| | |

پیش بازی لیگ اروپا: لاسک – منچستریونایتد

در یکی از مهم ترین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، پنج شنبه شب منچستریونایتد مهمان لاسک اتریش خواهد بود. دیداری که به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. حریفی که شاید در نگاه اول گمنام ترین تیم این مرحله به نظر می رسد، اما در این فصل عملکرد فوق العاده ای داشته است. لاسک در لیگ اتریش با 54 امتیاز از 22 بازی و 6 امتیاز بیشتر از سالزبورگ، پدیده این فصل لیگ قهرمانان، مقتدرانه صدرنشین است. در لیگ اروپا نیز در گروهی شامل اسپورتینگ لیسبون و پی اس وی آیندهوون با اقتدار صدرنشین شد و در دور قبل نیز آلکمار هلند را از پیش رو برداشت. بنابراین شیاطین سرخ اصلا دیدار آسانی پیش رو نخواهند داشت.

آمار و ارقام

  • این اولین تقابل رسمی بین لاسک و منچستریونایتد خواهد بود، همچنین نخستین دیدار لاسک با یک تیم از انگلیس نیز می باشد.
  • منچستریونایتد تاکنون برابر  هیچ  تیمی از اتریش در رقابتهای اروپایی مغلوب نشده است( 7 برد و 1 تساوی) و هر 6 بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. در حقیقت، یونایتد تنها در مقابل تیم های اوکراینی ( 6 برد و 2 تساوی) این تعداد بازی را برابر حریفانی از یک کشور برگزار کرده و هنوز مغلوب نشده است.
  • لاسک در شش بازی اروپایی خود شکستی را متحمل نشده است ( 4 برد و 2 تساوی)، طولانی ترین روند بدون شکست آنها در رقابتهای اروپایی( شامل مسابقات مقدماتی)
  • منچستریونایتد تنها یک شکست در 19 بازی آخر خود در لیگ اروپا متحمل شده است( 13 برد و 5 تساوی)، همچنین در مراحل حذفی 7 برد و 4 تساوی در 11 بازی آخرش داشته اس، که شامل فینال 17-2016 برابر آژاکس هم می شود.
  • هیچ تیمی در این فصل لیگ اروپا به اندازه منچستریونایتد گلزنان متفاوتی نداشته است (10)
  • لاسک در دیدارهای خانگی این فصل لیگ اروپای خود رکورد 100 درصد برد را ثبت کرده است و در این بین پی اس وی را 4-0 و اسپورتینگ را 3-1 شکست داده است.
  • یونایتد در 10 بازی آخر خود در تمامی مسابقات بدون شکست بوده است و د راین مدت تنها 2 گل دریافت کرده است.

اخبار دو تیم

لاسک در این دیدار دو مدافع وسط اصلی خود فیلیپه ویچ و ویسنگر را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

آنتونی مارسیال، جسی لینگارد، دیگو دالوت و آرون ون بیساکا به همراه کاروان منچستریونایتد برای دیدار فردا شب راهی اتریش نشدند.

با در دسترس نبودن دالوت و ون بیساکا، اکسل توانزبه به احتمال زیاد در پست دفاع راست به زمین خواهد رفت، که در این صورت نخستین حضورش در سال 2020 خواهد شد.

پل پوگبا، مارکوس راشفورد و لی گرانت نیز این دیدار را از دست داده اند، هر چند پوگبا بعد از مصدومیت طولانی مدت زاونویش بسیار به بازگشت به میادین نزدیک است.

این دیدار مابین دربی منچستر، که با برد یونایتد همراه شد، و دیدار مجدد با سرمربی سابق تیم خوزه مورینیو در تاتنهام قرار گرفته است. انتظار می رود اوله گونار سولسشز ترکیب تیمش را با تغییر زیادی نسبت به بازی قبلی راهی زمین کند.

اسکات مک تومینای و سرخیو رومرو مطمئنا به ترکیب اصلی بازخواهند گشت. اریک بایی، خوان ماتا، اودوین ایغالو و میسون گرینوود نیز شانس زیادی برای بازی خواهند داشت.

برونو فرناندز در این فصل پیش از این با پیراهن اسپورتینگ برابر لاسک قرار گرفته است. یک گل و یک پاس گل در برد خانگی 2-1 تیمش برابر حریف اتریش حاصل کار وی بوده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید