| | |

کنفرانس خبری مارکو رزه سرمربی بروسیامونشن گلادباخ و ماکس ابرل مدیر ورزشی تیم

مارکو رزه:

درمورد وضعیت بازیکنان:

«ابراهیما ترائوره امروز در تمرینات حضور نداشت و کنار نشسته بود. اما سایر بازیکنان در کمپ تمرینی قرنطینه آماده هستند. توربن موسل (تمرین ریکاوری) و مامادو دوکوره (عمل پارگی تاندون آشیل) هنوز از ترکیب تیم خارج هستند.»

Image

در مورد وردربرمن حریف پیش رو:

«ما دقیقا نمی دانیم روز شنبه چه پیش می آید. این مساله تمرکز بر عملکرد خودمان را بسیار مهم می کند. اما من معتقدم که توماس شاف مربی وردربرمن سعی کرده است کیفیت زیادی را در این هفته در تیم جای دهد. او تجربه زیادی دارد. زیر نظر فلوریان کوفلت، آنها اصرار زیادی بر روی توپ اول و ریباندها داشتند و در زمین مهاجمان سر زن قوی دارند. اما بسیار ممکن است که توماس شاف با رویکرد دیگری پیش برود و بدون شک انگیزه تازه ای ایجاد خواهد کرد. ما باید برای هر چیزی آماده باشیم.»

 

درباره فلوریان کوفلت و توماس شاف:

«من فکر می کنم حیف است که فلو دیگر در کنار تیم وردربرمن نباشد زیرا او یک مربی برجسته است. او با ابزارهایی که در اختیار داشت عملکرد بسیار خوبی در برمن انجام داد. او هر آنچه در توان داشت را در وردربرمن امتحان كرد، اما به عنوان مربی باید بپذیریم كه بعضی اوقات اوضاع در تجارت فوتبال دقیقا آنطور که می خواهی پیش نمی رود. هرچند در روز شنبه توماس شاف در سمت دیگر روی نیمکت حضور خواهد داشت. من به او بسیار احترام می گذارم و قبلاً یک بار در یک بازی لیگ اروپا در سالزبورگ مقابل او قرار گرفته ام. او مربی بزرگی است و موفقیت های زیادی کسب کرده است. او دوره [جدیدی] را در وردربرمن تعریف کرد. او همیشه یک نگاه نوآورانه به بازی داشته است. با اینحال، برای بازی پیش رو ما باید بر عملکرد خودمان تمرکز کنیم. این بازی به دلیل جایگاههای مربوطه برای هر دو تیم مهم است. چیزهای زیادی در خطر است.»

 

درباره آماده سازی برای مسابقه با وردربرمن:

«این هفته سعی کرده ایم احساس مثبتی در رختکن ایجاد کنیم و سخت کار کرده ایم تا در دوره کمپ تمرینی قرنطینه جو را بهبود بخشیم. حالا نوبت بچه هاست که شنبه آن جو را با خود به زمین می آورند. مثل همیشه، ما بسیار فشرده تمرین می کنیم و فازهایی را در مسابقات داریم که بسیار خوب هستیم. اما ثبات در طول 90 دقیقه کامل موضوعی است که ما باید آن را وارد بازی خود در وردربرمن کنیم. همه چیز در مورد به عهده گرفتن مسئولیت و دفاع به روشی تمیز و کارآمد است.»

Image

درباره ترکیب اولیه احتمالی در بازی مقابل وردر برمن:

«در طول هفته، ما از نزدیک مشاهده کرده ایم تا ببینیم کدام بازیکنان در بهترین فرم هستند. در حال حاضر موضوع فقط درباره کیفیت بازیکنان نیست. روز شنبه ما به یک تیم در زمین نیاز داریم که به روند [خوب] خود ادامه دهد و 120% توانش عملکرد داشته باشد. مهم است که ما به وردر واکنش درست نشان دهیم. در صورت لزوم هم می توانیم پاهای تازه [بازیکنان جدید] را زودتر معرفی کنیم.»

 

در مورد مبارزه برای کسب مقام هفتم:

«می دانیم که رسیدن به مقام هفتم به نتیجه بازی یونیون برلین بستگی دارد. با این وجود، باید روی خودمان تمرکز کنیم. اگر نتیجه در برلین مطابق خواسته [ما] باشد اما نتیجه بازی ما [مقابل وردربرمن خوب] نباشد، هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت. به همین دلیل است که ما فقط روی بازی خودمان در برمن متمرکزیم. ما می خواهیم کار خود را انجام دهیم، در مقابل چالش قرار بگیریم و عملکرد خوبی ارائه دهیم. فقط در این صورت است که می توانیم نگاهی به پایتخت داشته باشیم و ببینیم در آنجا چه اتفاقی می افتد.»

 

در مورد وضعیت تیم در پایان فصل:

«در پایان هفته 34، اگر کار را در موقعیتی به پایان برسانیم که به معنای راهیابی به پلی آف لیگ کنفرانس اروپا نباشد، به اهداف خود نرسیده ایم. ما از این وضعیت راضی نیستیم.»

Image

در مورد عدم ثبات تیم که ویژگی مشخصه این فصل بود:

«بعضی اوقات نمی توانید به راحتی مسائل را در فوتبال توضیح دهید. این اتفاق ثمره جمع شدن خیلی از عوامل است که باهم رخ دادند. امسال اتفاقات کوچکی از این دست داشته است. یک موضوع ثابت برای ما در این فصل، شانس ما در بازی ها و نحوه دریافت گلهای دیرهنگام زیادی بوده است. پس از آن مرحله ای وجود داشت که بچه ها در فرم عالی نبودند. ما بعنوان یک گروه، سازگاری و ثبات کافی در زمین نشان ندادیم و عملکرد ما در سطحی که به اندازه کافی بالا باشد نبود. ما بطور جداگانه و فردی، کیفیت داریم؛ تعداد زیاد تمام بازیکنانی که تابستان امسال برای مسابقات قهرمانی اروپا به تیم های ملی دعوت شده اند، این کیفیت را اثبات می کند. حالا ما فقط باید این کیفیت فردی را به صورت گروهی در روز شنبه نشان دهیم.»

Image

درمورد رشد و پیشرفت شخصی خودتان:

«وقتی در تعطیلات هستم به این مساله رسیدگی خواهم کرد. اما می توانم بگویم که مربیگری هر روز در بوندسلیگا بسیار چالش برانگیز و دشوار است. شما باید به طور همزمان به مسائل مختلف بسیاری رسیدگی کنید. شما مسئول یک تیم بزرگ هستید و باید به موفقیت دست یابید تا مجاز به ادامه دادن به کار خود باشید. با این حساب، من در این هفته کارهای زیادی داشتم. سپس مدتی طول خواهد کشید تا پس از پایان فصل در خودم تأمل کنم. در دو سالی که در بروسیا بودم اتفاقات زیادی افتاده است. در شش ماهه آخر این دوسال، جو حاکم بر این باشگاه آنگونه نبود که همه ما می خواستیم. طبیعتاً من به آن و دلایلی که باعث این موضوع شده اند فکر می کنم و در نتیجه می فهمم که چگونه می توانم شخصاً پیشرفت کنم.»

Image

ماکس ابرل:

درباره حضور تماشاگران در وردربرمن و برلین:

«ما باید خوشحال باشیم که مردم دوباره اجازه بازگشت به ورزشگاه را دارند. ممکن است اینگونه باشد که برمن یا یونیون در موقعیتی قرار دارند که میتوانند در زمین هوادار داشته باشند. این چیزی است که همه ما در حال تلاش برای آن هستیم، نه فقط در فوتبال بلکه در رویدادهای فرهنگی نیز. همه ما به دنبال بازگشت به کمی شرایط عادی هستیم. در پایان، و با این وجود، چند نفر بیشتر در جایگاه ها نخواهند بود که تعیین کننده باشد. ما قبلا وقت کافی برای دستیابی به اهداف خود داشته ایم.

به نظر می رسد در انتهای تونل نوری وجود دارد. خوشبختانه میزان عفونت در حال کاهش است و من خوشحالم که به عنوان یک جامعه در مسیر درست قرار داریم. ما در حال مذاکره و برنامه ریزی هستیم تا هواداران بتوانند به ورزشگاه برگردند.»

Image

درمورد اهداف این فصل:

«ما در تمام این فصل به دنبال رتبه هایی در جدول بوده ایم که تیم را برای بازی در فوتبال اروپا واجد شرایط می کنند. ما همیشه گفته ایم که اگر می توانستیم سهمیه بازی در فوتبال اروپا را کسب کنیم، فصل خوبی [برای ما] بوده است. اروپا هدف ما بوده و هست و ما هنوز فرصت داریم که به آن هدف برسیم. فقط وقتی 34 بازی انجام شود، می توانم بگویم که در کل چقدر راضی هستم.

من می خواهم با بروسیا به لیگ کنفرانس صعود کنم و برای این کار باید در برمن پیروز شویم. پس از پایان بازی می توانید با تیم های سقوط کرده همدردی کنید، اما شرایط وردر در آن 90 دقیقه به ما ربطی ندارد.»

Image

درباره بازیکنان دعوت شده برای مسابقات قهرمانی اروپا:

«این واقعیت که تعداد زیادی از بازیکنان بوروسیا برای کشورهای خود برای بازیهای یورو انتخاب شده اند نشان می دهد که تیم بسیار خوبی داریم. این مایه افتخار و غرور ماست. این یک پاداش برای عملکردی است که بازیکنان ارائه داده اند. البته، ما کمی نگران هستیم که بازیکنان در حین انجام وظیفه بین المللی و خدمت در تیم ملی و دور از باشگاه، ممکنست ریکاوری خوبی نداشته باشند. اما مطمئن خواهیم شد که پس از این تورنمنت برای استراحت و بازیابی وقت کافی دارند.

ما فوق العاده افتخار می کنیم که سه بازیکن آلمانی و تعدادی بازیکن در کل، داریم که برای مسابقات یورو 2020 انتخاب شده اند. البته این موضوع حجم کاری سنگینی به وجود می آورد و ما باید پس از تعطیلات تابستانی با آن مقابله کنیم.»

Image

در مورد آینده والنتینو لازارو:

«از هم اکنون، دوره انتقال قرضی تینو در 30 ژوئن به پایان می رسد. او به اینترمیلان باز خواهد گشت و سپس با رسیدن مربی جدید، ما به برنامه ریزی تیم ادامه خواهیم داد. حیف شد که وقت او در اینجا به دلیل مصدومیتها هرگز کاملا با موفقیت همراه نبود. با این وجود، او بسیار انعطاف پذیر بوده و در این فصل بسیار به ما کمک کرده است.»

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید