| | | | | | | | | | | | |

گزارش کامل از جنجال جدید در نقض قوانین سری‌آ : از بارسلونا و سیتی تا یوونتوس

به گزارش فوتبال۷۲۴ دادستان فدرال تحقیقاتی را در مورد 62 نقل و انتقال مشکوک در سری آ آغاز کرده است و معاملات مبادله ای و افزایش سرمایه به دلیل ارزش گذاری های احتمالاً بالا را مطالعه می کند.

نشریه La Repubblica و Il Tempo ادعا می کنند که یک رسوایی احتمالی جدید نقل و انتقالات روی میز دادستان فدرال جوزپه چینه آمده است.

این گزارش‌ها ادعا می‌کنند که کمیسیون نظارت بر باشگاه‌های سری A گزارش مفصلی را به دادستان و گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (FIGC) ارسال کرد و از آنها خواست تا این موضوع را بررسی کنند.

ناظر ادعا می کند که برخی از موارد ممکن است تأثیر قابل توجهی بر حساب های باشگاه های مختلف در سطح بالا داشته باشند.

ناپولی برای ماجرای ویکتور اوسیمن ذکر شده است، زیرا چهار بازیکن به ارزش کل 20 میلیون یورو به لیل نقل مکان کردند و دو نفر از آنها اکنون در سری D، یکی در سری C و چهارمی بدون بازی در فرانسه باقی مانده است.

یوونتوس 42 نقل و انتقالات در لیست دارد که 21 بازیکن در مجموع 90 میلیون یورو مبادله شده اند، اما پولی که عملاً دست به دست شد کمی بیش از 3 میلیون یورو بود.

این پرونده در حال حاضر در دفتر دادستانی FIGC است که هنوز هیچ گونه رسیدگیی را آغاز نکرده است. اما دادستان فدرال چِین در حال مطالعه این اسناد است و منتفی نیست که پرونده ای در آینده باز شود.

سال گذشته، رسوایی مشابهی در سری B ایتالیا رخ داد و در نهایت منجر به کسر امتیاز برای چزنا و کیه‌وو ورونا شد – دو باشگاهی که بعداً ورشکست شدند..

 

 

آرتور، کانسلو، اوسمین: بزرگترین نقل و انتقالات سری A تحت بررسی

نهادهای COVISOC FIGC یکدیگر را از افزایش سرمایه احتمالی توسط ارزش‌گذاری‌های متورم آگاه کرده‌اند و از جمله، انتقال ویکتور اوسیمهن از لیل به ناپولی و قرارداد مبادله یوونتوس با بارسلونا برای آرتور ملو را برجسته کرده است.

گزارش‌هایی مبنی بر رسوایی احتمالی نقل و انتقالات در سری آ منتشر شده است، زیرا نهاد COVISOC شصت و دو انتقال مشکوک را شناسایی کرده است که به دفتر دادستانی FIGC ختم شد.

سود سرمایه از طریق معاملات مبادله ای در سال های اخیر مورد بحث قرار گرفته است، به دلیل دشواری ایجاد یک ارزش بازار دقیق برای بازیکنانی که در معاملات سوآپ گنجانده شده اند.

دادستان فدرال در حال تحقیق در مورد ارزش گذاری های احتمالاً بالا درج شده است تا به باشگاه ها کمک کند تا بودجه خود را متعادل کنند.

نهاد COVISOC تصمیم گرفته است که این عملیات را برجسته کند و 42 مورد از موارد مربوط به یوونتوس است که با باشگاه هایی مانند المپیک مارسی، سمپدوریا، پارما، جنوا، بارسلونا و منچسترسیتی تجارت کرده است.

 

 

معاملات مبادله “مشکوک” یوونتوس

بزرگترین موارد شامل قرارداد مبادله با منچسترسیتی است، زمانی که ژائو کانسلو و دانیلو در آگوست 2019 باشگاه خود را تغییر دادند.

ارزش معاملات مبادله ای برای بیانکونری ها به 90 میلیون یورو می رسد، اما زمانی که فابیو پاراتیچی، مدیر سابق، که در حال حاضر در تاتنهام هاتسپر در لیگ برتر معامله می کند – فقط کمی بیش از 3 میلیون یورو دست به دست شد – عملیات نقل و انتقالات را در کونتیناسا انجام داد.

ایل تمپو لیستی از معاملاتی را منتشر کرد که در حال بررسی هستند، دانیلو هنگام ورود به باشگاه 37 میلیون یورو ارزش داشت و ژائو کانسلو در زمانی که در جهت مخالف حرکت کرد، 65 میلیون یورو ارزش داشت.

یوونتوس یک عملیات هنگفت دیگر از جمله میرالم پیانیچ دارد که در حال حاضر در بشیکتاش ترکیه بازی می کند.

این ملی پوش بوسنی پیش از فصل 2020-21، زمانی که هافبک برزیلی آرتور ملو به ورزشگاه آلیانز تورین آمد، به تیم غول اسپانیایی بارسلونا رفت.

ارزش پیانیچ زمانی که به بلوگرانا پیوست 60.8 میلیون یورو بود، اما در فصل بعد در نیوکمپ برای متقاعد کردن به سختی تلاش کرد و پیش از فصل 2021-2022 توسط رونالد کومان قربانی شد.

زمانی که آرتور به یوونتوس نقل مکان کرد، به عنوان بخشی از عملیات با تیم لالیگا، ارزشی معادل 72 میلیون یورو دریافت کرد.

پریرا داسیلوا در همان پنجره به بارسلونا پیوست و قرارداد مبادله با پیوستن آلخاندرو مارکز به بانوی پیر نیز بخشی از لیست معاملات مشکوک است.

یوونتوس عملیات مشابهی را با جنوا انجام داد، زمانی که نیکولو روولا در زمان پیوستن به بیانکونری 18 میلیون یورو ارزش داشت،از مانولو پورتانووا و الیا پترلی به عنوان وزنه برای مطابقت با مبلغ کل قرارداد، با گریفونه استفاده کردند.

قرارداد روولا و مارکز قرار بود شش ماه قبل از امضای قرارداد برای یوونتوس به پایان برسد.

ناپولی، پارما و سامپدوریا با یک سری موارد مشکوک

در فهرست طولانی منتشر شده توسط Il Tempo، مذاکره بحث برانگیز که به آتزوری کمک کرد اوسیمهن را امضا کند، مورد برجسته‌ای است.

بر اساس این گزارش، این بازیکن نیجریه ای با قراردادی به ارزش 71.25 میلیون یورو به ناپولی پیوست و اورستیس کارنزیس، کلودیو مانزی، چیرو پالمیری و لوئیجی لیگوری در مجموع 20.13 میلیون یورو در جهت مخالف قرار گرفتند.

پالمیری و لیگوری پس از آن به ایتالیا بازگشتند و اکنون به ترتیب برای نوچرینا و افراگولس بازی می کنند. هر دو باشگاه در سری D، دسته چهارم ایتالیا هستند.

اما پارتنوپی تنها افرادی نیستند که به بیانکونری ها در این لیست می پیوندند، پارما، پسکارا، سمپدوریا و کیوو ورونا در لیست موارد مشکوک گزارش شده به FIGC توسط COVISOC ذکر شده اند.

نوشته‌های مشابه