پیش بازی بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ
| | | |

پیش بازی بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ – درکلاسیکر برگشت 20-2019

فوتبال724- دو تیم مطرح آلمان، بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ فردا شب در ورزشگاه وستفالن یا همان سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم خواهند رفت. رقابتی جذاب بین تیم اول و دوم بوندس لیگا. در زیر نگاهی می کنیم به سوابق دو تیم و این بازی.

جذاب مثل درکلاسیکر

در کلاسیکر (به آلمانی: Der Klassiker “dɛr klassɪkɛr”)، یا رقابت بزرگ، سنتی و دیرینه فوتبال آلمان اشاره به رویارویی میان دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند دارد. البته بعضی از رسانه‌ها علاقه دارند از این رویارویی بنام کلاسیکو آلمان، German Clasico نام ببرند.

این دو تیم جوهرهٔ اصلی فوتبال آلمان هستند و توجه ویژه‌ای به بازی دو تیم در آلیانز آرنا و سیگنال ایدونا پارک، می‌شود که رقابت میان دو تیم به‌طور عمده در چهارچوب‌های مختلفی در سراسر فصل وجود دارد. اهمیت این دیدار به حدی است که حتی وبسایت فیفا از آن در ردهٔ شهرآوردهای دارای اهمیت نام برده است.

اوج رقابت این دو تیم در حالی کاملاً مشخص است که بدانیم در ۲۱ فصل گذشته تنها دو تیم توانسته‌اند بیش از یک بار قهرمان بوندس لیگا شوند. بایرن ۱۲ و دورتموند ۵ بار، که مجموعاً ۱۷ قهرمانی از ۲۱ قهرمانی را شامل می‌شود.

اگرچه اصطلاح «رقابت سنتی بزرگ آلمان» برای توصیف رؤیایی دو تیم بایرن و دورتموند بسیار مورد محبوبیت قرار گرفته. دوئلی که همیشه جذاب، جنجالی و پرحاشیه بوده‌است. ولی از آن به عنوان رقابتی بی‌رحمانه سخن به میان آورده می‌شود.

دو غول فوتبال آلمان درحالی رو به رو هم قرار میگیرند که بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی با حاشیه امنیتی 4 امتیازی نسبت به تیم دوم یعنی بوروسیا دورتموند در جایگاه نخست جدول قرار دارد، که با پیروزی در بازی فردا میتواند این اختلاف امتیازی را به عدد 7 برساند، و از رقبای خود پیشی بگیرد.

#
تیم
بازی
برد
تساوی
باخت
زده
خورده
تفاضل
امتیاز
1
34
26
4
4
100
32
68
82
2
34
21
6
7
84
41
43
69
3
لایپزیگ
ت
پ
ت
ش
پ
34
18
12
4
81
37
44
66
سهمیه لیگ قهرمانان سهمیه لیگ اروپا پلی آف لیگ اروپا پلی آف سقوط سقوط به دسته پائین

اما دورتموند هم میتواند با پیروزی در این دیدار اختلاف امتیاز خود را با بایرن به 1 امتیاز کاهش دهد و جذابیت خاصی به جدول بخشد، تا تکلیف قهرمانی در هفته های بعد مشخص شود.

این بازی حساس و زیبا فردا شب راس ساعت 21 به وقت ایران در ورزشگاه خانگی دورتموند یعنی سیگنال ایدونا پارک خالی از تماشاچی برگزار میشود.
این مزیت برای شاگردان فلیک میتواند کمک شایانی برای بردن تیم فاوره کند چرا که هنگامی که ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک آکنده از تماشاچی میشود با سر و صداهای تماشاچی های خود زمین فوتبال را برای رقبای خود جهنم میکنند. اما این بار به لطف کرونا جهنمی در کار نیست.

کار دورتموند مشکل تر است چرا که اگر به فکر سینی آخر فصل (جام قهرمانی بوندس لیگا) است باید حداقل مساوی را از بایرن بگیرد وگرنه اگر غیر از این اتفاق بیوفتد کار برای زرد و مشکی پوشان بسیار سخت خواهد شد.

مصدومان و محرومان دورتموند و بایرن مونیخ

وضعیت بازیکنان دو تیم برای مسابقه فردا شب چندان جالب نیست و چند تن از بازیکنان، تیم های خود را برای بازی فردا همراهی نمی کنند.

از تیم بایرن فیلیپ کوتینیو، نیکولاس زوله و کورتین تولیسو مصدومان قطعی هستند که در زمین حضور نخواهند داشت. البته این تمام ماجرا نیست و احتمال عدم حضور هافبک خلاق باوارایی ها یعنی تیاگو آلکانتارا و مهاجم زهر دار خود یعنی سرژ گنبری نیز هست.

اما در آن سمت میدان کاپیتان محبوب زنبورها یعنی مارکو رویس، دن اکسل زاگادو و نیکو شولز غایبین قطعی فردا هستند. متس هوملس، جیدون سانچو و اکسل ویتسل مصدومان احتمالی دورتموند هستند که احتمال می رود طبق مصاحبه لوسین فاوره هر سه این بازیکنان برای بازی فردا آماده باشند.

آمار و ارقام دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ

دو تیم بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند 5 دیدار اخیر خود در بوندسلیگا را با برد پشت سر گذاشتند. که یکی از برد های خوب بایرن قبل از رویارویی با دروتموند، پیروزی 5 بر 2 مقابل فرانکفورت بود که شاگردان فلیک را با روحیه بالایی به مصاف با دورتموند فرستاد.

دورتموند هم با پیروزی پر گل 4 بر 0 در دربی روهر خط و نشان خود را برای رقیب دیرینه خود کشید.

بوروسیا دورتموند در شش بازی قبلی خود در بوندس لیگا مقابل بایرن مونیخ (۱پیروزی) پنج باخت داشته است و در آن بازی ها 24 گل خورده است.

بوروسیادورتموند در هر دو مسابقه آخر خود در بازیهای خانگی مقابل تیم بایرن مونیخ به پیروزی رسیده است. بهترین رکورد آنها بین سالهای 1966 و 1967 است که سه پیروزی در بایرن و در خانه کسب کرده اند (سه دیدار اولشان در دورتموند).

رابرت لواندوفسکی در بایرن، در شش بازی اخیر بوندس لیگا برابر دورتموند، 12 گل به ثمر رسانده است.

ترکیب دو تیم در بازی رفت:

بوروسیا دورتموند در شش بازی اخیر بوندس لیگا پیروز شده است. آنها آخرین بار بین یك آوریل و آگوست 2012 تحت مربیگری یورگن كلوپ (7 مسابقه در دو فصل) موفق به کسب پیروزی های متوالی بیشتری شده‌اند.

دورتموندی ها در شش بازی اخیر بوندسلیگای خود فقط یک گل دریافت کرده‌اند. در آخرین بازی قبل از استراحت، در گلادباخ 2-1 به پیروزی رسیده اند. آنها در این دوره زمانی بهترین رکورد دفاعی در لیگ را دارند.

دورتموند در این فصل از 13 بازی لیگ خود در زمین خانگی 33 امتیاز کسب کرده است، بیش از سایر تیم های بوندس لیگا. آنها همچنین تنها تیمی هستند که هنوز در خانه شکست نخورده‌اند (۱۰پیروزی و ۳مساوی)

بایرن در تمام رقابت ها هشت برد متوالی در تمام بازیهای خود داشته است و می تواند برای اولین بار تحت هدایت هانسی فلیک به رکورد ۹ پیروزی متوالی در تمام رقابتها برسد.

بایرن در این فصل بوندس لیگا 29 امتیاز از خانه حریفان کسب کرده است. آنها همچنین تنها تیم بوندس لیگا هستند که در هر دیدار خارج از خانه این فصل گلزنی کرده‌اند.

بایرن در 27 بازی اول لیگ خود در این فصل 80 گل به ثمر رسانده است و این یک رکورد جدید در بوندس لیگا است. تیم هانسي فليك در 17 بازي اول خود در بوندس ليگا ۵۵ بار موفق به گلزني شده است. بیشتر از هر مربی دیگری در این بازده زمانی

توماس مولر در بایرن، بیشتر از سایر بازیکنان تحت هدایت هانسی فلیک در بوندسلیگا بر روی گلها تاثیر داشته است (7 گل و 13 پاس گل). او زیر نظر کواچ در ۴۲ بازی بر روی ۱۹گل تاثیر مستقیم داشته است.

با این اوصاف و آمار و ارقام باید انتظار یک بازی بسیار جذاب و پر گلی را شاهد باشیم اما حیف که در این بازی حساس و جذاب تماشاچی در ورزشگاه حضور ندارد تا شور و هیجان بازی را دو چندان کند.

در 10 بازی اخیر این دو تیم باهم، 3 برد سهم زنبور ها ،6 برد سهم باوارایی ها و یک تساوی بوده است. که یکی از بردهای دورتموند در مقابل بایرن به قهرمانی در سوپر کاپ آلمان ختم شد.

آیا تیم دورتموند با برد مقابل بایرن می تواند بار دیگر خود را این دفعه به عنوان قهرمان آلمان معرفی کند؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید