روبرتو فیرمینو
| | |

روبرتو فیرمینو از نظر آماری ضعیف ترین ضربات آخر را در لیگ های معتبر اروپا دارد

روبرتو فیرمینو ، مهاجم لیورپول بدترین تمام کنند در لیگ های بزرگ اروپا است.

گزارشی از فوتبال کریتیک در مورد بازیکنان با آمار کمترین xG در پنج لیگ برتر اروپا نشان داد که این بازیکن 28 ساله با توجه به الگوی xG بیشترین اختلاف را بین گل بثمر رسیده و میزان گلهایی که باید به ثمر رسانده بود داشته است.

طبق گفته اوپتا “كیفیت شوت را بر اساس چندین متغیر مانند نوع پاس رسیده، زاویه شوت و فاصله از دروازه، موقعیت ضربه با سر و موقعیت در محوطه تعریف كرده است. این آمار نشان میدهد کدام بازیکن یا تیم باید توجه بیشتری به ضربات پایانی خود و موقعیت گل داشته باشند”

فیرمینو در این فصل تاکنون 8 گل در لیگ برتر برای لیورپول به ثمر رسانده است اما طبق اطلاعات دریافتی فوتبال کریتیک، او رقم 15.5 موقعیت گل را دارد، اختلاف منفی 7.5 او بالاترین اختلاف در لیگ های برتر اروپا است.

درست است اگر بگوییم فیرمینو بهترین فصل خود را در لیورپول نداشته است. او در لیگ برتر 2019/20 به دو گل دیگر (در صورت از سرگیری) نیاز دارد تا در بازی های لیگ کمترین تعداد گل خود را در 5 سال ثبت کند . 8 گل در 2422 دقیقه بازی در لیگ (یک گل در هر 302.75 دقیقه). با این تفاوت که در فصل گذشته، هنگامی که او 2620 دقیقه بازی داشت در لیگ 12 گل بثمر رسانده بود (یک گل در هر 218.33 دقیقه) یا 15 گل در لیگ در 2778 دقیقه در 2017/18 (یک گل در هر 185.2 دقیقه).

فیرمینو در رقابتهای این فصل در 3333 دقیقه 11 گل به ثمر رسانده است که میانگین آن هر 303.54 دقیقه یک گل است. با توجه به اینکه او نخستین انتخاب در حمله برای پیروزی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر است، ممکن است انتظار داشته باشید که این نرخ گل بهتر شود. در واقع، اوریکی و الکس چمبرلینگ، که هیچ یک از ابتدا در ترکیب نیستند، میانگین نمرات بهتری نسبت به فیرمینو در 2019/20 دارند. مهاجم بلژیکی در 1239 دقیقه 5 گل (یک گل در هر 247.8 دقیقه) به ثمر رسانده در حالی که هافبک سابق آرسنال 7گل ( گل در هر 259 دقیقه) نرخ گل زنی دارد.

با این حال، فقط به این دلیل که گلزنی فیرمینو نسبتاً تحت تأثیر قرار گرفته است، به معنای بد بودن وی در این فصل نیست. همانطور که توسط لیورپول اکو ذکر شده، وی بیشتر از بازیکن دیگر لیورپول در ۱۸قدم پاس داده است و سهم وی در گل‌های به ثمر رسیده توسط پاس های او 12 گل بوده است. او دومین نفر در تیم یورگن کلوپ از این نظر است.

همچنین، فیرمینو خودش تمایل دارد که گلهای حساس بزند و فقط در لحظه های مناسب برای لیورپول به عنوان تمام کننده اصلی ظاهر شود. پنج مورد از 8 گل او در لیگ برتر گل‌های پیروزی بخش بوده است. از جمله پیروزی دیرهنگام در کریستال پالاس و ولورهمپتون از این جمله است. او همچنین در هر دو بازی قرمزها در پیروزی جام جهانی باشگاه ها، گل های پیروزی بخش مسابقه را به ثمر رساند و در حالی که تنها مدت 5 دقیقه در زمین حضور داشت.

در حقیقت، احتمالاً فیرمینو بدشانس نبوده که در فصل 2019/20 موفق به ثبت گل بالاتر نشده است. فوتبال کریتیک خاطرنشان کرده که وی در بازی های مقابل نورویچ و بورنموث گل‌های مهمی را به ثمر رسانده است. همچنین، اختلاف منفی بین گل های زده شده و فرصت از دست رفته به طور جدی نشانه یک تمام کنندگی بد نیست بلکه این نکته را نشان می دهد که یک بازیکن خود را در موقعیت های خوب گلزنی قرار می دهد.

اگر فیرمینو به این کار ادامه دهد، شاید آمارهای گلزنی او بهتر نشان دهنده سهم کلی او در تیم باشد. یک چیز قطعی است، او زمانی در این فصل گلزنی میکند که لیورپول به شدت به آن احتیاج داشته باشد. بنابراین اجازه ندهید اختلاف این نرخ گل شما را به فکر فرو ببرد که او یک مهاجم ضعیف است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید