وزرای آلمان
| | | |

وزرای آلمان با شروع دوباره بوندس لیگا از دو هفته دیگر موافقت کردند

فوتبال724– وزرای آلمان ، ماركوس سودر و آرمين لاشت اظهار داشتند كه بازي هاي بوندس ليگا مي تواند از اوايل ماه می (9 می) دوباره از سر گرفته شوند، اگرچه برگزاري مسابقات با تماشاگران در ورزشگاه در اين مرحله “غيرقابل تصور” است.

بوندسلیگا در اواسط ماه مارس به همراه بیشتر مسابقات ورزشی در اروپا به دلیل بیماری کروناویروس متوقف شد و هر باشگاه برای تکمیل این فصل هنوز باید نه یا ده بازی انجام دهد.

برخی از تیم ها به تمرینات در گروه های کوچک بازگشتند، و کینگزلی کومان از بایرن مونیخ نیز برای رانندگی با مک لارن به جای آئودی که اسپانسر رسمی باشگاه است با جریمه سنگینی روبرو شد.

لاشت در مورد احتمال بازگشت رقابت های بوندس لیگا در گفتگو با نشریه آلمانی بیلد گفت:

شرط اصلی این است که یک ایده خوب و فکر شده وجود داشته باشد.

آنچه DFL [لیگ فوتبال آلمان] ارائه داده است نشان می دهد که اقدامات حفاظتی در حال اجرا هستند. می توانم تصور كنم كه می توانیم به حالت “بازی های ارواح” (مسابقات پشت درهای بسته) برگردیم.

سودر، از ایالت بایرن، افزود:

این مثل قدم برداشتن روی لبه است. اکنون باید مراقب باشیم که افراط نکنیم و احمق نباشیم.

این قابل تصور است که ما ممکن است در سریعترین زمان ممکن از 9 ماه می بازی ها را شروع کنیم. واضح است: تعطیلات آخر هفته با فوتبال بسیار قابل تحمل تر از آخر هفته بدون فوتبال است.

وزیر بهداشت آلمان، ینس اسپن با این ابتکار عمل موافقت كرد و توضیح داد:

به صورت كلی، مطمئناً برگزاری بازی ها بدون تماشاگر امكان پذیر است. بسیار مهم است که خطر ابتلا به عفونت به حداقل برسد. برای میلیون ها هوادار فوتبال، بازی حتی در یک استادیوم خالی خوش آینده خواهد بود.

در ادامه نظر مثبت وزرای آلمان ، کریستین سیفرت، مدیر DFL هشدار داد که در صورت راه‌اندازی مجدد بوندسلیگا، بازیکنان، مدیران و باشگاه ها مسئولیت این را دارند که الگو ای برای ملت باشند.

سیفرت گفت:

سیاست به ما اعتماد دارد، و ما و بازیکنان باید الگو باشیم. این امر با اقدامات بهداشتی و کنترل ارتباطات اجتماعی امکان پذیر است. نظم و انضباط مهم است، نه تنها برای برگزار کنندگان بلکه برای هواداران.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید