| | |

مصاحبه کامل آرتتا درباره آرسنال وضعیت مصدومان و بازیهای آینده تیم

آرتتا سرمربی آرسنال به سوالات  در مورد نگرانی های هواداران در زمینه مصدومیت و نحوه آماده سازی قبل از بازگشت  به لیگ برتر پاسخ داد.

به گزارش فوتبال۷۲۴، آرتتا می گوید جام حذفی جامی “واقعاً ویژه” برای باشگاه است.


سرمربی آرسنال ، میکل آرتتا می گوید جام حذفی یک رقابت واقعاً ویژه برای این باشگاه است. وی می افزاید:

“این یک جام است که با تاریخ ما پیوند خورده است. بنابراین می خواهیم همچنان آن را بدست آوریم و قهرمان شویم.”

آرسنال آماده است تا بعد از پیروزی در جام حذفی روز دوشنبه، تمرکز خود را بر روی لیگ برتر برگرداند.

آرتتا در مورد لوکاس توریرا گفت:

“او امروز صبح بسیار خوب بود. با او صحبت کردم و او هنوز درد دارد. ما دقیقاً میزان صدمات را نمی دانیم. او باید فردا متخصصین را در لندن ببیند و بعد میتوانیم درباره آن تصمیم بگیریم.”

آرتتا همچنین درباره تیرنی گفت؛

“من نمی دانم که او کی آماده بازی خواهد شد. او اکنون دو یا سه جلسه تمرینی انجام داده است. با او در تماس هستم و به او اطمینان دارم و امیدوارم به زودی به ترکیب تیم  بپیوندد.”

آرتتا در تیمش چندین مصدوم جزئی دارد. او در مورد دیگر مصدومان گفت؛

“ما دقیق نمی دانیم. جزئیات را نمیتوانیم به شما بگویم. مطمئناً از زمان پیوستن من به تیم، میزان اتفاقاتی که افتاده بسیار زیاد است. اما ما فقط باید تلاش کنیم که با تیم سازگار شویم. این بخشی از فوتبال است. این تنها برای ما اتفاق نمی افتد، متاسفانه برای بسیاری از تیم های دیگر نیز اتفاق می افتد. بنابراین ما نمی توانیم در مورد آن گلایه خاصی بکنیم. بعضی اوقات بد شانس هستیم، گاهی اوقات به دلیل بخشی از بازی است که ما بازی می کنیم و گاهی اوقات کارهایی که می توان از آنها اجتناب کرد و بهتر است انجام ندهیم مخصوصا در زمینه بدنسازی. اما این اتفاقات برای همه هست.”

آرتتا درباره جمع‌آوری امتیازات برای کسب رتبه پنجم در لیگ برتر و دریافت سهمیه گفت:

“روز شنبه وست هام را می‌بریم و به هم نزدیک تر می شویم. این همان چیزی است که من فکر می کنم نیاز داریم، این سهمیه چند هفته پیش غیرممکن به نظر می رسید و اگر وستهام را شکست دهیم احتمال بیشتری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان داریم. بنابراین این تنها هدف ما در این هفته است. اگر به صورت بازی به بازی جلو برویم و شروع به گرفتن سه امتیاز در هر بازی کنیم، در این صورت در سه یا چهار بازی آخر فصل شانس بیشتری خواهیم داشت.”

آرتتا همیشه برنامه ریزی کوتاه مدت دارد و اهداف مشخصی را دنبال می‌کند. درباره برنامه ریزی بلند مدت گفت:

“خیلی سخت است. از آنجا که من همه چیز را بسیار برنامه ریزی می‌کنم و جزئیات را به صورت مفصل دوست دارم، این کمی مخالف اصول من است که بخواهم برنامه ریزی بلند مدتی انجام دهم. اما ما مجبوریم این کار را انجام دهیم. من درباره کارهایی که می خواهم در تیم انجام دهم، از نظر افراد خاصی استفاده می‌کنم. برای اینکه چگونه می توانیم تیم را بهبود ببخشیم ایده های کاملاً واضحی دارم. اما بدیهی است که پرونده یا سناریو خاصی را فعلا در نظر نگرفته‌ایم. سناریو برای سالهای بعدی به آنچه که در این فصل انجام می دهیم بستگی دارد و اتفاقاتی که در چند فصل گذشته افتاده تأثیر بزرگی بر آن خواهد داشت.”

در تیم آرسنال و مطالبق با انتظارها ستارهای نوظهوری دیده می‌شوند. آرتتا درباره ستارهای جوان گفت:

“من باید منابعی را که در حال حاضر در اختیار دارم مدیریت کنم و در حال حاضر آنها دارایی بزرگی هستند. این فقط به این دلیل نیست که آنها جوان هستند و می توانند خوب باشند. آنها از قبل بسیار خوب بوده‌اند.  برخی از آنها می توانند پدیده باشند. اما آنها فقط زمانی می توانند پدیده شوند که  به روشی مداوم بازی کنند. ما آنها را با مربیگری خوب، با فرهنگ خوب باشگاه و همچنین با بازیکنان خوب اطراف خود آموزش می‌دهیم. ما باید از آنها پشتیبانی کنیم. من آماده پشتیبانی از آنها هستم و آنها جواب این اعتماد را بخوبی دادند.”

سوالات به سمت قراردادها متمایل شد و بازیکنان جدید و قدیمی. آرتتا درباره توافق برای دانی سبایوس گفت:

“ما هیچ بحثی در مورد آن نداشته ایم. من از دانی و آنچه او در حال حاضر برای تیم انجام می دهد بسیار خوشحالم. مدتی طول کشید تا مصدومیتش به جایی برسد که در تیم بازی کند. او اکنون عملکرد بسیار بهتری دارد و به همین دلیل است که بازی های بیشتری را انجام می دهد.”

آرتتا در مورد اقدامات اریک دیر گفت:

“من چیزی نمی‌دانم چون هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم. بدون دانستن داستان و اتفاقاتی که واقعاً رخ داده نمی توانم و دوست ندارم درباره هر موقعیتی قضاوت کنم.”

نوبت به مصدومین رسید. آرتتا درباره بدنسازی و ریکاوری پابلو ماری گفت:

“او خیلی خوب به بازی برگشت. او چهار روز قبل از آن بازی 45 دقیقه با بازیکنان زیر 23 سال بازی کرد. او 90 دقیقه بازی کرد و گفت از نظر جسمی خوب است. او خوب تمرین کرد و فکر می کنم اگر ما روز شنبه دوباره به او احتیاج داشته باشیم او حتما آماده بازی است.”

آرتتا درباره روحیه اوبامیانگ در تمرینات پس از اشتباهاتش در لیگ اروپا گفت:

“او ناراحت بود. او احساس مسئولیت شدیدی درباره آنچه اتفاق افتاد حس می‌کرد. همه ما سعی کردیم او را متقاعد کنیم که حتی اگر او بهترین شانس را در بازی را داشته باشد، بازهم دلیلی برای سرخوردگی او وجود ندارد. در این فصل همانند فصل گذشته در بسیاری از موارد ما به خوشحالی و لبخند پر از انرژی او احتیاج داریم. این راهی است که او طی چند روز گذشته به دنبالش بود و انجام داد.”

همچنین در مورد قرارداد اوبامیانگ گفت:

“ما باید قبل از پایان فصل به طور قطع این کار را انجام دهیم و به وضوح در این باره صحبت کنیم. فکر می کنم اکنون پیش بینی در این زمینه دشوار است. برای من خیلی راحت است، من می خواهم او را تحت هر شرایطی حفظ کنم.”

آزتتا در مورد بازی وستهام گفت:

“آنها اخیراً مشکلات زیادی را برای تیم های بزرگ ایجاد کرده اند. من دیوید را می شناسم زیرا هفت سال با او کار کردم. من ساختار او را می دانم، می دانم چقدر سازمان یافته است. من مطمئن هستم که او تیمی را به زمین خواهد فرستاد که بازی را برای ما بسیار دشوار می‌کنند. آنها بسیار فیزیکی بازی می کنند. ما باید از منابع خود استفاده کنیم و بازی خود را انجام دهیم. سپس فقط به اجرای تاکتیک فکر کنیم. این عملکرد امتیازات را به خانه می آورد.”

آرتتا درباره برنامه ریزی مجدد برای رویارویی با منچسترسیتی گفت:

“فکر می کنم کسانی که سختی آن را قبول می‌کنند طرفداران ما هستند.  این زمان‌بندی همان چیزی است که هست. ما نمی توانیم کاری در این باره انجام دهیم. حتی برای ما روزی مناسب نبود که بازی را برای برنامه ای که در اختیار داریم انجام دهیم اما تصمیم گیری در حیطه وظایف ما نیست. ما باید سعی کنیم تا حد ممکن از هواداران حمایت کنیم و هر آنچه را که لازم است در اختیار آنها قرار می دهیم تا بتوانند به منچستر سفر کنند و از تیم حمایت کنند. اما همانطور که گفتیم، این برنامه ریزی ایده آل نیست.
من  به این عادت کرده ام آنها تصمیمی گرفتند و ما باید به آن احترام بگذاریم. برنامه ریزی سریع بود. چگونگی انجام این کار ازجمله هنگامی که ما می خواهیم درباره سفر، هتل، تدارکات، و تمرکز انجام دهیم مهم است ولی زمان آن بسیار کم است.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید