| | |

جایگاه دروازه بان دوم‌ در بایرن‌مونیخ پیچیده شده است

فوتبال724– مانوئل نویر به خوبی می تواند بهترین دروازه بانی باشد که تا به حال دستکش بایرن‌مونیخ را دست کرده است، اما چه کسی پشت سر او بر روی نیکمت دروازه بان دوم‌ است؟ آیا ذخیره نویر به دنبال رقابت با شماره یک بایرن مونیخ است؟

نویر پرافتخارترین دروازه بان بوندسلیگاست و با تعریف جدیدی که از موقعیت دروازه بان ارائه داده است شاید بزرگترین در تاریخ باشد.

با این وجود، بایرن برای فصل آینده الکساندر نوبل را از شالکه را به خدمت گرفته است. نوبل می خواهد برای شماره یک بایرن‌مونیخ به رقابت بپردازد ، اما یک صف در آلیانز آرنا وجود دارد که اسون‌اولریش، کریستین فروشتل و هافمن نیز قدرت و پتانسیل فوق العاده ای دارند و برای شماره دو بودن در بایرن مونیخ در تلاش هستند.

به گزارش فوتبال۷۲۴، سایت رسمی بوندسلیگا نگاهی دقیق تر به گزینه های دروازه بانی قهرمان آلمان و دروازه بان دوم‌ این تیم انداخته است و‌موقعیت آنها را برآورد کرده است.

 

در 34 سالگی، نویر در فصل 2020/21 به دهمین فصل حضور خود با بایرن می رود. بخشی از بازیکنان طلایی سال 2013 و محصول آکادمی شالکه در هر 7 فصل اخیر بوندس لیگا را بدست آورده است و میسترشیل را به عنوان کاپیتان دو دوره قبلی بالای سر برده است.

در سال 2017/18 با شکستگی متاتارس پا او فقط در کل سه بازی انجام داده اما به نظر می رسد اکنون به بهترین فرم خود برگشته است و علیرغم اینکه 35 ساله می شود نشانه کمی از کندی و‌ پیری در‌خود دارد. تا ماه مارس، نویر با 63 نجات دروازه 10 بازی دروازه را بسته نگه داشته است و اگر میبینیم بایرن مونیخ ۴ امتیاز از تیم‌دوم جدول پیش است او بخش بزرگی از این امر است.

 

نوبل در نقل و انتقالات آزاد از شالکه به بایرن‌مونیخ می‌پیوندد و مانند نویر در ۹ سال قبل، در تابستان امسال به بایرن می‌آید. باید دید فصل آینده او دروازه بان دوم‌ است یا خیر؟

 

یورگن شواب، نماینده اولریش در گفتگو با روزنامه ورزشی آلمانی کیکر:

بایرن تیمی شایسته سالاری است که در آن تصمیمات ورزشی اتخاذ می شود. بیایید ببینیم چه کسی پشت سر مانوئل نویر روی نیمکت نشسته است.

ایمان به اولریش کاملاً بنیادی است. در آن فصل 17/18، دروازه بان سابق اشتوتگارت با اختلاف بسیار یکی از بهترین دروازبانان جهان بود. وی در بوندس لیگا 12 بازی بدون گل خورده داشت و در همه رقابت ها 17بازی. او یکی از دلایلی بود که بایرن با 21 امتیاز از شالکه رده دوم، قهرمانی را در دست داشت.

اولریش در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید یک اشتباه بزرگ داشت و به کریم بنزما توپی مقابله دروازه تقدیم کرد که جام را از بایرن‌مونیخ دور‌کرد، اما حفظ دروازه‌ها و شیرجه‌های عالی او در نبود مانوئل نویر غیر قابل انکار بود. او این فصل دروازه بان دوم‌ بایرن بود.

 

فروشتل ممکن است از هر یک از موارد فوق نام کم‌آوازه‌تری داشته باشد، اما این جوان به عنوان یکی از امیدوار کننده ترین بازیکنان جوان در آلمان و شاید جهان شناخته می شود. او دروازه بان تیم زیر 20 سال آلمان است

انتخاب اول بایرن برای دروازبان تیم دوم فروشتل است و قبل از شروع کووید۱۹ در ۲۶ بازی برای تیم دوم ۵ کلین شیت داشت. خیلی از منتقدین تا قبل از ورود نوبل‌ او را شایسته جانشینی نویر‌ می‌دانستند. اما در‌حال حاضر او کار سختی پیش رو دارد.

 

بسیاری از باشگاه های بزرگ نمی توانند بگویند که بهترین دروازه بان زیر 18 سال کشورشان و بهترین دروازبان جوانان بین آکادمی‌هایی از جمله هرتابرلین و لایپزیگ را در تیم دارند اما او دروازه بان دوم‌ نیست و پنجمین انتخاب آنها است!!

اما اندازه و مقیاس بایرن به گونه ای است که هافمن دقیقاً در همان جایگاه نفر پنجم در لیست دروازبان‌های بایرن‌مونیخ قراردارد.

گزینه انتقال قرضی برای هافمن ممکن است مرحله بعدی در رزومه او و کاملا منطقی باشد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید