| | |

ماموریت گراموزیس پس از سقوط؛ سه بازیکنی که گراموزیس باید تیمش را حول آنها بسازد

دیمیتریوس گراموزیس وظیفه بزرگی بر عهده دارد. قهرمانان هفت دوره آلمان تسلیم خطاهای بیشمار و لحظات خنده آور پشت صحنه شده اند. ستون جوان و قوی برای هدایت تیم در لیگ دسته دوم در فصل آینده می تواند در بازگشت سریع یا ماندن حسرت آمیز در لیگ دسته دوم حیاتی باشد. گراموزیس تجربه خود در لیگ دسته دوم را داشته و با منابع کمتری در باشگاه دارمشتات تیم های برتر را خوب به چالش می کشد. یک تیم خوش ساخت باید برای اطمینان از بازگشت سریع مورد توجه قرار بگیرد.

شالکه به خاطر موفقیت آکادمی جوانان مشهور است. آیا زمان آن فرا رسیده است که تیم را کاملا پیرامون استعدادهای شکوفای خود بسازیم؟ در اینجا سه بازیکنی وجود دارد که گراموزیس در صورت سقوط باید تیم را حول آنها بسازد:

 

مالک تیا – دفاع وسط – 19 ساله

 

تیا در 14 سالگی به این باشگاه پیوست. دوران حرفه ای جوانی وی قبل از پا گذاشتن در آکادمی جوانان شالکه، با حضور در تیمهای فوتونادوسلدورف بایرلورکوزن و بروسیامونشن گلادباخ گذشت. به اعتماد دیوید واگنر سرمربی سابق، تیا اولین بازی فصل را قبل از کووید و مقابل هوفنهایم انجام داد اما در این فصل به بازیکن اصلی و ثابت خط دفاع تهی شده تبدیل شده است.

سه سال دیگر از قرارداد فعلی جوان فنلاندی / آلمانی باقی مانده است و بدون شک بازی در کنار بازیکنانی مانند شوکودران مصطفی و سلیف سانه به او دانش و تجربه ارزشمندی خواهد داد. زمان مشخص خواهد کرد که آیا سقوط به دسته 2 بوندسلیگا ممکن است به رشد او حتی بیشتر کمک کند اما او را با یک سری پر از تجربه همراهی  و یک مدافع قدرتمند تربیت میشود.

 

نسیم بوجلاب – هافبک میانی – 21 ساله

 

در حال حاضر در سومین فصل حضورش در تیم اصلی در فلتینز، حفظ بوجلاب می تواند یک کار مهم باشد. رفتن بازیکنانی که پس از سقوط از تیم می روند بیش از هر منطقه ای در زمین در خط هافبک ضربه سخت تری خواهد بود. خیلی بعید به نظر می رسد که افرادی مانند سوات سردار یا عمر ماسکارل پس از سقوط به دسته دوم در تیم باقی بمانند و ما می توانیم شاهد باشیم بوجلاب از این مساله استفاده کند.

فقط یک سال از قرارداد بازیکن جوان ملی پوش مراکشی باقی مانده است که در تمام فصل مصدومیت گریبانگیرش بوده است. یک بوجلب کاملا آماده در دسته دوم اگر فرصتی به دست بیاید مطمئنا شکوفا خواهد شد. او شایسته درخشش با یک نور شدید پس از یک فصل تاریک در بوندس لیگا است.

 

متیو هوپی – مهاجم – 19 ساله

 

موضوعی کاملا واضح که اگر متیو هوپی آزاد کذاشته شود و در لیگ 2 بوندسلیگا مورد حمایت قرار گیرد، بازگشت شالکه می تواند سریعتر از آنچه می ترسیم رفت باشد. بار سنگین رفع مشکل گلزنی در گلزنکرشن شاید به ناحق بر دوش جوان آمریکایی گذاشته شد. به این جوان اعتماد شد و او آن را با دو دست حفظ کرد و خیانت کرد. با یادآوری این نکته که پنج گل او در 14 بازی در سه مسابقه ژانویه به ثمر رسیده است، و اینکه او فقط 19 سال دارد، و اینکه در یک باشگاه در حال تقلا و بد روحیه بازی می کرده، او برای تأثیرگذاری خود به زمان نیاز دارد.

تجربه ای که در این فصل کسب می کند، او را با مهربانی آماده می کند تا در فصل آینده در مقابل مدافعین به گلزنی بپردازد. اگر شالکه بتواند مارک اوت یا بنیتو رامان را نیز نگه دارد و یک مهاجم باتجربه دیگر را به تیم بیاورد، از توانایی بالایی برای موفقیت احتمالی برخوردار خواهد بود. هنگامی که این باشگاه در پایین ترین سطح خود قرار داشت، به هوپی در بوندس لیگا فرصت داده شد. اگر در دسته دوم به او فرصت دهند، او می تواند کسی باشد که به آینده نظری داشته باشد و آینده ای برای خودش متصور باشد.

اگر به گراموزیس فرصت داده شود تا تیمی را بسازد که قادر به چالش کشیدن باشد بسازد و با سیاست شالکه برای ارتقا جوانان همخوانی داشته باشد، می تواند موفقیت خود را در گلسنکرشن تضمین کند. هامبورگ باید هشداری جدی باشد. ثابت شد که تیم جذب کادر و بازیکن آنها پس از سقوط برای صعود به دسته یک، ناکارآمد بوده است. اگر شالکه تیم را به درستی نسازد، ممکن است خرد شود و بشکند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید