| | |

کنفرانس خبری یولیان ناگلسمن سرمربی لایپزیگ

در مورد برجا گذاشتن رکوردی در این فصل به عنوان میراثی از خودش:

«من اساسا از پیشرفت تیم بسیار راضی هستم. ما، تیم و کادرفنی، روز چهارشنبه یک مهمانی شام دیگر با هم داشتیم که در آن من از بچه ها تعریف و تمجید کردم و از آنها به خاطر صراحت در پذیرش ایده هایم تشکر کردم. بخصوص در این فصل که ما از لحاظ آماری در تمام پارامترها یپیشرفت کردیم و ساختارهایمان را در تیم استحکام بخشیدیم. حتی اگر به اندازه فصل گذشته گل نزدیم، موقعیت های بسیار بیشتری ایجاد کردیم. دفاع ما یکی از بهترین های لیگ بود، و پیتر گولاچی اغلب قادر به حفظ کلین شیت بود.

اگر بازهم برابر یونیون برلین 3 امتیاز بدست آوریم، آن وقت این فصل به مراتب بهترین فصل در تاریخ آربی لایپزیگ خواهد بود. معتقدم که هیچ بازیکنی تحت هدایت من بدتر نشده است، و بسیاری از بازیکنان در مسیر درست گام برداشته اند. و همچنین می گویم که آنها از سبک فوتبال من لذت بردند. همه ما از آمدن هر روز به سر کار و زمین تمرین لذت می بردیم. بنابراین من از “میراث” خود که در اینجا می گذارم بسیار خوشحالم.»

Image

در مورد خداحافظی:

«خداحافظی کردن هرگز آسان نیست. هنگامی که من هنوز در هوفنهایم مربی بودم، احساس منحصر به فرد بودن در آنجا وجود داشت. من هرگز فکر نمی کردم که چنین پیوندی را دوباره تجربه کنم. اما حالا بخصوص در سال دوم در لایپزیگ دوباره این احساس را دارم، و یک همبستگی فوق العاده خوبی در اینجا وجود دارد، نه فقط در سطح حرفه ای، بلکه بالاتر از همه و در سطح انسانی.

بازیکنان، مربیان، کارکنان: همه افراد هر روز همه آنچه در چنته دارند را به اینجا می آورند. برای مدتی رانندگی به محل کار احساسی مانند رانندگی به خانه داشت. و وقتی زمان زیادی را با هم می گذرانید، دوستی هایی شکل می گیرد که فراتر از زمین فوتبال است. دیروز [پریروز] در پایان سخنرانی من هنگام شام، چند قطره [از چشمان و من وبرخی بازیکنان] اشک سرازیر شد. اما: همانطور که معروف است، شما همیشه خود را دو بار در زندگی می بینید. و این نکته خوبی است که در فوتبال بارها و بارها با آن روبرو می شوید. دلم برای کار در اینجا خیلی تنگ خواهد شد.

من فوق العاده از بازیکنان اینجا سپاسگزارم. به عنوان مربی، تنها در صورتی می توانید قدم بعدی را در حرفه خود بردارید که تیمتان ایده های شما را عملی کند. شما به تیمی نیاز دارید که به شما بعنوان مربی ایمان داشته باشد و در لحظات خاصی نیز برای شما بازی کنند. من فقط هفته گذشته آن را در نیمه دوم مقابل بوروسیا دورتموند و ولفسبورگ دیدم.

بهترین ها را برای بازیکنانم و باشگاه آرزو می کنم! من مطمئن هستم که هیچ شکافی [بین بازیکنان و باشگاه] رخ نخواهد داد. هر مربی قابل تعویض است – من هم همینطور. جسی مارش مربی توانمندی است، ما در اینجا یک باشگاه بسیار توانمند داریم که بازیکنان توانمندی دارند. من می دانم که لایپزیگ مسیر خود را با موفقیت ادامه خواهد داد. متأسفانه، این برای من همراه با جام همراه نبود، این را به جسی می سپارم.»

Image

درباره آخرین حریف او به عنوان سرمربی لایپزیش:

«یونیون برلین به درستی در مکان هفتم جدول قرار دارد. وقتی می بینید که اورس فیشر با تیمش چگونه کار می کند و همبستگی در کپنیک چقدر باورنکردنی است، برای آنها حتی جایگاه بهتری هم قابل تصور بود. اما در پایان فصل آنها می توانند از [عملکردشان در] این فصل بسیار راضی باشند.

شما همیشه یک برنامه مشخص در میدان نشان داده اید و با شهامت زیادی عمل می کنید. برنامه ای به همان میزان واضح و روشن برای امضای قراردادها. آنها کاملا ساکت و آرام کار می کنند، طوری که احساس می کنند که هیچ آتش آزار دهنده ای وجود ندارد. بنابراین من تعجب نمی کنم که آنها فقط در دومین فصل خود در بوندسلیگا چنین عملکرد مطلوبی را نشان دادند. آنها می دانند چگونه به حریف خود فشار بیاورند، با سرعت 120/4 کیلومتر در هر بازی قوی ترین تیم هستند و از بدنی خوبی برخوردار هستند.»

 

درباره بازگشت 2000 تماشاگر در آلته فورستره:

«این مهم و خوب است که همه ما کمی به حالت عادی بازمی گردیم. در خارج از دنیای فوتبال اولین آسان گیری ها و باز شدن های تدریجی [سایر مراکز] نیز وجود دارد. حتی اگر 2000 هوادار با ما چندان مهربان نباشند، ما بسیار خوشحالیم که تماشاگران دوباره در آلته فورستره روز شنبه مجاز به حضور هستند. اما برای یونیون برلین پشتیبانی بسیار خوبی خواهد بود.»

 

درباره انتخاب و دعوت از هالستنبرگ و کلوسترمان به مسابقات یورو:

«هر دو شایسته انتخاب شدن بودند. عملکرد آنها خوب بود، حتی اگر نه هالسته و نه کولستی به دلیل مصدومیت قادر به بازی در این فصل نبودند. یوآخیم لوو تصمیم خواهد گرفت که آیا آنها به طور منظم در تیم ملی در تورنمنت بازی کنند یا نه. اما من آرزو می کنم آنها بیشترین فرصت و زمان ممکن برای بازی را داشته باشید و امیدوارم که آنها نیز تأثیرگذار باشند. یواخیم لو می داند که عملکرد آنها چقدر خوب است. از نظر من، این دعوت بسیار معقول است، زیرا این دو می توانند در هر پستی در زنجیره مربوطه خدمت کنند.»

Image

آخرین وضعیت بازیکنان:

«تایلر آدامز دارای مشکلات کمر است. وی پیش از این به ایالات متحده آمریکا سفر کرده است تا در آنجا ریکاوری خود را انجام دهد.

حتی دانیل اولمو پس از ضربه ای که به عضلات ساق پایش وارد آمده  در برابر یونیون برلین حضور نخواهد داشت.

Image

آنخلینو هنوز به طور کامل از درد خلاص نشده است، او هنوز هم مشکلاتی در ران چپ خود دارد. برای اینکه خطری برای مصدومیت جدی بوجود نیاید، او شنبه در ترکیب نخواهد بود.

لازار ساماردزیچ هنوز در تمرینات ریکاوری است – او می تواند دوباره به طور عادی راه برود و انتظار می رود پس از تعطیلات تابستانی تمرینات خود را آغاز کند.

دومینیک سوبوسلای در این هفته در بخشی از تمرین تیمی شرکت کرد و تاثیر خوبی را ایجاد کرد، اما هنوز گزینه ای برای بازی مقابل برلین نیست. او هنوز رقابت سختی نداشته و به چند واحد تمرینی دیگر نیاز دارد.

پیتر گولاچی نیز در برابر یونیون برلین بازی نخواهد کرد. وی پیش از این برای مصدومیت کپسول انگشت خود تیم را ترک کرده است تا بتواند بدون درد به مسابقات قهرمانی اروپا برود.

جوزپ مارتینز در مقابل یونیون برلین در دروازه خواهد بود.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید