| | |

صحبتهای کارل-هاینز رومنیگه قبل از بازیهای بایرن مونیخ در جام جهانی باشگاهها

«ما در جام جهانی باشگاه ها با هدف مشخصی که جام را به مونیخ بیاوریم، شرکت خواهیم کرد. تیم ما و هانسی فلیک اهمیت زیادی برای این عنوان قائل هستند.

پاییز سال گذشته، مربی ما و بازیکنان برجسته در دفتر من نشسته بودند زیرا به نظر می رسید جام جهانی باشگاهها لغو خواهد شد. آنها از من خواستند که در مورد میزبانی مسابقات با فیفا صحبت کنم زیرا آنها واقعا خواستار فرصتی برای کسب تاریخی جام ششم در عرض چند ماه بودند.

شش جام در یک سال – فقط بارسلونا در سال 2009 تاکنون به آن دست یافته است. بسیار مهم بود که فیفا و برگزارکنندگان مسابقات بتوانند یک دستورالعمل بهداشتی منطقی ارائه دهند. اکنون ما منتظر جام جهانی باشگاه ها هستیم.

من از عطش تیم مان برای موفقیت بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ام. همیشه علاقه به پیروزی در همه چیز در DNA این باشگاه بوده است.

من هنوز به یاد دارم که چگونه هم تیمی من در آن زمان ، یوپ کاپلمان چند هفته پس از انتقال من در سال 1974 باشگاه بایرن مونیخ را برای من توضیح داد. او گفت: یک بار باختن یک مشکل است، دو بار باختن یک بحران است – سه بار باختن ، مربی در خطر است.

بیش از 50 سال هر نسل از بازیکنان در بایرن برای موفقیت باید این فشار را تحمل میکرد. این قدرت بزرگ باشگاه ماست که همیشه بالاترین انگیزه را از انتظارات زیاد می گیرد. من به عنوان یک بازیکن، همیشه احساس می کردم که هر شکست مساله ای شخصی است.

به خصوص در فصل فعلی شما بهتر از هر زمان دیگری می بینید که بازیکنان ما چه نوع ذهنیتی دارند. آنها در سال 2020 همه جامها را بردند، برنامه بسیار فشرده ای دارند – اما هنوز بیشتر می خواهند.

تحت این شرایط، من این واقعیت را که در صدر بوندسلیگا قرار داریم بسیار عالی ارزیابی می کنم، و در عین حال می خواهم در این مرحله روشن کنم که بوندسلیگا از نظر کیفی بسیار پیشرفت کرده است.

فوتبال باشگاهی آلمان سالها مجبور بود به فوتبال اسپانیا یا انگلیس با احترام نگاه کند، اما اکنون نیازی نیست که از هیچ لیگ برتر دیگری پنهان شویم. سطح لیگ فوق العاده بهبود یافته است. این صحبت با این واقعیت که هر 6 نماینده آلمان در اروپا در دور حذفی یو سی ال و لیگ اروپا حضور دارند، ثابت شده است.

پیشرفت لیگ چشمگیر است. اما آنچه در حال حاضر رقابت ما فاقد آن است فقط ثبات بیشتر در عملکردهای عالی است که آنها قادر به انجام آن هستند.

بایرن هرگز نباید استراحت کند. ما می خواهیم در آینده با فوتبال موفق و جذاب هواداران خود را خوشحال کنیم. هدف ما پیروزی در سبک – سبک باشگاه بایرن مونیخ است. ما تشنه چیزی بیش از جام جهانی باشگاه ها خواهیم ماند، زیرا ما اهداف بزرگ بسیاری هم در سال 2021 داریم.»

[نشریه زیبنار 51]

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید