| | |

یوفا باگ حقوقی در قوانین خود را اصلاح کرد ،پروژه اهرمهای مالی بارسلونا و رئال‌مادرید به مشکل خورد

به گزارش فوتبال۷۲۴ هنوز دو سال از شروع اهرمهای مالی برای بارسلونا و فروش درآمدهای آینده نگذشته است که مشخص شده یوفا این موارد را جزو درآمدها نمی‌داند و آنها را بدهی دوره مالی تلقی میکند

به گزارش نشریه تلگراف بارسلونا ممکن است پس از در نظر گرفتن فروش «درآمدهای آینده و اهرم ها» به عنوان بدهی، نه سود، برای رعایت قوانین بازی جوانمردانه مالی دچار مشکل شود.

یوفا به بارسلونا و رئال مادرید اطلاع داده است که وجوه نقدی که از طریق فروش درآمدهای آتی از جمله قراردادهای فروش حق پخش و سایر دارایی‌های رسانه‌ای جمع‌آوری می‌شود، نمی‌تواند در چارچوب معیارهای بازی جوانمردانه مالی به عنوان سود در نظر گرفته شود.

این تصمیم بارسلونا را برای رعایت قوانین فیرپلی مالی در نقل و انتقالات آتی تحت فشار زیادی قرار می‌دهد که دلیل فعالیت محدود رئال مادرید – به استثنای قرارداد با بلینگهام را نیز توضیح می‌دهد(مادرید این را پیشبینی کرده بود)

یوفا فروش بارسلونا به گروهی از جریان‌های درآمدی آتی تقریباً 𝟳𝟬𝟬 میلیون یورویی را به عنوان بدهی در نظر گرفت. همین وضعیت در مورد رئال مادرید نیز صدق کرد که تابستان گذشته درآمدهای حاصل از بازسازی برنابئو را به ارزش 𝟯𝟲𝟬 میلیون یورو به سرمایه گذار آمریکایی 𝙨𝙞𝙭𝙩𝙝 𝙨𝙩𝙧𝙚𝙚𝙩 فروخت.

یوفا روز جمعه اعلام کرد که بارسلونا را پس از تحویل گزارش های فیرپلی مالی به یوفا با جریمه 𝟱𝟬𝟬 هزار یورویی مجازات خواهد کرد، زیرا بارسلونا در نظر داشت که باشگاه در نتیجه فروش درآمدهای آینده خود درآمدی بالغ بر 𝟮𝟲𝟲 سود داشته است. درآمد حاصله توسط یوفا رد شد و باعث شد باشگاه کاتالان ها را به ارزش 𝟱𝟬𝟬 هزار یورو به دلیل گزارش خطاهای مالی در حسابداری جریمه کند.

یوفا اعلام کرد که این جریمه ناشی از اشتباهاتی در گزارش های مالی است که فروش دارایی های نامشهود را به عنوان درآمد در نظر گرفته است که با مقررات درآمدزایی یوفا مغایرت دارد.

این جریمه مربوط به فروش جریان درآمدی آینده بود که در اسپانیا به عنوان “اهرم” شناخته می شود. این عملیات تاییدیه لیگ را گرفته بود که موضعی متفاوت از یوفا دارد

بارسلونا استانداردهای بازی مالی را با موفقیت گذرانده بود، زیرا قوانین فعلی به نتایج مالی ترکیبی در چهار سال گذشته بستگی دارد، اما باشگاه اکنون با چالش‌های بزرگی در توانایی خود برای پایبندی به استانداردهای یوفا در سال آینده روبرو است. ثبت 1 میلیون دیگر از فروش اهرم در درآمد سال آینده،اکنون مشخص است که یوفا این درآمدها را به رسمیت نمی شناسد

بودجه رئال مادرید برای فصل 𝟮𝟬𝟮𝟮/𝟮𝟬𝟮𝟯 پس از محاسبه باقی مانده ارزش فروش جریان نقدی که برابر با 1 میلیون یورو است، سود عملیاتی را پیش بینی کرد. پس از حذف این درآمد توسط یوفا، انتظارات حاکی از زیان عملیاتی 𝟯𝟳 میلیون یورویی برای فصل مذکور است.

قرارداد رئال مادرید با Providence Equity Partners که از طریق آن درآمدهای تجاری آتی فروخته شد(همان اهرمهای اقتصادی)، از 𝟮𝟬𝟭𝟳 آغاز شد و از آن زمان به طور مداوم تمدید شده است.

رئال مادرید از شفاف سازی این بند و اینکه آیا بخشی یا تمام این مبلغ مربوط به توافق با شرکت آمریکایی است، خودداری کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید