| | |

تمجید شولتس از تیم ملی آلمان

تمجید شولتس از تیم ملی آلمان

 

به گزارش دویچه وله صدراعظم آلمان اقدام بازیکنان تیم ملی این کشور پیش از بازی مقابل ژاپن را ستود. فوتبالیست‌های آلمانی در اعتراض به سیاست‌های فیفا، در عکس دسته‌جمعی پیش از مصاف با ژاپن دستهایشان را جلوی دهان‌ خود گرفتند.

آلمان و انگلیس جزو هفت کشوری بودند که کاپیتان‌های آن قصد داشتند در مسابقات جام جهانی در حمایت از جامعه LGBTQIA+ با بازوبند رنگین‌کمانی “One Live” به میدان بروند. اتفاقی که در نهایت به دلیل عدم تایید و تهدید تیم‌ها از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا انجام نگرفت.

 

رولکس رنگین‌کمانی

حمایت از جامعه LGBTQIA+  در قطر در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی، یکی از دغدغه‌های مهم برخی تیم‌های حاضر در این مسابقات محسوب می‌شد اما فیفا با وضع قوانین سختگیرانه مانع از انجام هرگونه اقدامی در این راستا شد.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس

روزنامه “دیلی میل” انگلیس با اشاره به عکسی منتشره از هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس پیش از مسابقه انگلیس و ایران نوشته است کین با ساعت رولکس طلایی که قاب رنگین‌کمانی‌ داشت، قبل از مسابقه وارد زمین شد.

کین اگرچه هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است اما در کنفرانس خبری پیش از بازی با ایران گفته بود آماده است تا در صورت اجازه فیفا، با بازوبند “One Live” وارد زمین شود.

 

تقدیرصدراعظم آلمان از تیم ملی کشورش

دو روز بعد از این اتفاق، اعتراض متفاوت بازیکنان تیم ملی آلمان به قوانین سختگیرانه فیفا در راستای حمایت از حقوق بشر و جامعه LGBTQIA+ در بازی مقابل ژاپن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

موضوعی که ز سوی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مورد تمجید قرار گرفت. بازیکنان این تیم در عکس یادگاری پیش از مسابقه، با دست‌هایشان جلوی دهان‌هایشان را گرفتند. شولتس در این خصوص گفته است: «بازیکنان تیم ملی ما راهی برای ارسال سیگنال واضح پیدا کردند و من خوشحال بودم که آنها خواستند الگویی برای یک جامعه با ذهن باز باشند.

در این مسابقه نانسی فیزر، وزیر امور داخلی آلمان نیز در شرایطی از جایگاه ویژه در کنار جیانی اینفانتینو ریاست فدراسیون جهانی فوتبال، نظاره‌گر مسابقه بود که بازوبند رنگین‌کمانی “One Live”  بسته بود.

شولتس که هنوز مشخص نیست برای حمایت از تیم ملی آلمان به قطر سفر خواهد کرد یا خیر، در خصوص اینکه در صورت سفر، آیا او هم این بازوبند را به بازو خواهد بست، گفت: «هر چیزی در زمان خودش.»

Katar | DFB Pressekonferenz WM 2022 Kai Havertz

تمرکز روی فوتبال

کای هافرتس مهاجم تیم ملی آلمان با اشاره به حرکت تیمی بازیکنان آلمان پیش از مصاف با ژاپن، گفت: «ما موضع‌مان را در طی این مدت به وضوح اعلام کرده‌ایم. برایم سخت است دوباره بخواهم در این مورد صحبت کنم اما حالا همه تمرکزمان روی فوتبال است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مصاحبه با مرکز رسانه‌ای فوتبال آلمان گفت: «ما چیزی را که فکر می‌کنیم به زبان آوردیم و حالا دیگر همه چیز برایمان حول محور فوتبال است.»

بعد از شکست آلمان در مسابقه نخست این تیم مقابل ژاپن، حالا شاگردان هانسی فلیک خود را برای دیدار مقابل اسپانیا آماده می‌کنند. این تیم در حال حاضر بدون امتیاز و پایین‌تر از اسپانیا و ژاپن، در رده سوم گروه E  مسابقات قرار دارد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید