| | |

عواقب کروناویروس دامن گیر لیگ برتر جزیره؛ امکان تغییرات در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

ممکن است پنجره نقل و انتقالات تابستانی تا ژانویه باز بماند! علت این امر بی نظمی های حاصل از همه گیری کرونا ویروس است که منجر به ایجاد وقفه در بازی های فصل شده است. به دلیل شیوع همه گیر کرونا ویروس، حداقل تا 30 آپریل خبری از بازی های فوتبال نخواهد بود. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا اصرار کرده است که مردم سه هفته پیش رو را در خانه های خود بمانند تا بتوان زنجیره شیوع کرونا ویروس را قطع نمود.

باشگاه های فوتبال نیز به هواداران خود اصرار کردند که به توصیه های دولت عمل کنند، در حالی که بعضی باشگاه ها از بی نتیجه ماندن و پاک شدن فصل به طور کلی می ترسند. همچنان باید منتظر ماند و دید که بازی های لیگ برتر و دیگر بازی های اتحادیه فوتبال ادامه خواهد یافت یا زمان تعویق مسابقات بار دیگر تمدید می شود. با توجه به گفته های نشریه میرر، کرونا ویروس بر روی پنجره نقل و انتقالات تابستانی تاثیر گذار خواهد بود. گفته می شود که پنجره نقل و انتقالات تابستانی که بین جولای تا آگوست باز بود، ممکن است تا ژانویه باز بماند. ممکن است یک پنجره نقل و انتقالاتی بزرگ را ببینیم که تا ماه ها طول می کشد. باشگاه های اتحادیه فوتبال درباره تمدید زمان نقل و انتقالات تابستانی بحث می کنند، در حالی که سران لیگ برتر در حال دسیسه چینی برای لغو این ایده هستند. هنوز مشخص نیست که باشگاه ها با بازیکنانی که قراردادشان در 30 ژوئن به اتمام می رسد، چطور کنار خواهند آمد. لیگ برتر و اتحادیه باید در جهت حل کردن مسئله بازیکنان آزاد در پایان فصل که قصد پیوستن به باشگاه های دیگری را دارند، گام بردارد.

فیفا باشگاه های لیگ برتر را در مدت نقل و انتقالات کنترل می کند و مسئولان فیفا در پی یافتن راه حل هایی برای تابستان پیش رو هستند. سخنگوی فیفا به میرر گفت:

در 18 مارچ شورای دیوان عالی فیفا تصمیم گرفت تا یک کارگروه متشکل از کنفدراسیون های فیفا را به منظور پاسخ به مشکلات به وجود آمده ناشی از کووید-19 تاسیس کند. این کار گروه نیاز به اصلاح یا استثنائات معافیت های موقتی از قوانین فیفا را درباره وضعیت و نقل و انتقال بازیکنان به منظور محافظت از قرارداد ها، هم برای بازیکنان و هم برای باشگاه ها و همچنین تعدیل و سازگار کردن زمان خروج بازیکنان از باشگاه ها، بررسی خواهد نمود. این کار هم اکنون آغاز شده است و در جهت هدایت و رایزنی با همه اعضای کلیدی شامل کنفدراسیون ها، اتحادیه های عضو، باشگاه ها، لیگ ها و بازیکنان عمل خواهد کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید