|

توماس توخل راه حل مشکلات چلسی نیست

به محض اینکه توماس توخل در دسامبر سال 2020 پاری سن ژرمن را ترک کرد، هواداران چلسی منتظر شایعات بودند.

در حالی که معروف است که توماس توخل در گذشته فرد محبوبی برای مسئولان باشگاهش بوده است، سرمربی فعلی چلسی فرانک لمپارد زمان نسبتا سختی را پشت سر می گذراند. در نظر داشتند در سال 2018 توخل را جایگزین آنتونیو کونته کنند، اما در نهایت چلسی به دنبال مائوریتزیو ساری رفت.

اکنون دوباره شایعاتی راه افتاده است. کریستین فالک اخیرا فاش کرد که چلسی با سرمربی سابق PSG که بسیار به رفتن به استمفوردبریج در آینده نزدیک علاقه مند است، یک قرارداد غیر الزام آور بسته است.

اگر همه چیزهایی که درباره توخل می دانید از طریق صفحه ویکی پدیای وی است، احتمالا از این موضوع هیجان زده خواهید شد. او کسی است که با بروسیا دورتموند جام آلمان را فتح کرد و به قصد فتح لیگ قهرمانی با دو عنوان قهرمانی لیگ 1 و حتی رساندن PSG به فینال لیگ قهرمانان اروپا، به حرفه خود ادامه داد. این تحسین برانگیز است.

با اینحال، چلسی توانایی مالی جذب توخل را ندارد. این انتقالی است که آبی ها باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنند.

مشکلی که در مورد توخل وجود دارد این است که ، با وجود تمام نقره جات (دومی در اروپا) اخیر خود، او فقط واقعا حداقل موفقیت را کسب کرده است. فرض بر این است که پاری سن ژرمن قهرمان لیگ 1 خواهد شد ، اما چالشی که او نتوانست پیروز آن باشد، قهرمانی پی اس جی در اروپا بود.

فرض بر اینکه، باخت به بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان 20-2019 دقیقا بزرگترین شکست نیست، اما نشان دهنده روند نگران کننده ای در حرفه توخل است – ناتوانی در پیروزی در بازی های بزرگ.

فصل گذشته ، او تلاش کرد تا از نظر تاکتیکی زیرکانه عمل کند و نظاره گر باخت تیمش در بازی فت دور یک هشتم  به دورتموند با نتیجه 2-1 بود. او برای پاک کردن این لکه ننگ به یک شاهکار در بازی برگشت نیاز داشت.

اگر به فصل 19-2018  برگردید، شکستهایی به لیورپول و منچستر یونایتد را پیدا میکنید (دقیقا همان تیمهایی که چلسی در تلاش برای شکست دادن در داخل لیگ برتر است)، در حالی که در فصل 18-2017 به تیمهای بایرن و رئال مادرید باخت.

این تقابلها، آن بازیهایی نیستند که شما انتظار داشته باشید هر باراتفاق بیفتند.هر چه باشد، آنها چهار تا از بزرگترین باشگاههای روی کره زمین هستند. با اینحال، آنچه این شکست ها نشان می دهد این است که توخل احتمالا کسی نیست که چلسی را به سطح بالاتر برساند. هدف این است که چلسی بتواند با این تیمها رقابت کند (و آنها را شکست دهد).

اگر چلسی امید خود به لمپارد را از دست داده باشد (اکثر گزارش ها نشان می دهد که هنوز از دست نداده اند)، توانایی پرداخت جایگزینی با کسی را ندارند که تضمین کننده برد نیست. هیچ فایده ای ندارد که قرارداد طولانی مدت را بخاطر یک مزدوردیگر پاره کنید که حتی ممکنست ارزش آن را نداشته باشد.

 

خوشبختانه به نظر می رسد چلسی آنطور که به نظر می رسد از توخل حمایت نمی کند. گزارش اخیر The Telegraph برملا کرد که چلسی نگران شخصیت رئیس مآبانه و سبک مدیریتی اوست و از اینکه او برای باشگاه مناسب نباشد ترس دارد.

سابقه توخل در درگیری با بازیکنان بزرگ تیم و مسئولان باشگاه پاری سن ژرمن چلسی را نگران کرده بود و با توجه به شهرت به داشتن اخلاق تند او که در سال های اخیر فقط در حال افزایش هم هست، سخت است که بدانیم چلسی فکر میکند اکنون زمان مناسب کشیدن ماشه (جایگزینی توخل بجای لمپارد) است.

 

توخل بر سر موضوع نقل و انتقالات مرتبا با لئوناردو مدیر ورزشی PSG درگیر می شد. اما این اولین باری نیست که با مدیریت مشاجره داشت. مدیر ورزشی سابق پاریس سنت ژرمن آنترو هنریكه بهترین دوست او نبود، در حالی كه در دوره های کوتاه قبلی با ماینتس و دورتموند با درگیری با هیئت مدیره به پایان رسید. در حال حاضر این فضایی نیست که چلسی به آن نیاز دارد.

باید پذیرفت وقتی چلسی توخل را رد کرد تا با کونته کنار بیاید و سپس ساری، را بکار بگیرد، منطقی عمل نکرد. چه این که این دو مربی، افرادی رنجش آور بودند که تجسم هر چیزی بودند که آبی ها ادعا داشتند از آن متنفر هستند ولی اوضاع در مسیر درستی پیش می رود.

 

لمپارد به آرام شدن اوضاع کمک کرده است، اما اگر نتواند با تیم نتیجه بگیرد، سرش را به باد می دهد. که اگر چنین اتفاقی بیفتد، که اینطور هم بنظر می رسد، اگر چلسی قصد دارد بزرگترین هافبک خود در تمام دوران، را با تیپا بیرون کنند، چلسی باید به فکر ایده ای بهتر از توخل باشد.

نوشته‌های مشابه