مصاحبه مفصل اولی هوینس مدیر افتخاری تیم بایرن مونیخ درباره اتفاقات و تغییرات فوتبال

فوتبال۷۲۴ – اولی هوینس مدیر افتخاری و عضو هیات نظارت تیم بایرن مونیخ آلمان یکی از مخالفین هزینهای چندین میلیونی برای بازیکنان بود و‌حالا تیم بایرن در طوفان خریدهای تیمهای عربی دست به خریدی صد میلیونی زده است .هوینس درباره تیم هزینها و تغییرات فوتبال مصاحبه مفصلی انجام داده است

آقای هوینس تیم بایرن مونیخ شما ماه های سختی را پشت سر می گذارد. آیا موفق به فعالیت خوب تابستانی در این تابستان شدید؟

🎙پنج روز را با همسرم، دو پسرم و همسرانشان در جنوب فرانسه گذراندیم. من و همسرم در 19 ژوئن سالگرد ازدواج طلایی داشتیم و آنجا به طرز شگفت انگیزی آن را جشن گرفتیم. ما از تابستان خود لذت بردیم. و واقعاً، کارهای زیادی برای انجام دادن در باشگاه وجود داشت.

آیا قبل از عضویت در کمیته ورزش باید رضایت همسرت را می گرفتی؟

🎙همسرم خوشحال نبود، اما می‌فهمد – حتی اگر همیشه آن را بیان نکند

قبل از تولد 70 سالگی خود در ابتدای سال 2022، گفتید که علاقه مند هستید دوباره کاری خاص با دوستان خود انجام دهید. آیا اکنون آن را انجام می دهید؟

🎙 من در آن زمان به فوتبال فکر نمی کردم و دیدم که بایرن مونیخ در دستان خوبی است. اما در طول دوازده ماه گذشته، من و کارل رومنیگه برخی از موارد مشابه را ترسیم کرده ایم. چیزهای زیادی برای اجرا وجود داشت. مدتی بود که بایرن مونیخ در مسیر اشتباهی حرکت کرده بود و بسیاری از مختصات باشگاه تغییر کرده بود.

شما قدرتمندتر از قبل در باشگاه به نظر می رسید

🎙 آنهایی که مرا می شناسند می دانند که من همیشه حرفم را می زنم. من کسی نیستم که برای قدرت کاری انجام دهم. همیشه برای من مهم است که بایرن مونیخ در شرایط خوبی قرار دارد.

– بنابراین مرکز فرماندهی واقعی بایرن مونیخ در ویلای شما نیست؟

🎙نه ما اخیراً با کریستف فروند، مذاکراتی در اینجا داشته ایم، اما فقط به این دلیل که او در سطح پایینی صحبت می کند. این شایعه چند هفته است که به بیرون درز نکرده است.

آیا ایده فروند از شما بود؟

🎙 نه من یک بار او را در یکی از بازی هایمان مقابل سالزبورگ ملاقات کردم و توانستم او را در کنار خودمان تصویر کنم. سپس رومنیگه نام او را تکرار کرد و گفت: “شنیدم او خیلی خوب است.” گفتم بیا او را ملاقات کنیم. شماره کریستوف را گرفتم و بعد کارل هاینز، یان دریسن و من با او ملاقات کردیم.

– دلیل فعال بودن دوباره رومنیگه و نگرانی‌های مشترک در مورد بایرن مونیخ است؟

🎙 دوباره خیلی به هم نزدیک شدیم و خیلی خوب همدیگر را درک کردیم. همه ما در یک جهت کار می کنیم. این برای همه افراد تصمیم گیرنده ما اعمال می شود و به نفع کل باشگاه است

آیا هری کین از خانه شما دیدن کرد؟

🎙 هنوز وقت نشده بود. اما در اسرع وقت با او و همسرش تماس خواهم گرفت. من می خواهم زیبایی باواریا را اینجا به آنها نشان دهم، حتی در خارج از مونیخ (می خندد).

– آیا هری کین برجسته ترین قرارداد برای بایرن مونیخ است؟

🎙از نظر مقیاس و نفوذ جهانی، این معامله ای است که قبلاً هرگز نداشته ایم. بنابراین، این یک چیز بسیار خاص است. همه اعضای کمیته نقل و انتقالات ما نقش مهمی ایفا کردند: رومنیگه و من در طول مذاکرات برای کین با رئیس یان کریستین دریسن در تماس دائمی بودیم. رومنیگه در تعطیلات زیاد با هری کین صحبت می کرد و برخلاف من قبلاً شخصاً با او ملاقات کرده بود. مذاکرات توسط یان رهبری می شد که از هیئت نظارت به رهبری هربرت هاینر آزادی زیادی داشت. نایب رئیس مایکل دیدریش کار بزرگی انجام داد و شبکه مارکو نپه نیز به ما کمک زیادی کرد.

– یک بازی پوکر طولانی تا آخرین لحظه وجود داشت. آیا دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام، سخت ترین مذاکره کننده است؟

🎙سختی چیز خوبی است، اما باید به روش درست انجام شود. به نظرم خوشایند نبود که لوی در تعطیلاتش در این معامله به میامی پرواز کند،مخصوصا زمانی که مهمترین بازیکن تیمش، کاپیتان انگلیس، می خواست باشگاه را ترک کند. بنابراین مذاکرات دوباره پیچیده شد. دریسن مجبور شد مذاکرات را در نیمه شب به دلیل اختلاف ساعت پیش ببرد – من به صبر او احترام می گذارم. وقتی به نظر می رسید که معامله در آخرین شب ممکن بود حذف شود ، با خود گفتم: توافق هایی که با دست دادن انجام می شود باید معنایی داشته باشد …

آیا این تصور را داشتید که معامله کین آن شب بهم بخورد؟

🎙این یک ترفند قدیمی بود: وقتی توافق حاصل می شود – کار بیشتر انجام می شود. نیمه های شب به توافق شفاهی رسیدیم اما ساعت 2:50 بامداد دوباره همه چیز زیر سوال رفت. لوی شب پول بیشتری می خواست. دریسن گفت: دیگر پولی نخواهیم داد! شش ساعت طول کشید تا لوی موافقت کرد که ما باید آنجا بمانیم و هواپیمایی که از صبح منتظر هری بود، می تواند برای همیشه حرکت کند. صبح هری گفت: “اگر تا عصر راه حلی پیدا نکنیم، برای تاتنهام بازی خواهم کرد و بعد از تمام شدن قراردادم، من با تاتنهام قرارداد جدیدی نمی بستم و سال بعد مجانی می روم.

– در بازی افتتاحیه بوندسلیگا مقابل وردربرمن، هواداران برمن به طرز انتقادی این جمله شما را در سال 2019 به یاد آوردند: “هیچ بازیکنی صد میلیون یورو ارزش ندارد.” شما الان این سیاست را با گذشته یکسان نمی بینید؟

🎙چهار سال پیش نمی توانستم تصور کنم این همه پول برای یک بازیکن خرج کنم. و همچنین یک سال پیش. اما یک فرد باید همیشه مایل باشد که موقعیتهای مهم زندگی را دوباره ارزیابی کند. فصلی داشتیم که اصلا راضی نبودیم. دلیل اصلی آن فقدان بازیکن پست شماره 9 بود.با رابرت لواندوفسکی ما در طول سال ها یک شماره 9 برتر داشته ایم. این تجربه بدون یک مهاجم واقعی کارساز نبود و ما را به خرید شماره 9 وادار کرد. اما آیا می توانم به شما بگویم چه چیزی در این زمینه مهم است؟

– لطفا!

🎙 مقدار واقعی پول نقدی که اکنون باید به کن پرداخت کنیم کمتر از 100 میلیون یورو است. اما اگر مثلاً بوندسلیگا یا لیگ قهرمانان اروپا را ببریم، می تواند بیشتر شود. بنابراین، جمله من در آن زمان چندان نادرست نبود. اما حتی اگر مبلغ به 100 میلیون یورو برسد، ما به این معامله پایبند خواهیم بود.

– چرا اینقدر به هری کین متقاعد شدی؟

🎙به سرعت مشخص شد که هری فرد ایده آل برای بایرن مونیخ است. او با وجود اینکه شرایط برایش سخت بود، حرفش را به ما ضد: همسرش نه ماهه باردار بود، او هرگز خارج از کشور زندگی نکرده بود، فشار زمانی زیادی روی او بود… بنابراین، هرگز نفهمیدم که چرا در اردوی تمرینی به من انتقاد کردند. که باید به هری کین می رسیدیم. زیرا واضح است: شما از لوی دست نخواهید کشید – هری برای ما بسیار مهم بود. و هری هر چیزی که به ما قول داده بود انجام داد. فقط یکبار تغییر‌میکرد، هرگز نمی توانستیم هری را بگیریم. اینها ویژگی هایی است که من دوست دارم.

– اگر معامله کین شکست می خورد چه کسی را می خرید؟

🎙اولویت واضح ما هری کین بود. رندال کولو موانی از آینتراخت فرانکفورت نیز ما را به عنوان یک جایگزین دوست داشت.

– آیا 100 میلیون یورو برای یک بازیکن در حال حاضر در بایرن مونیخ “عادی” است؟

🎙نه من متقاعد شده ام که اف سی بایرن هر سال 100 میلیون یورو برای یک بازیکن خرج نمی کند. این یک مورد بسیار خاص از یک بازیکن بسیار خاص بود.

چه اتفاقی باید بیفتد تا بایرن مونیخ پولی را که برای کین پرداخت کرده پس بگیرد؟

🎙شما می توانید یک فوتبالیست خوب بخرید – یا یک فوتبالیست خوب با شخصیت قوی که به موفقیت جهانی اف سی بایرن کمک می کند. اینجا می توانیم پول زیادی به دست آوریم. به عنوان مثال: حدود 50000 پیراهن کین در یک هفته فروخته شد و تقریباً 15000 پیراهن در روز اول پس از امضا فروخته شد. در فن‌شاپ‌های ما در مارین پلاتز و در استادیوم آلیانز، تنها در روز اول یک میلیون یورو سود فروش داشتیم. همزمان با ارائه پیراهن جدید لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین ارزش فروش تا کنون در یک روز برای ما به دست آمد. هری کین بین طرفداران ما بسیار محبوب است.

آیا به دنبال یک مدیر ورزشی هستید؟ این موقعیت پس از خروج حمیدزیچ خالی است.

🎙به موقع به این موضوع خواهیم پرداخت. احساس فشار نمیکنیم

– الیور کان انتخاب تو بود. چقدر از این که اشتباه کردی ناراحت شدی؟ میزان خود تحلیلی شما در این موضوع چقدر است؟

🎙همه ما، شخصاً، همه بسیار خود تحلیل و منتقد خود هستیم و درس هایمان را گرفته ایم. ما مشتاقانه منتظر آینده هستیم.

– از آن موقع با کان حرف زدی؟

🎙ما بد از هم جدا نشدیم، هرچند که البته ناامیدکننده بود. بعد از تصمیم گیری چند تماس تلفنی داشتیم. الیور همیشه بخشی از اف سی بایرن بوده و خواهد بود.

– با روی کار آمدن فروند، آیا بایرن استراتژی خود را با تمرکز بیشتر روی بازیکنان جوان تغییر خواهد داد؟

🎙 “ما باید در آینده بهتر عمل کنیم، کریستف کسی است که با یوخن ساوئر برای بهبود این وضعیت تلاش خواهد کرد. ما با کریستوف فقط برای جذب جوانان قرارداد نبستیم، او کل منطقه ورزشی را رهبری خواهد کرد و البته او نیز حرفه ای ها را تماشا می کند. که سبک بازی نزدیک به بایرن دارند. همه ما قبول داریم که نتوانسته ایم استعدادهای مهمی را شکوفا کنیم.” “این برای اف سی بایرن در 10 سال گذشته کافی نیست. و این فقط انتقاد اخیر از مدیریت باشگاه نیست. حتی در زمان من و کارل نیز همین بوده است.”

– توخل می‌خواهد با بازیکن دفاعی در هافبک بخرد و مدیریت نپذیرفت، آیا این جو متشنج ایجاد می‌کند؟

🎙 ما معتقدیم که تیم در بالاترین سطح قرار دارد.

توخل دوست ندارد درخواستش رد شود درست است؟.

قبلاً یک داستان با لوئیس فن خال وجود داشت که 4 هفته پس از ورود او پرونده ای را در یک رستوران در مقابل ما باز کرد که اطلاعاتی درباره همه بازیکنان ما داشت. در پایان او گفت: “می توانم بدون ریبری تیم راتصور کنم.” غذا را کنار گذاشتم و به صرویس بهداشتی رفتم و نفس عمیقی کشیدم و برگشتم گفتم: ریبری فروخته نمی شود در پایان مکالمه لوئیس جمله فوق العاده ای گفت: من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد. می توانید مطمئن شوید که حق با شماست” همه ما متقاعد شده ایم که با این تیم می توانیم به دستاوردهای زیادی برسید.

– این تیم تاکنون سه قهرمانی را با توخل از دست داده است، این فصل نشان می دهد که آیا با بایرن مونیخ همخوانی دارد یا خیر⁉️

🎙 “من مطمئن هستم که او برای بایرن مناسب است. اما او فقط در حال حاضر می تواند به طور کامل پیشرفت کند زیرا او زمانب امد که پیش فصل را پشت سر گذاشته بودیم و او فقط به جمع شدن تیم کمک کرده است.”

– آیا کمیته ورزش همیشه وجود خواهد داشت؟

🎙 “نتایج بسیار خوب است، اما در دراز مدت منطقی نیست که همیشه با 7 نفر بنشینید و صحبت کنید”

– رومنیگه گفت که تیم سلسله مراتب خود را از دست داده است زیرا برخی از بازیکنان معتقدند که رهبر هستند، عمدتا کیمیچ و گورتزکا را میگفت؟

🎙 این توضیح نیاز دارد، حقیقت این است که فصل گذشته ما در نیم ساعت اول بازی‌های زیادی را باختیم و در نیم فصل برتری خود را با 9 امتیاز از دست دادیم.

– چرا بایرن مطمئن است که مانوئل نویر به زودی برمی گردد؟ پست دروازه بانی خیلی خطرناک نیست؟

🎙 “من هیچ نگرانی در مورد مانوئل نویر ندارم. او تمام وقت دنیا را برای بازگشت سالم خواهد داشت. و شما نباید به خاطر دو بازی چیزی را به خطر بیندازید. به خصوص که من می خواهم اولریش را تشویق کنم. : اگر به او نیاز دارید، او آنجاست».

– آیا نگران اتفاقاتی که در عربستان سعودی می گذرد هستید؟

🎙 “این خیلی من را نگران می کند. من هنوز ارزش ورزشی در این لیگ نمی بینم. ما باید یک یا دو سال صبر کنیم بعد ببینیم چه میشود. همچنین قبلاً جو اینگونه ای در چین وجود داشت که سپس فرو ریخت. من می دانم که یک بازیکن 30 ساله اگر سالیانه 80 میلیون یورو خالص دریافت کند برای لیگ خوب نیست، زمان نشان خواهد داد که آیا بازیکنان جوان‌تری هم می‌گیرند، آیا از شکاف‌های اروپا سوء استفاده می‌کنند یا مسابقات هیجان‌انگیزی برای بازیکنان ایجاد می‌کنند، مسئولان هنوز در مورد طرح های آنها مشخص نیستند. هنوز برای من برای قضاوت نهایی زود است.”

– “اگر اف سی بایرن مونیخ قوی است، آلمان نیز قوی است.” حالا ضعف هر دو را میبینیم. آنها از آلمان تا قهرمانی اروپا در خاک خود انتظار دارند،شما تابستان آینده چه انتظاری دارند؟

🎙 “من به مربی ما هانسی فلیک توصیه می کنم از این به بعد با 14 یا 15 بازیکن کار کند و یک تیم منسجم و قوی تشکیل دهد که کل کشور می تواند به آن خوش بین باشد. شخصاً بهتر است در هر صورت سیستم را مطالعه و دنبال کنم. برای کل فوتبال آلمان مفید خواهد بود که تیم ملی دوباره با شور و اشتیاق آلمان در این مسابقات قهرمانی اروپا بازی کند. مهمترین وظیفه ما در دو یا سه سال آینده تلاش مجدد با همکاری هیئت نظارت برای هدایت بایرن مونیخ خواهد بود. ساختارهای باشگاه اخیراً خراب شده است. مشاوران خارجی بیش از حد درگیر بودند و ما باید آن را در مسیر درست برگردانیم.”

برخی از مردم فکر می کنند که نمی توان از تصمیم گیری در بایرن دور شوید

🎙 به عنوان مثال، تجارت سوسیس و کالباس ما در نورنبرگ را در نظر بگیرید. پسرم اکنون 44 ساله است و ما کسب و کار را 9 سال پیش به او سپردیم. آیا او یک بار در طول مکالمه ما تماس گرفت؟ (هونس به آیفون خود روی میز اشاره می کند. در مقابل او) نه. “در گذشته او 3 بار تماس می گرفت. بسیاری از شرکت های متوسط ​​ورشکست می شوند زیرا مقرراتی ندارند. هدف من همیشه این بوده است که اف سی بایرن به خوبی اداره شود.”

– قرارداد دریسن در سال 2025 به پایان می رسد. چشم انداز شما برای مدیرعامل آینده بایرن مونیخ چیست؟

🎙 “قبل از جدایی از اولیور کان، توافق کردیم که یک خارجی حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارد تا به این کار عادت کند. اما اف سی بایرن به کسی نیاز داشت که از درون باشگاه را بشناسد. دریسن کاملاً خوب کار می کند و همه چیز مورد نیاز بایرن را دارد تا کار را برای مدت طولانی تری انجام دهد. آنچه او نیاز دارد حمایت از بخش ورزشی است، لازم نیست کارل یا من باشیم. من همیشه متقاعد بودم که مدیرعامل اف سی بایرن باید یک بازیکن برتر سابق باشد. امروز من آن را 100% قبول ندارم.

بسیاری از طرفداران امیدوارند توماس مولر به عنوان مدیرعامل در آینده راه حلی بلند مدت باشد…

“اگر امروز مجبور باشم نامی را انتخاب کنم توماس شانس بسیار خوبی دارد. او همه چیز لازم را دارد، به طور کلی باید برای یادگیری آماده باشید، کسی باید مایل باشد که این کار را در طی دو یا سه سال یاد بگیرد. چیزی که فراموش می شود، این بود. همیشه روشن است که بازیکنان نسل ما باید بعد از دوران حرفه‌ای خود کار کنند تا استاندارد زندگی خانواده‌هایمان را حفظ کنیم، اگر بازیکنی برای چندین سال 10/15 میلیون یا بیشتر در سال درآمد داشته باشد و آن را به خوبی سرمایه‌گذاری کند، احتمالاً این کار را نمی‌کند. چون نیاز است 10/12 ساعت در روز پس از پایان کار خود دوباره کار کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید