| | | | |

آریگو ساکی: اگر میلان می خواهد موفق شود باید تیمی باشد که همه در فاز تهاجمی و دفاعی در آن شرکت کنند

فوتبال724– آریگو ساکی سرمربی افسانه ای میلان در ستون هفتگی خود برای لاگاتزتا دلو اسپورت صحبت کرد و در آن از استفانو پیولی به دلیل آماده سازی تیمش برای دیدار مقابل اینتر انتقاد کرد.

در دربی چه گذشت؟

ساده است. تیمی در زمین حضور داشت که ویژگی های اصلی آن فروتنی و توجه بود – اینتر. و تیم میلان که بی خیال، شاید حتی مغرور، گیج و سطحی به نظر می رسید.

اشتباهات میلان؟

لیست طولانی است: کمبود پرس، مهاجمان تقریباً هرگز در فاز دفاعی حضور ندارند، یارگیری ضعیف، تیم غیر متمرکز، عدم ارتباط بین بخش ها، وضوح کمی در بازی. ادامه بدم؟

نه، نه، ما دلیل آن را درک می کنیم. تقصیر کیه؟

همه کس.

آیا استفانو پیولی گیج شده است؟

من واقعاً امیدوارم که نه، اما او قطعاً در بازی اشتباه کرد. او باید اولین کسی باشد که نسبت به کاری که انجام می دهد متقاعد شود و سپس این اعتقاد را به بازیکنان منتقل کند. در دربی بازی به این شکل اعتماد به نفسی به تیم نداد.

میلان اگر می خواهد موفق شود باید تیمی باشد که همه در فاز هجومی و دفاعی درگیر باشند. هر که با پیولی موافق باشد خوب است. و هر کس مخالف باشد در حاشیه می ماند.

بازی با سه مهاجم سخت است اگر پرس نکنی…

من می گویم غیرممکن است. میلان تیمی با یازده بازیکن بود که در سراسر زمین پراکنده بودند، بدون منطق و سازمان. ما به موفقیت های لیائو، ضربه هرناندز، ضربه سر ژیرو امیدوار بودند.

اما می‌خواهیم بفهمیم که آیا فوتبال یک امر جمعی است، آیا ارزیابی مضاعف لازم است، که بخش‌ها باید به یکدیگر کمک کنند و برای این کار باید نزدیک باشند؟ تیم 50 متری مثل میلان نمی تواند وجود داشته باشد.

اما نباید به اینتر این همه فرصت برای ضدحمله داد…

نراتزوری هر بار که روی ضد حمله می رفتند، موقعیت خطرناکی ایجاد می کردند. این غیر قابل قبول است. و رهبری کجا بود؟ تکرار می کنم: برخورد روسونری برای من سطحی به نظر می رسید.

ضرب المثل می گوید: (اشتباه کردن انسان است – توجه داشته باشید) اما یادمان باشد که پشتکار یک کار جهنمی است. پس آستین ها را بالا بزنید و دست به کار شوید. با وضوح افکار.

اینتر پیروز شد چون تیمی جمع و جور، مصمم و متواضع بود. آنها کار زیادی انجام ندادند، اما واضح و ساده بودند.

میلان را با مدافعانی که به عنوان هافبک عمل می کنند چگونه دوست دارید؟

خب… من دیدم که وقتی آنها توپ را در اختیار داشتند، روسونری شوت های راه دور انجام داد. اما چه چیزی در مورد آن خوب است؟ کالابریای نوجوان یک هافبک بود، اما حالا او مدت زیادی است که به عنوان مدافع کناری بازی می‌کند، بنابراین اجازه دهید او این نقش را بازی کند بدون اینکه او را از گارد خارج کنیم.

به نظر نمی رسد ایده های تاکتیکی پیولی شما را متقاعد کند؟

من طرفدار نوآوری هستم، این نشان دهنده تمایل به پیشرفت است. اما اول از همه باید یک پایگاه، یک تیم وجود داشته باشد. سپس می توانید به گزینه های خود فکر کنید.

آیا اصرار روی بازی با توپ سرعت را کاهش داده بود؟

البته بازیکنان موقعیت بدی گرفتند و منتظر توپ ایستادند. اما مشکل اصلی این است که میلان باید به یک تیم تبدیل شود، نه مجموعه ای از افراد.

چگونه از ضربه جان سالم به در ببریم؟

نیازی به تضعیف روحیه نیست، اما باید وضعیت را روشن کنیم. اول، مربی که قبلاً ثابت کرده است که فردی باهوش است. اگر از سطحی نگری، بی دقتی و پیش فرض فاصله بگیرد، می تواند سودمند باشد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید