلیل سن افت می‌کنند، حتی در سطح لیگهای برتر، احتمالاً حقوق کمتری درنظر گرفته‌ می‌شود و در عوض قراردادها بندهای تشویقی بیشتری خواهند داشت. انتقالهای آزاد با بندهای تشویقی زیاد برای بازیکنان نیز جزو احتمالات است.

محدودیت های مالی عزم و اراده بازیکنان را برای تیم ملی بیشتر می‌کند. بازیکنان در اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 ممکن است قادر نباشند هر هفته 50000 پوند را از یک باشگاه لیگ یک دریافت کنند. صاحبان باشگاه‌ها شروع به جستجو برای بازیکنان جوان تر و با ارزش فروش و ارزش افزوده بیشتر می‌کنند. آنها در معرض خطر خروج از بازی قرار می‌گیرند، عوامل آنها باید اطمینان حاصل كنند كه شغل دوم خود را دارند و حتی ممکن است این تغییرات بر سلامت روان کل مجموعه تاثیر بگذارد.

اگر قراردادهای تشویقی بیشتر وجود داشته باشد و پول کمتری در ابتدای امر هزینه ‌شود، باشگاه ها باید از نظر بودجه و درآمد تجاری خود بهتر شوند. خطری وجود دارد که ممکن است برخی از باشگاه ها اژ بازیکنان ذخیره یا تیم ب برای عبوز از این بحران استفاده کنند و این خطرناک است زیرا ممکن است این بازیکنان سایر باشگاه هایی را که مایل به پرداخت حقوق بهتر هستند از دست بدهند. اما این فرصت می تواند مجددا خالق یک فوتبال با استعدادهای جوان و تشنه باشد. مالکین هنوز هم می خواهند در نهایت برنده شوند، ممکن است در شروع تیمها مجبور به عرضه سهام شوند ولی در انتها، مجددا می توانند به فوتبال ادامه دهند.

قسمت سوم نظر مدیران فوتبال در مورد تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال

رسمس انکرسن، مدیر باشگاه فوتبال برنتفورد انگلیس و رئیس باشگاه فوتبال میتْیولَن دانمارک

وقتی صحبت از استخدام می شود، باید با سناریوهای بسیار گسترده ای کار کنید. شما باید برنامه ریزی زیادی انجام دهید. این بحران مطمئناً باشگاه ها را وادار می کند تا در مورد چگونگی درآمدزایی در روزهای بدون هواداران در ورزشگاه، خلاق شوند. در باشگاه فوتبال میتْیولَن ما یک مفهوم نوین فوتبال را معرفی کرده ایم که در آن مردم بازی‌ها را روی صفحه های بزرگ و از اتومبیل های خود در خارج از ورزشگاه مشاهده می کنند. این همان ایده ای است که می تواند در از دست دادن درآمد عادی روز مسابقه شما به کاهش خسارتهای وارده کمک کند.

قسمت چهارم نظر حمایت‌کنندگان مالی در فوتبال (اسپانسرها) در مورد تاثیر کروناویروس بر اقتصاد فوتبال

جو بریگز، یکی از رهبران خلاق در زمینه حامیان مالی فوتبال و اسپانسر پیراهن ناتینگهام فارست

تغییر اصلی که مشاهده خواهیم کرد کاهش در هزینه های انتقال است. ما زمانی را تجربه کرده ایم که فوتبالیست ها با هزینه 100 میلیون پوندی جابجا می‌شوند ولی در دید عمومی این پرداخت عجیب و شکه کننده نبود. من فکر می کنم که رویه تغییر خواهد کرد. من می بینم که شکاف بین باشگاه های بزرگ و طرف های کوچکتر در حال گسترش است زیرا تیم های قدرتمند تر با سرعت بیشتری بهبود می یابند.

جمع‌بندی:

چیزی که مشخص است فوتبال حتی به صورت موقت، تغییر خواهد کرد. این تغییر مخالفان و‌ موافقان خاص خود را دارد.

کاهش حقوقها در سراسر دنیا، بازگشت پولهای هنگفت به شبکه‌های حق پخش، تغییر در ساختار طرفداری و حتی تاثیر در نتیجه بازیها بدلیل عدم ‌حضور حامیان روانی و تماشاگران در‌ استادیومها.

شاید این پایانی بر ارقام نجومی و حقوق‌های سرسام آور در فوتبال باشد. چیزی که مشخص است شکاف موجود بین قشر عموم مردم در تمام جهان با بازیکنان فوتبال بخصوص سوپراستارها بسیار زیاد شده است و این مطمئنن چیز جالبی نیست. تجربه هالیوود در سینما میتواند ابتذال و از بین رفتن ماهیت اصلی به وسیله پول را بخوبی نشان دهد.

در این دوران تیمها بشدت ضرر میکنند، و تنها تیمهایی که قبلا در شرایط نسبتا سخت بوده‌اند ضرر کمتری متحمل می‌شوند.

لیگ برتر انگلیس زیر فشار شبکه های تلوزیونی و‌ حقوق‌های بالای بازیکنان و فشار هوادارانی‌ که پولهای زیادی برای بلیط خرج کرده‌اند، کمر خم کرده است.

تیمهای بزرگ دنیا و پر ستاره ای مثل بارسلونا و رئال‌ مادرید در صدر لیست ضرر های بزرگ مالی فوتبال قرار گرفته و هر روز این رقم بیشتر می‌شود.

در کل کادر درگیر با فوتبال، دو دسته موافق و مخالف با کاهش هزینه‌ها وجود دارد. مسلما بازیکنان رده بالا و ایجنتهای بزرگ فوتبال از این موضوع خوشحال نخواهند شد، در ماه های اخیر شایعات و درگیریهای زیادی را از دورن باشگاه‌های بزرگ به دلیل کسر حقوق و مخالفت بازکنان شنیده ایم ولی واقعیت این است که رئیسان و هیاتهای مدیریتی موافق کم شدن هزینه‌های نقل و انتقالات هستند و کروناویروس با تمام هزینه ها، تلفات و گرفتاریها حداقل می تواند فوتبال را به اصل خودش و به قبل حضور پولهای نجومی برگرداند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید