پلی آف سری آ
| | | | | | | |

پلی آف تنها گزینه ممکن برای اتمام سری آ این فصل

گزارش ها حاملی از این است که لیگا سری آ انجام پلی آف برای تعیین جایگاه تیمها در این فصل سری آ را به طور جدی بررسی می کند.

پس از کش و قوس های فراوان، اعتراض تیمها به لغو برخی بازیها، اعتراض اتحادیه بازیکنان به برگزاری بازی ها، بازی پشت درهای بسته و در نهایت مثبت شدن جواب تست کروناویروس چند تن از بازیکنان تیمهای فوتبال سری آ، بالاخره لیگا سری آ با درخواست کمیته ملی المپیک ایتالیا و دستور نخست وزیر این کشور مجبور به لغو بازی های سری آ برای یکماه گرفت.

اگرچه این تصمیم ضرر مالی هنگفتی به باشگاههای این کشور می زند ولی با توجه به عمق فاجعه شیوع این ویروس در ایتالیا که بیش از 10 هزار نفر مبتلا و بیش از هزار نفر کشته را تا امروز ثبت کرده است، از این تصمیم گریزی نبوده است.

حال مشکل بزرگتری سر راه فدراسیون فوتبال ایتالیا قرار دارد. اینکه سرنوشت بازیهای این فصل فوتبال در این کشور چه می شود؟ شاید تعیین سرنوشت لیگهای سری بی و سی و دسته های پائین تر راحت تر باشد ولی قطعا در خصوص سری آ با توجه به مباحث مالی مستقیم و غیر مستقیم که جایگاههای تیمها جدول نهایی و تیمهای راه یافته به رقابت های اروپایی فصل بعد به همراه دارد کشمکش زیادی در خواهد گرفت.

بررسی الگوی شیوع کروناویروس در چین نشان می دهد که درگیری کشور ایتالیا با این اپیدمی تا اواخر آوریل یا حتی اواسط ماه می تقریبا قطعی است. به این طریق امکان برگزاری 12 هفته باقی مانده از این رقابتها عملا غیر ممکن است. اگر یوفا مسابقات یورو را برای یکسال به تعویق نیندازد، لیگ های اروپایی باید تا آخر ماه می به کار خود پایان دهند و تنها گزینه پیش روی ایتالیایی ها برگزاری مسابقات پلی آف برای تعیین جایگاه تیمهای صدرنشین و قعرنشین خواهد بود.

اسپورت مدیاست گزارش می دهد برای جایگاه تیمهای صدر جدول محتملترین گزینه برگزاری پلی آف بین هشت تیم بالای جدول است. پلی آف بین چهار تیم بالایی هم مورد بحث است ولی به دلیل فاصله کم آ اس رم با آتلانتا در جایگاه چهارم و پنجم این گزینه مورد قبول رمی ها نیست. در صورتیکه پلی آف بین هضت تیم برگزار شود بازیها بر اساس جایگاه فعلی تیمها بین یوونتوس، لاتزیو، اینترمیلان، آتلانتا، آ اس رم، ناپولی، میلان و هلاس رورنا بصورت ضربدری مطابق شکل بالا خواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید