| | |

متوسط: نمرات و رتبه بندی برای بازیکنان تیم ملی آلمان در تورنمنت یورو

یافته ها پس از اینکه بازیکنان تیم ملی از مسابقات قهرمانی اروپا در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند، چیست؟ چه کسانی از این نحوه بازیها متقاعد و راضی شدند؟ چه کسانی ناامید شدند؟ پیش رو مقاله ای است با تجزیه و تحلیلی از سوی نشریه AZ، که همچنین به بازیکنان نمره می دهد.

 

یکی از جملاتی که یوآخیم لوو از گذشته اخیر کار خود به عنوان مربی تیم ملی به یاد می آورد اینست: «سرژ همیشه برای من بازی می کند.»

با کمال تعجب، سرژ گنبری در مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی اروپا، که مهمترین مسابقه از جام جهانی سه سال پیش بود، بازی نکرد. از لوو بعید است؟ بله، اما به طور مداوم هم، این مهاجم بایرن مونیخ، در تیم لوو به عنوان اصلی ترین مهاجم با نقشی متفاوت، در این یورو عمل نکرد.

16 گل در 22 مسابقه بین المللی، این سهم گنبری قبل از مسابقات است – در طول مسابقات قهرمانی اروپا او گلزنی نکرد. مانند تیمو ورنر و لروی سانه که دیگر نیروهای تهاجمی امیدوار کننده بودند.

 

فقط با دو گل: هاورتز بهترین گلزن تیم آلمان

و بنابراین پس از حذف از تورنمنت یورو در مرحله یک هشتم نهایی مقابل انگلیس (0-2) در لندن، کای هاورتز “به لطف دو گل خود” می تواند خود را بهترین گلزن تیم ملی بنامد. در رده دوم بطور مشترک: رابین گوسنس و لئون گورتزکا هر کدام یک گل.

با همکاری دوستانه پرتغالی ها که به تیم ملی آلمان در بازی 4-2 دو گل هدیه دادند، تیم آلمان در چهار بازی شش گل (هفت گل خورده) به ثمر رساندند. که به این معنی است که در بین تیمهای با 4 بازی در یورو در رتبه سوم قرار می گیرد. اینکه چه کسی چه نمره ای را کسب کرده است، دیپلم بزرگ یورو از سوی AZ را دریافت می کند – دسته بندی بازیکنان مانند نمرات مدرسه:

 

درجه 1: بسادگی هیچ کس.

 

درجه 2: فوق استعداد تهاجمی هاورتز ویژگی های خلاقانه خود را نشان داد، حتی در برابر انگلیس به عنوان بهترین بازیکن تیم آلمان در زمین، بیشترین خطر گل و تهدید روی دروازه را از خود به نمایش گذاشت. وینگر چپ گوسنس در مقابل پرتغال منفجر شد و در بازی با مجارستان تبدیل به یک بچه سرگرم کننده شد. و در لندن قدرت تهاجمی وی مهار شد زیرا او بیشتر مجبور به کار دفاعی شد. از این رو درجه 2 به تعلق می گیرد.-

 

طرح لوو با موسیالا یک معما باقی مانده است

و پس از آن جوان بایرن جمال موسیالا (18 ساله) است که دو بازی زیرکانه با حدود ده دقیقه زمان انجام داد. او با دریبل راحت و ارسال هوشمندانه خود به گورتسکا تساوی مجارستان با نتیجه 2-2، امکانپذیر کرد و راه را برای صعود به دور یک هشتم نهایی را هموار ساخت. اینکه چرا لوو او را فقط در دقیقه 92 به ومبلی آورد، یک راز ابدی می ماند.

 

درجه 3: گورتسکا با مصدومیت پاره شدن فیبر عضلانی در ماه می مبارزه کرد: تعویض در بازی برابر پرتغال با یک ضربه به تیرک بالای دروازه، و تعویض در بازی مقابل مجارستان با ضربه ای جانانه و حضوردر ترکیب اولیه در لندن و البته بدون تاثیر – باعث میشود که از رتبه 3+ برخوردار شود.

موارد رضایت بخش بیشتری وجود ندارد. دروازه بان و کاپیتان مانوئل نویر که چیزی برای دفاع کردن نداشت، اما اشتباهی هم مرتکب نشد و همچنین مدافعان ماتیاس گینتر و متس هوملس. این بازیکن بازگشته به تیم توانست زنجیره سه نفره را به عنوان زنجیره اصلی و سازمان دهنده نسبت به قبل کمی تثبیت کند، اما کافی نبود.

 

تعداد زیادی از بازیکنان در سطح خود نبودند

درجه 4: آنتونیو رودیگر در زنجیره دفاع سه نفره بیش از آنچه که از یک قهرمان چمپیونز لیگ قهرمانان با چلسی انتظار داشتیم، تلو تلو می خورد. یوزوآ کیمیش – با مشتی گره خورده در جیبش – در نقش وینگر راست نمی تواند اثری بیشتر از آنچه در پست شماره شش انجام می دهد، داشته باشد. توماس مولر زحمت کشید ولی بدون نتیجه بود، اما در سومین حضورش در تورنمنت قهرمانی اروپا نیز بدون جام ماند. از دست دادن فرصت 1-1 کردن بازی برابر انگلیس مدتها او را آزار می دهد و گریبانگیرش خواهد کرد. امره جان (سه بازی کوتاه) ، کوین فولاند (2 بازی کوتاه) و نیکلاس زوله نتوانستند از نقشی طنز آمیز فراتر روند، اما در انجام وظایف خود چیزی کوتاهی نکردند.

درجه 5: از طرف دیگر مارسل هالستنبرگ فقط از نظر تعویض و حضورش مقابل پرتغال در نتیجه 4-2 شریک بود. ستاد فرماندهی میانه میدان، تونی کروس و ایلکای گوندوگان، که لو وفادارانه تا بازی با انگلیس به آنها چسبید، ناامیدانه بازی کردند. کروس هم فاقد پویایی و ذکاوت و گوندوگان مثل یک دنباله روی سخت کوش بود. ارزیابی سه نفره خط حمله از گنبری با عنوان “بدون اثربخشی ولی با تلاش زیاد”، ورنر “فاقد ویژگی زهردار بودن” و سانه “باز هم بدون جذابیت مثبت کاریزماتیک” یاد می کند.

 

درجه 6: هیچکدام، اما یک نکته خاص. به بازیکنان درجه پنج نگاه کنید.

 

بازیکنانی که هیچ نمره ای به آنها داده نمی شود: در یورو استفاده نشدند:

دروازه بان های تعویضی برند لنو و کوین تراپ علاوه بر کریستین گونتر، لوکاس کلوسترمان (پارگی عضله)،  رابین کخ، یوناس هوفمن و فلوریان نویهاوس. با اینحال، از نظر رفتاری (کسی استفراغ نکرد! [کار بدی انجام نداد])، به این گروه هفت نفره سخت کوش در تمرینات درجه 2 داده میشود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید