|

یوفا به دلیل Covid-19 در نظر دارد یورو 2020 را فقط در یک کشور برگزار کند

مدیرعامل بایرن مونیخ، کارل-هاینتس رومنیگه ادعا کرده است که یوفا در حال بررسی برگزاری مسابقات جام ملتهای اروپا 2020 فقط در یک کشور و به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

در ابتدا این مسابقات – همچنان با نام یورو 2020 – در اصل قرار بود در چندین مکان در سراسر قاره برگزار شود، در 12 شهر مختلف از 12 کشور مختلف اروپا: آمستردام، باکو، بیلبائو، بخارست، بوداپست، کپنهاگ، دوبلین، گلاسگو، لندن، مونیخ، رم و سن پترزبورگ.

FBL-EURO-2020-HUN

به نقل از گاردین این رویداد که به دلیل ویروس کرونا یک سال به تأخیر افتاده، قرار است در تاریخ 11 ژوئن آغاز شود اما با توجه به طرح پیشنهادی نحوه برگزاری مسابقات که قبل از همه گیری کرونا ارائه شده بود، رومنیگه گفت که الکساندر سفرین رئیس یوفا اکنون در حال بررسی این است که آیا برنامه ها را تغییر دهد.

به نقل از گاردین مدیر عامل بایرن گفت: «ما نباید فراموش كنیم كه ایده این نوع خاص میزبانی مسابقات زمانی مطرح شد كه ویروس كرونا وجود نداشت … این ابتكاری از كمسیون اتحادیه اروپا بود كه می خواست فوتبال را در سراسر اروپا به نمایش بگذارد.

اما من می دانم که رئیس یوفا، الكساندر سفرین – كه به شدت نگران مساله کروناست – در حال فكر است كه آیا در این دوران منطقی تر نیست تا تورنمنت فقط در یك كشور مبرگزار شود؟ البته این با اصل بهداشتی مطابقت دارد.

در چند هفته آینده، یوفا در مورد چگونگی و مکان برگزاری مسابقات باید تصمیم گیری کند و اینکار را خواهد کرد. این کار آسانی نخواهد بود. اما طوری که من الکساندر سفرین می شناسم، یوفا با دقت و خرد زیادی تصمیم درست را می گیرد.»

Aleksander Ceferin

از طرف یوفا به دارندگان بلیط اطلاع داده شده است که اگر مسابقات به فاصله بیش از 50 کیلومتری از محل اولیه مندرج در بلیط منتقل شود، حق بازپرداخت را دارند. با توجه به اجرای برنامه های واکسیناسیون کووید که در حال حاضر در سراسر اروپا درحال آغاز شدن است، انتظار می رود در ماه مارس تصمیم گیری در مورد این مسابقات انجام شود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید