| | | | | | | | | | | | | |

نشریه گاردین:تأثیرات کووید طرح تشکیل سوپرلیگ اروپا را دوباره در بازی قرار می دهد

به گزارش فوتبال۷۲۴ از شرایط و شواهد پیدا است که پیشنهادات مشخصی برای یک سوپرلیگ اروپا توسط باشگاه های برتر از جمله منچستر یونایتد و لیورپول با جدیت بیشتری مورد بحث قرار گرفته است ، زیرا این امر تأثیر مالی بیماری Covid-19 را کمتر می‌کند.

سندی در حال پخش است که برنامه های جدی را برای مسابقاتی که جایگزین لیگ قهرمانان یوفا می شود نشان می‌دهد اما نه برای لیگ های داخلی بلکه محدود به 20 باشگاه که درآمدی میلیاردی را تقسیم می کنند.

این مذاکرات که از ابتدای ماه اکتبر و با رئال مادرید شدت گرفته است ، باعث شد فیفا و شش کنفدراسیون قاره‌ها این موضوع را قاطعانه رد و هرگونه اقدام عمومی درباره آن محکوم می‌کنند. در یک بیانیه مشترک ، آنها گفتند که یک سوپرلیگ جدا از اروپا تصویب رسمی از سوی یوفا یا فیفا را ندارد ، بنابراین هر بازیکن و باشگاهی که در آن شرکت کند ، به طور غیرقانونی خواهد بود.

در بیانیه آنها توسط روسای فیفا و یوفا ، جیانی اینفانتینو و الکساندر سرفرین و 5 کنفدراسیون بین المللی دیگر آمده است گفته شده 🔻

“با توجه به گمانه زنی های رسانه ای اخیر در مورد ایجاد یک سوپرلیگ اروپا توسط برخی از باشگاه های اروپا ، فیفا و شش کنفدراسیون … یک بار دیگر مایلند مجدداً تأکید کرده و تأکید کنند که چنین رقابتی توسط فیفا یا کنفدراسیون مربوطه به رسمیت شناخته نخواهد شد.

در ادامه بیانیه آمده است که 🔻

هر باشگاه یا بازیکنی که در چنین رقابتی شرکت داشته باشد ، در نتیجه اجازه شرکت در هر مسابقه ای را که توسط فیفا یا کنفدراسیون مربوطه برگزار می شود ، نخواهد داشت.”
“اصول جهانی ورزشی ، همبستگی ، ارتقا و سقوط در تابعیت از بنیاد فوتبال است که موفقیت جهانی فوتبال را تضمین می کند و به همین ترتیب در اساسنامه فیفا و کنفدراسیون ثبت شده است که به لطف فوتبال ، سابقه طولانی و موفقیت آمیزی درآن دارد. قهرمان در مسابقات جهانی و قاره ای همیشه باید در زمین مشخص شود. “

ساعاتی بعد اتحادیه اروپا از مخالفت یوفا حمایت کرد و مارگاریتس شیناس ، نایب رئیس کمیسیون اروپا گفت:🔻

“سبک زندگی اروپایی با فوتبال اروپا سازگار با ثروتمندان و قدرتمندان نیست.”

سند پیشنهاد سوپرلیگ ، که اولین بار توسط تایمز گزارش شد ، ظاهراً یک رقابت 20 باشگاهی را که از فصل 2022-23 آغاز می شود پیگیری می‌کند و با 15 عضو دائمی از جمله “شش باشگاه بزرگ” لیگ برتر: یونایتد ، لیورپول ، منچسترسیتی ، چلسی ، تاتنهام و آرسنال است.
گزارش ها حاکی از آن است که این 15 باشگاه دارای 3/1 میلیارد پوند “کمک مالی زیربنایی” مشترک هستند که می تواند شامل جایگزینی درآمدهای از دست رفته از ابتدای همه گیری کرونا در فوتبال و ماه مارس باشد.

نه یونایتد و نه لیورپول در پاسخ به گزارش ها یا بیانیه Fifa اظهار نظری نکردند ، اما گفته می شود که آنها پیشنهادات را جدی می گیرند. هیچ یک از چهار باشگاه دیگر اظهار نظری نکردند و اگرچه گفته می شود از آنها مشاوره گرفته شده است ، اما هنوز تصور نمی شود که آنها به همان اندازه فعال باشند.

کمتر باشگاه بزرگ اروپایی قبلاً ابراز علاقه عمومی به یک سوپرلیگ جداشده را به صورت علنی گفته بود.

با این وجود گزارش هایی در ماه اکتبر مبنی بر اینکه از بانک JP Morgan خواسته شده بود تا امکانات مالی “لیگ برتر اروپا” را بررسی کند ، پروژه ای که گفته می شود توسط رئال مادرید آغاز شده است. سپس ، رئیس مستعفی بارسلونا ، جوزپ ماریا بارتومئو ، در آخرین سخنرانی خود گفت كه این باشگاه “پیشنهادی را برای حضور در سوپرلیگ آینده اروپا قبول كرده است”.

 

اد وودوارد ، نایب رئیس یونایتد ، به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره ECA درگیر بحث با یوفا است و او در ماه نوامبر به یک انجمن هواداران گفت که “او در” تقویت رقابت های موجود باشگاه های یوفا “متمرکز است. با این حال ، به ویژه با توجه به کسری مالی ناشی از محدودیت های Covid ، یونایتد همچنین در حال بحث در مورد پیشنهادات جدایی است.

در ابتدا برخی از گزارش ها حاکی از آن بود که Fifa ، که در حال اصلاح فرم جام جهانی باشگاه های خود است ، از بازگشت به سوپرلیگ اروپا حمایت می کند ، اگرچه منابع فیفا در آن زمان گفتند که آنها از این موضوع گیج شده اند و از این ماجرا چیزی نمی دانند.

اکنون یوفا و فیفا تلاش کرده اند تا مخالفت خود را صریح نشان دهند و در تلاش برای اطمینان از اینکه باشگاه های بزرگ و همه باشگاه ها در ساختارهای رسمی حاکم بر فوتبال باقی می مانند تا فیفا جام جهانی باشگاه ها را تمدید کند.

برخی از باشگاه ها اعتقاد دارند که تهدید به محرومیت از بازیکنان به دلیل پرونده قضایی اخیر اروپا خبری پوشالی است ، اما چهره های ارشد فیفا معتقدند که اختیارات نهادهای حاکم در برابر یک چالش قانونی ایستادگی می کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید