| | |

صحبتهای لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان با اسکای و بیلد در خصوص علل حذف این تیم از جام جهانی

لوتار ماتئوس :

«تیم خوب تمرین نکرده بود و این اشتباهی است که باید بابت آن مربی را سرزنش کنم. اگرچه قبلا هرگز از هانسی فلیک انتقاد نکردم. از نظر من او مربی مناسبی است، اما او در بازی اول و در مرحله آماده سازی کارهایی انجام داد که شاید باید طور دیگری انجام می شد.

تغییرات زیاد به خصوص در پست دفاع راست و مهاجم یکی از دلایل حذف از مرحله گروهی بود. از نظر فوتبالی که بازی شد، این حذف از چهار سال پیش در روسیه متفاوت بود. ما در آن زمان سه بازی بد انجام دادیم. امسال می توانم بگویم دو بازی و نیم کاملا خوب بود.

در مورد الیور بیرهف :

«البته او نیز مسئول ناکامی سال های اخیر است. ما نه تنها سه تورنمنت شرم آور پشت سر هم انجام دادیم، بلکه دو بار نیز از مرحله گروهی لیگ ملت ها حذف شدیم. اهدافی که [قبل از آن] تعیین شده بود متفاوت بود.»

ماتئوس درباره حاشیه پیرامون بازوبند One Love:

«البته الیور بیرهف مسئول است زیرا نتوانست فشار و ناآرامی های بیرونی را کنترل کند. نه تنها او، بلکه رئیس فدراسیون و افراد مسئول در فدراسیون – همه آنها اجازه دادند مربی و تیم را ناامید کردند بعنوان مثال به کارل هاینتس رومنیگه فکر می کنم که تجربه زیادی دارد، فوتبال باشگاهی را می شناسد، در جام های جهانی بازی کرده است و فکر یک بازیکن را دارد. اینها افرادی هستند که برای فدراسیون خوب هستند.

امیدوارم فدراسیون فوتبال در مورد اشتباهات خود صادقانه صحبت کند. من به نویندورف رئیس فدراسیون فکر می کنم که قبل از جام جهانی اینجا در دوحه از همه چیز انتقاد کرد و سپس او را در طول بازی می بینم که در سکوها در کنار جیانی اینفانتینو نشسته و به دوربین به مدت 3 دقیقه لبخند می زند.

بازیکنان متوجه می‌شوند که تحت فشار قرار می‌گیرند تا الگو باشند و اعتراض کنند، اما پس از آن می‌بینند افرادی که خواستار این فشار هستند در مقابل دوربین لبخند می‌زنند.

امیدوارم بازیکنان جوانی که اینجا بودند در 2 سال آینده بیشتر پیشرفت کنند. همچنین معتقدم هانسی فلیک مربی یورو 2024 خواهد بود. هانسی فردی خودآگاه است و من متقاعد شده ام که در سال 2024 تیمی را خواهیم دید که در همان ابتدا در کنار هم هستند و به خوبی تمرین کرده اند.»

Image

لوتار ماتئوس خواستار رقابت در پست دروازه بانی است:

«ما کیفیت [در این پست] را داریم. می توانید تراشتگن، تراپ یا لنو را در چند بازی بعدی امتحان کنید؛ به آنها این فرصت را بدهید که نشان دهند آیا می توانید به آنها اعتماد کنید یا خیر. بخصوص بعد از بازی با کاستاریکا که در آن بازی نویر اشتباهات غیرعادی مرتکب شد.

هر سه گلر (نویر، تراشتگن، تراپ) در کلاس جهانی هستند. حتی اگر مانو در ترکیب نباشد، من هیچ نگرانی در مورد تراپ یا تراشتگن ندارم.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید