| |

خاوی مارتینز ؛ مهره بی حاشیه و ساکت بایرن در قهرمانی

خاوی مارتینز کلکسیونر جام ها بی سر و صدا کارش را می کند

در پایان فصل، خاوی مارتینز برنده دوبار سه گانه، احتمالا بایرن را ترک خواهد کرد. او در تیم مربی هانسی فلیک فقط نقش جزئی دارد. این بازیکن اهل باسک در جام جهانی باشگاه ها غایب است.

وقتی صحبت از جام های بزرگ و مهم می شود، حضور کسی مانند خاوی مارتینز (32 ساله) در تیم نمی تواند لطمه بزند.

این بازیکن اهل باسکی، که با اسپانیا قهرمان جهان و اروپا شد، اغلب سطح بازی خود را نشان داده است، به خصوص در بازی های فینال – به عنوان مثال در فینال لیگ قهرمانان 2013 برابر بوروسیا دورتموند با یک بازی عالی در میانه میدان یا سپتامبر گذشته در بوداپست.

خاوی مارتینز این عناوین را با باشگاه بایرن مونیخ بدست آورد:

مارتینز دیر به میدان آمد تا در وقت های اضافی قهرمان شود. او با ضربه سر گل پیروزی برابر باشگاه سویا را به ثمر رساند. این بیست و یکمین جام مارتینز بود که با بایرن به دست آورد. مجموعه جامهای وی شامل هشت قهرمانی بوندسلیگا، پنج قهرمانی در جام حذفی، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک جام جهانی، دو قهرمانی در مسابقات جام یوفا و سه سوپرجام آلمان است.

مارتینز سپس گفت: «هر وقت با پیراهن بایرن بازی می کنم ، سعی می کنم همه چیزم را فدا کنم ، 100 درصد بازی کنم. امروز این را نشان دادم. من همیشه می خواهم به تیم کمک کنم امروز با گل. این یک رویاست.»

اما از تابستان، مارتینز و باواریا احتمالا از هم راهشان را از هم جدا می کنند. این کلکسیونر جام ها، که بندرت مورد استفاده قرار می گیرد و بی سروصدا کارش را می کند، قرارداد او در حال انقضا است. این احتمال وجود دارد که مارتینز به وطن خود بازگردد یا ماجرایی دیگر را در ایالات متحده آمریکا شروع کند.

Five titles in 2020: Martínez and trainer Hansi Flick (left).

یک چیز مسلم است: بایرن دلش برای او تنگ خواهد شد – به عنوان یک مبارز در زمین و یک کم کار در خارج از زمین.

خاوی مارتینز باید در جام جهانی باشگاه ها در مونیخ بماند.

در جام جهانی باشگاه های قطر که برای بایرن با پیروزی 2-0 در نیمه نهایی مقابل الاهلی قهرمان آفریقا از قاهره آغاز شد، هانسی فیلیک مربی نمی تواند روی مارتینز حساب کند. بعد از مثبت شدن تست کرونا، این متخصص دفاعی و لئون گورتزکا (26 ساله) مجبور شدند در مونیخ بمانند. پنج شنبه نیز هر دو بازیکن حرفه ای فینال را از دست می دهند. فلیک عصر دوشنبه تأیید کرد: «لئون و خاوی نمی آیند.»

حیف! اما مارتینز هنوز چند ماه دیگر فرصت دارد تا به شکلی متناسب از بایرن خداحافظی کند. در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا، مونیخ سرانجام شانس های خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. پس از فصل، یک آشفتگی دیگر وجود دارد. همانطور که مدیر عامل باشگاه کارل-هاینتس رومنیگه گفت، دیوید آلابا، رهبر خط دفاع (28 ساله)، “99.99 درصد” باشگاه را ترک خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید