نوبل نویر
| | | |

گزارش روز: بازیکنی که قبل از ورود رسمی جنگ داخلی راه انداخته است

فوتبال724– تصمیم الكساندر نوبل برای انتقال به مونیخ باعث بروز آشفتگی در باشگاه فعلی و تیم آینده او می شود.

بوندس لیگا آخر هفته در پشت درهای بسته ادامه پیدا کرد و بازیکنان در طول بحران بیماری کروناویروس به دنیای جدید فوتبال پیوستند. دربی معروف به روهر با بازی دورتموند مقابل شالکه روز شنبه انجام شد و این شروعی برای فوتبالیست ها بود، شروعی بدون تماشاگر و با مقررات سخت برای پاندمی کرونا در جهان.

دورتموند 4-0 شالکه و ماركوس شوبرت، دروازه بان ذخیره نوبل را درهم کوبید و نوبل شماره یک فعلی شالکه از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد.

الكساندر نوبل بهترین دروازه بان شالكه است، اما این شرایط برای او از ژانویه آغاز شد، وقتی که مشخص شد وی تابستان امسال با یك انتقال رایگان به بایرن مونیخ می‌پیوندد. این خبر رسمی باعث ایجاد شوک در شالکه شد، اما باعث ایجاد تنش در بایرن نیز شد.

دیوید واگنر از زمان اعلام این خبر از شوبرت در دروازه استفاده کرده است، بجز دوره ای که این 21 ساله مصدوم شد و او چاره دیگری جز بازی دادن به نوبل نداشت. وقتی شوبرت در ماه مارس از مصدومیت بازگشت، مربی اعتراف کرد که نیمکت نشینی نوبل ثمره تصمیم درباره آینده‌اش است و این تصمیم جای تعجب ندارد.

واگنر به اسکای آلمان گفت:

شوبرت بازی های بعدی را انجام می دهد. هدف ما این است که او تا پایان فصل در دروازه بماند.

من خودم شخصا به نوبل این موضوع را گفتم. او خودش این واکنش را حس کرده ‌بود. این یک گفتگوی ساده و کوتاه بود.

حرفها درباره رابطه شالکه و نوبل بین مربی و‌ او در تیم ادامه دارد، اما بحث اصلی این است که در مونیخ از مانوئل نویر به عنوان انتخاب اول نام برده می‌شود، ولی هیچ تمدید قراردادی انجام نشده است.

دروازه بان منتخب چهار سال یوفا قراردادش در سال 2021 منقضی می شود. او چندین ماه است که در حال مذاکره با بایرن برای تمدید قرارداد جدید است. هنوز چیزی درباره قرارداد آینده آنها مشخص نیست، ولی گزارشهایی به گوش می رسد که بایرن از نویر خواسته است در بازیهای حذفی یا داخلی فرصت بازی به نوبل بدهد.

دیتمار هامن هافبک پیشین بایرن معتقد است که جذب نوبل در امسال ایده بدی بوده و این در واقع موقعیت مذاکره نویر را متشنج می کند، زیرا او در صورت برآورده نشدن خواسته هاش ممکن است تیم را ترک کند.

آنها کمی زود هنگام اسکندر نوبل را استخدام کرده اند. شما می شنوید که حتی به او وعده بازی نیز داده شده است.

ممکن نویر این تفکر را داشته باشد که “من نمی خواسنم چهار سال تمدید کنم”، اما بایرن خود را در این موقعیت قرار داده است.

اگر نویر اکنون بگوید: “اگر تمدید قراردادمطابق با نظر نباشد، تابستان می روم “. البته بعید به نظر می رسد اما ممکن است بایرن با این مشکل روبرو شود ، و‌ مجبور شوند دروازه بان دیگری را برای کوتاه مدت جذب کنند.

به همین دلیل نویر اکنون در موقعیت برتر قرار دارد و او در تلاش است تا از این مزیت استفاده کند.

نویر بسیار ناراحت شده است. زیرا جزئیات مطالبات وی از جمله مدت قراردادی که وی می‌خواسته به رسانه ها منتقل شده است، و این باعث درگیری بیشتر در مورد موقعیت او در آلیانز آرنا شده است.

نویر به بیلد می‌گوید:

تمام مکالمه هایی که من از سال 2011 تاکنون در اینجا داشته ام، همیشه با اطمینان انجام شده است. هیچ چیز تاکنون فاش نشده است. اما اکنون جزئیاتی از مباحث در رسانه ها دیده می شود که اغلب حتی صحت ندارند. این مرا آزار می دهد. بایرنی که می‌شناسم اینگونه نبود.

مسائلی در مورد طول قرارداد و همچنین عدم اطمینان درباره نقش نوبل سرمربیان بایرن را وادار کرده است تا بارها اصرار داشته باشند که نویر همچنان به عنوان اولین انتخاب باشگاه برای سالهای آینده خواهد بود.

اولی هوینس درباره این مورد خاص چندین مورد اظهار نظر کرده و‌ شدیدا از نویر و همچنین مدیر‌ورزشی تیم حمایت کرده است.

اولی هوینس، رئیس باشگاه در حال خروج به کیکر گفت:

من از آن بسیار قدردانی می کنم و بسیار خوشحال می شوم اگر مانوئل نویر برای چند سال آینده در بایرن بماند، زیرا او هنوز بهترین دروازه بان جهان است.

من همچنین معتقدم که جذب الكساندر نوبل صددرصد صحیح است و تصمیمی درخشان توسط (مدیر ورزشی) حسن صالحمیدزیچ بود.

سرمربی تیم هانسی فلیك با اصرار اینكه نویر “به وضوح شماره 1 ما” است، در مصاحبه‌ها در این مورد صحبت می‌کند، اما این مصاحبه‌ها مبنی بر اینكه نوبل شماره دو خواهد بود، دروازبانان ذخیره فعلی اسون‌ اولریش و دروازه بان آینده دار جوانان كریستین فروختل را ناراحت کرده تا حدی كه ایجنت فروختل، كریستین راسنر می‌گوید اگر قرار به تغییر باشگاه باشد، برخلاف نوبل، فروختل فقط برای بازی در تیم اول حاضر به ترک بایرن است.

راسنر در‌گفتگو با AZ گفت:

با توجه به مهارتهای فروختل، نیازی به جابجایی نیست. کاملاً برعکس. اما ما قطعاً همان اشتباهی را که نوبل و عاملش مرتکب شدند را نمی کنیم که اکنون به مونیخ برویم و روی نیمکت بنشینیم.

در همین راستا و ‌تنش بایرن مجبور شد به دفاع از نوبل بپردازد و با انتشار بیانیه ای عمومی، اظهارات راسنر را محکوم کند و در عین حال بایرن عنوان كرد كه نویر همچنان دروازه بان اصلی خواهد بود و به قهرمان جام جهانی برای امضای قرارداد جدید ایمان دارند.

متن بیانیه رسمی باشگاه بایرن‌مونیخ:

در هفته های اخیر گزارش های زیادی در مورد الکساندر نوبل پخش شده است. نوبل فصل آینده بازیکن بایرن خواهد بود.

او یکی از بهترین دروازبان‌های جوان اروپا و بازیکن مهمی برای آینده تیم ما است. ما اطمینان داریم که مانوئل نویر با کیفیت و تجربه خود سهم مهمی در پیشرفت الكساندر نوبل خواهد داشت.

علاوه بر این، ما می خواهیم رسما اعلام كنیم كه بایرن‌مونیخ اظهارات اهانت آمیز ایجنت بازیکنان را درباره سایر بازیکنان بایرن تحمل نمی كند.

شکی نیست که نویر تا زمانی که قرارداد خود را در این باشگاه تمدید می کند شماره یک باقی خواهد ماند، اما ورود قریب الوقوع نوبل، ذخیره‌های فعلی این باشگاه را ناراحت کرده و این مورد همچنان به تنش در تیم می‌افزاید. زیرا سه دروازه‌بان برای مکان خود در نیمکت بایرن می جنگند.

جنگ بر سر جایگاه در دو متر از نیمکت. ولی نویر‌همچنان ‌مالک مطلق ۶۲.۵ متر‌ محوطه خود در آلیانز‌ آرنا است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید