| | |

آینتراخت فرانکفورت – آیا عقابها می توانند بایرن مونیخ را در بوندسلیگا به چالش بکشند؟

پیروزی در آلیانتس آرنا را باید یک نتیجه شوک آور تلقی کرد، اما بسیاری از افراد که در جو فوتبال آلمان هستند می توانستد این اتفاق را ببینند. با دو شکست در تمام فصل و رکورد ویرانگر 11 بازی بدون شکست، “عقابها” آن فرمول پیروزی که ما بدنبال آن در بین مدعیان اصلی جام بودیم را زودتر در این فصل پیدا کرده بودند.

پیروزی شنبه برای این آمادگی بزرگ از پیروزی، نور علی نور بود. عملکرد برجسته در نیمه اول در بازی آخر هفته با گلهای استثنایی دائیچی کامادا و امین یونس آماده، خیال تیم را برای داشتن سه امتیاز قابل توجه مطمئن ساخت. بازیکنان آدی هوتر سرحال، تشنه پیروزی و مصمم به نظر می رسند. با وجودی که آینتراخت فصل را با نمایش خیره کننده ای شروع نکرد، اکنون با موقعیت مهم صدر جدول 7 امتیاز فاصله دارند و از رده چهارمی به قعر بشکه جدول نگاه می کنند که بنظر می رسد فصل را در همین موقعیت به پایان ببرند.

با فقط دو پیروزی در 12 بازی ابتدایی خود، بسیاری از کارشناسان را بابت عملکرد آینتراخت در ماه های ابتدایی فصل به فکر فرو برده بود. عملکردهای کسل کننده آنها برابر باشگاه کلن و آرمینیابیله فلد تازه به بوندس لیگای یک راه یافته پیش از پیروزی ویرانگر آنها در آلیانتز آره نا بود. گلزنی کم و تمایل به یک تیم فقط نظاره گر به بازی ها، فرانکفورت را در میانه جدول نگه داشت. نه حریف اروپایی برای بازی با آن داشتند که به تیم انگیزه بیشتری بدهد، و نه هواداران انتظار بیشتری از آنها داشتند.

سریع به اواخر دسامبر برویم، عقابها شروع به اوج گرفتن کردند. فیلیپ کوستیچ شاید به علت آگاهی از بازگشت یک هموطن در ژانویه، به بهترین شرایط خود بازگشت و با 10 پاس گل در این فصل، به ابزاری اصلی در خیزش و پیشرفت فعلی باشگاه تبدیل شد. او با آندره سیلوا مهاجم و هافبک هجومی کامادا رابطه مثلثی تاثیرگذاری ایجاد کرد. این سه گانه متناوب، یادآور گروه سه نفره موفق سابق سباستین هالر ، لوکا یوویچ و آنته ربیچ است. سیلوا تا به امروز 18 گل در لیگ به ثمر رسانده است – در جایگاه دوم و بعد از رابرت لواندوفسکی – درخشان ترین ستاره در این اوج گیری در جدول است.

ژانویه زمان جذب بازیکنان جدید برای درخشش سریع و استحکام تاکتیک های تهاجمی سریع آنها بود. انتقال قرضی جوویچ و بازگشت پر هیجان او دویچه بانک پارک ، تأثیری را که همه ما انتظار داشتیم را ایجاد کرد. دو گل در 38 دقیقه ابتدایی حضور او، معادل با تعداد گل های او در 32 بازی حضورش در مادرید بود. این بازیک صرب به نظر می رسید یک بار دیگر در خانه است. در دفاع ما با توتا آشنا شدیم. این جوان برزیلی به جناحین نفوذ کرده و جایگزین مناسبی برای دیوید آبراهام که اخیراً بازنشسته شده بود، شد. با اوجود رفتن همه بازیکنان ولی داشتن جایگزین های قوی روی نیمکت، هوتر برای خود یک تیم درجه یک بوندسلیگا ساخته است.

با اینحال، چالش کسب جام حتی برای هوتر نا آشنا نیست. او قبلا تجربه رقابت برای کسب جام و غلبه بر تیم های موفق غالب* را دارد. او در زادگاه خود در اتریش قبل از قهرمانی تاریخی در سوپرلیگ سوئیس در فصل 18-2017 با یانگ بویز قهرمان بوندس لیگای اتریش در فصل 15-2014 با ردبول سالزبورگ شده بود و برای اولین بار با متوقف کردن باشگاه بازل ، تیم قدرتمند و قهرمان هشت دوره پیاپی، با باشگاه یانگ بویز بعد از بیش از 30 سال قهرمان سوپر لیگ سوئیس شد. این مربی اتریشی دیگر توانایی های فرانکفورت را در عرصه اروپا ثابت کرده است اما اکنون بدون هیچ حواس پرتی دیگری، آیا می تواند دست این تیم را بگیرد و به عنوان رقیب قهرمانی و کسب جام در بوندس لیگا تبدیل شود؟

آربی لایپزیگ پس از پیروزی 3-0 در پایتخت مقابل هرتابرلین در حالی اختلاف را با تیم صدر جدول یعنی بایرن مونیخ به 2 امتیاز کاهش داد که در این فصل ولفسبورگ خانه خود را در Autostadt به یک قلعه کامل تبدیل کرده است. این سه تیم، وضعیت خوب امسال را از فصل غیرجذاب بوروسیادورتموند بهره برده اند و بدست آورده اند و امیدوارند که در ماه می نیز همین وضعیت چهار تیم برتر را حفظ کنند. دو بازی مقابل این دو تیم [لایپزیگ و ولفسبورگ] میتواند بزرگترین عامل تعیین کننده باشد برای اینکه بفهمیم چه تیمی نزدیکترین تعقیب کننده بایرن است. بازی آینتراخت فرانکفورت در مارس با آربی لایپزیش یولیان ناگلزمان اولین آزمایش برای این تیم جوان شده است که موفق شد در بازی رفت یک تساوی بگیرد.

هنوز هم برای بایرن هرگونه فرصتی هست که به فرم خود برگردند، اما اگر فصلی وجود داشته باشد که گوی شانس خود را در چرخانه بیندازید و از فرصت استفاده کنید، همین فصل است. شاگردان هانسی فلیک در یک سال گذشته با برنامه فشرده خود دست و پنجه نرم می کنند، که منجر به عملکرد ضعیف آشکار ناشی از خستگی شده است. درگیری با مصدومیت ها و ابتلا به کووید-19 آمادگی آنها در لیگ را مختل کرده است. فرانکفورت ممکن است در حال حاضر یک نگرانی بزرگ برای فلیک نباشد اما آنها مطمئنا نگاهی هم به پشت سر می کنند و می بینند یک باشگاه لگام گسیخته در راه است. همه نگاه ها به ورزشگاه ردبول آرنا در 14 مارس معطوف خواهد شد. رقابت برای کسب عنوان قهرمانی ادامه دارد و اینتراخت فرانکفورت در حال اوج گیری است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید