| | | |

آنته کوریچ ستاره‌ای که هیچ وقت شکل نگرفت

فوتبال724– چهار سال از آن زمانی که گفته می‌شد لیورپول و تاتنهام در حال مبارزه برای بدست آوردن آنته کوریچ هستند می‌گذرد. موفقیت روزافزون برنده توپ طلا لوکا مودریچ، بار را بر دوش چند استعداد کرواسی طی این سالها بیشتر کرده است. دقیقاً مانند فوتبالیست های آرژانتینی سالها قبل از ظهور لیونل مسی که از سندرم ‘مارادونا بعدی’ رنج می بردند.

آنته کوریچ یکی از بازیکنانی است که با لقب “مودریچ بعدی” و دارای چشم انداز روشن بود. چهار سال پیش  میرور گزارش داد که چگونه تاتنهام هاتسپر و لیورپول در تعقیب شدید این بازیساز هستند. او  که جزئی از تیم یورو 2016 کشورش بود مورد توجه تیمهای بزرگ دنبا بود. منچسترسیتی نیز تلاش کرده بود که وی را بخدمت بگیرد، اما کوریچ تحت تأثیر مدیر برنامه های خود برای خروج قرضی قرار نگرفت.

کوریچ حتی در سال 2017 به روزنامه کرواسی اسپورتس گفته بود که او انتظار دارد در لیورپول حضور داشته باشد، ولی سرانجام این آ‌.اِس‌رم بود که  کوریچ را از دینامو زاگرب بخدمت گرفت. کوریچ به عنوان جوانترین گلزن برتر اروپا در آن زمان ارزان نبود. اما سرانجام آنها دیگر نمی توانستند او را نگه دارند.

حرکت رم در زمان سرمایه گذاری های متعدد در استعدادهای جوان، به دنبال آنتونیو سانابریا و ازکیل پونسه اتفاق افتاد. مانند آن دو کوریچ به هیچ وجه نتوانست خود زا نشان دهد. وی از زمان پیوستن در کل 48 دقیقه فوتبال برای رم بازی کرده  و در این فصل به تیم اسپانیایی المریا قرض داده شد.

کوریچ بازی های بیشتری انجام داده است، با چهار شروع و هشت بازی در نقش تعویضی و 597 دقیقه زمان حضور در زمین اما هیچ گلی نزده است. با اینكه سه پاس گل نیز دارد اما این كافی نیست كه المریا بخواهد او را به طور دائم به خدمت بگیرد. طبق گزارشها آنها مبلغ پیشنهادی 5 میلیون پوندی را بسیار گران قیمت می دانند و مایلند دوباره برای معامله ارزانتر  مذاکره کنند.

خبر خوب برای کوریچ این است که او تنها 23 سال سن دارد و زمان لازم برای بهتر شدن را دارد، اما انتقال به لیگ برتر دورتر از همیشه به نظر می رسد.

شاید تحت هدایت پپ گواردیولا ، یورگن کلوپ یا موریسیو پوچتینو بتواند به ستاره‌ای برتری که قرار بود باشد تبدیل شود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید