ماروتا
| | | |

ماروتا: ریسک لغو کامل این فصل سری آ وجود دارد

به په ماروتا برای به تعویق افتادن بازی های سری آ از جمله دیدار یوونتوس با اینتر، لیگ سری آ را به باد انتقاد گرفت. "بازی پشت درهای بسته دیگر گزینه ای نیست. این مسابقات منحرف شده است و ما در خطر از دست دادن کل فصل هستیم."

روز پنجشنبه اعلام شده بود که پنج بازی سری آ در مناطق تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا یعنی یوونتوس با اینتر، میلان با جنوا، اودینزه با فیورنتینا، ساسولوو با برشیا و پارما با اسپال پشت درهای بسته بازی خواهد شد. صبح روز شنبه، لیگ سری آ به طور ناگهانی اعلام کرد که مسابقات به جای این هفته در 13 می (24 اردیبهشت) برگزار خواهند شد. همچنین به نوبه خود تاریخ فینال کوپا ایتالیا را به 20 مب تغییر می دهد.

خبرنگار گازتا دلا اسپرت با صراحت از مدیر اینتر، ماروتا، پرسید که آیا فکر می کند فشار یوونتوس پشت تصمیم است؟

وی در پاسخ گفت:

“صادقانه بگویم، من به این موضوع علاقه ای ندارم.”

“من می خواهم به این نکته اشاره کنم که با اوضاع بد برخورد شده است. برای جلوگیری از اظهارات خاص، باید خیلی سریعتر از این اعلام می شد.”

لیگ سری آ روز پنجشنبه تصمیم گرفت که پشت درهای بسته بازی کند. سپس در روز جمعه وزیر ورزش وینچنزو اسپادافورا علیه آن مصاحبه کرد. در آن مرحله این خطا توسط رئیس لیگ، پائولو دال پینو انجام شد که بدون پرسیدن از کسی تصمیم گرفت.

وی گفت:

“کاری که او باید انجام میداد این بود که یک جلسه فوق العاده برگزار کند، تا همه با هم درمورد آنچه باید انجام شود صحبت کنند. تا به وجه مشترک بین آنچه لیگ خواسته بود و آنچه دولت دولت در نظر داشت برسیم. در عوض، ما فقط متوجه شدیم که تصمیم گرفته شده است.”

ماروتا اضافه کرد:

“این به سادگی قابل قبول نیست. به همین دلیل اینتر درخواست یک جلسه فوق العاده از 20 باشگاه لیگ را برای یکشنبه داشت. ما می خواهیم آینده را مورد بحث قرار دهیم، زیرا آنچه که از این پس اتفاق می افتد، همان چیزی است که مرا نگران می کند.”

“من نگران بازی یکشنبه آینده اینتر با ساسولو هستم. پس چه کنیم؟ ما نمی توانیم پشت درهای بسته بازی کنیم، زیرا ناخوشایند است که فقط یک هفته پس از اینکه بازی ما و یوونتوس به دلیل شرایط اضطراری پزشکی لغو شد. درهای بسته دیگر گزینه ای نیست، آن از روی میز برداشته شده است.”

“بیایید حتی در مورد به تعویق انداختن بازی به دوشنبه صحبت نکنیم، زیرا اینتر قبلاً آسیب دیده و بهای سنگینی پرداخت کرده است. ما به هر حال سه روز بعد بازی در لیگ اروپا را داریم. بنابراین یا یکشنبه با حضور هواداران بازی می کنیم یا گزینه دیگری را نمی بینم.”

اینتر به خصوص مشکل دارد، زیرا بازی هفته گذشته با سامپدوریا در سان سیرو نیز به دلیل شیوع کروناویروس لغو شد و هیچ تاریخ دقیقی برای آن وجود ندارد. اگر نراتزوری در کوپا ایتالیا و لیگ اروپا تا فینال پیش برود، حتی ممکن است این بازی بعد از پایان فصل سری آ انجام شود.

به په ماروتا گفت:

“بدترین اشتباه به تعویق انداختن بازی سامپدوریا بود، زیرا باید پشت درهای بسته بازی انجام می شد. این وضعیتی است که هیچ کس دوست ندارد، اما به نظر من در این شرایط اجتناب ناپذیر است.”

“همچنین می توانم بگویم اگر من بودم برای تمام بازیهای این هفته از همین معیارها استفاده می کردم، بنابراین کل بازی های این هفته را به تعویق می انداختم.”

لاتزیو مقابل بولونیا بازی کرد و 2-0 برنده شد که آنها را در صدر جدول سری آ قرار می دهد، اما ماروتا اطمینان می دهد که رئیس آنها کلودیو لوتیتو مقصر این وضعیت نیست.

“لوتیتو از اینکه این بازی ها به تعویق افتاد بسیار ناراحت است. من می توانم به شما اطمینان دهم که بسیاری از باشگاه ها با این تصمیم موافق نبودند. قرار است بازی آتلانتا با لاتزیو آخر هفته باشد، پس چه اتفاقی می افتد؟ “

مدیر اینتر حتی یک سناریوی کابوس وار را ترسیم کرد، زیرا یورو 2020 این تابستان است.

“اگر بازی های بیشتری به تعویق بیفتند، در واقع ما در خطر لغو کامل این فصل سری آ هستیم. این مسابقات منحرف شده است. فقط به مصدومیت ها، محرومیت ها و حتی جنبه روانی فکر کنید. این از نظر روانی یکسان نیست که وقتی یک امتیاز از حریفان خود غقب هستید بازی کنید در مقایسه با شش یا هشت امتیاز عقب تر به دلیل بازی های عقب افتاده. انگیزه همه چیز است.”

ماروتا گفت:

“من همچنین مجبور هستم از خودم بپرسم، چرا تاریخ جدید برای بازی یووه با اینتر قبل از تاریخ جدید اینتر با سمپدوریا اعلام شد؟ چه معیارهایی برای آن تصمیم استفاده شد؟”

“ما فکر می کنیم که برای آینده، برنامه بازی ها بیش از حد فشرده است. خوب است که سری آ را از 20 تیم به 18 تیم کاهش دهیم تا حداقل در صورت اضطراری فاسه های میان هفته ای وجود داشته باشد. اکنون ما در شرایطی هستیم که هیچ راهی برای خروج از آن نداریم.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید