| | | |

به انگیزه یکصد و چهارمین درکلاسیکر در بوندسلیگا؛ نگاهی به خارق العاده ترین مسابقات بین بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند در 25 سال گذشته

وقتی تیم فوتبال بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در هفته 24 مسابقه برای 104 مین بار در بوندس لیگا به مصاف هم می روند، یک چیز واضح است: هیجان انگیز خواهد بود! این دو حریف در گذشته دوئل های ویژه زیادی را انجام داده اند.

DFB-Pokal: Die verrücktesten Spiele zwischen Bayern München und Borussia Dortmund - WELT

19 آوریل 1997، دورتموند – بایرن 1-1:

در ابتدای بازی احساسات، دیگر به جوش آمده بود. در دقیقه یک ماریو باسلر و آندریاس مولر کارت زرد گرفتند. در دقیقه دو مولر با پاس به کارل-هاینتس ریدله نتیجه را برای دورتموند 1-0 کرد و روجیریو ریزیتلی در دقیقه سوم بازی را به تساوی کشاند. این بازی همچنان پرتنش باقی ماند و سرانجام لوتار ماتئوس، که با حرکات دست و صورت ادای کودک گریان را در آورده بود،به آندریاس مولر کنایه زد، تنش ها را به اوج رساند.

 

7 آوریل 2001، دورتموند – بایرن 1-1:

در این بازی بیشترین کارتها در یک بازی رسمی در مسابقات بوندس لیگا بین بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ داده شد. (هارتموت استرامپه در این بازی 13 کارت نشان داد) – همچنین تنها بازی بوندس لیگای فصل بین دو حریف با سه اخراج بود.

 

9 نوامبر 2002، بایرن – دورتموند 2-1:

دروازه بان دورتموند، ینس لمان بلافاصله پس از اینکه بایرن نتیجه را 2-1 کرد بدلیل خطا روی کلودیو پیزارو کارت زرد و سپس قرمز گرفت. از آنجا که بروسیا دورتموند قبلا سه تعویض خود را کرده بود، یان کولر مهاجم مجبور شد برای 25 دقیقه باقیمانده وارد دروازه شود – و دروازه خود را بسته نگه دارد!

 

26 فوریه 2011، بایرن – دورتموند 1-3:

حتی قبل از این بازی، دورتموند در صدر جدول و 13 امتیاز از بایرن پیش بود. بروسیا دورتموند شاهکار خود را خلق کرد و با جوانترین تیم تاریخ بوندس لیگا (با میانگین سنی 22/8 سال) به شایستگی پیروزی اش را جشن گرفت.

11 آوریل 2012، دورتموند – بایرن 1-0:

رابرت لواندوفسکی به عنوان مهاجم دورتموند، تنها گل و در عین حال طلایی خود در بوندسلیگا را برابر باشگاه فعلی خود به ثمر رساند. علاوه براین، یک لحظه نه چندان خوب اما سرنوشت ساز در کارنامه آرین روبن در بوندس لیگا: برای اولین بار در بوندس لیگا، این بازیکن هلندی یک پنالتی را از دست داد (وقتی که نتیجه بازی 1-0 به نفع دورتموند بود). قبل از بازی، بایرن که تنها سه امتیاز از دورتموند عقب بود، به دلیل این شکست فاصله آنها با بروسیا به شش امتیاز رسید – گام اولیه برای قهرمانی دورتموند برای کسب جام بوندسلیگا از همین بازی برداشته شد.

 

1 نوامبر 2014، بایرن – بروسیا دورتموند 2-1:

مانوئل نویر و رومن وایدنفلر با هم 15 شوت به سمت دروازه هایشان را دفع کردند – اوج بازیهای فصل. رومن وایدنفلر در این بازی سرآمد بود: او دوازده شوت به دروازه اش را دفع کرد و رکورد شخصی او و آن فصل از بوندس لیگا. بوروسیا با تنها هفت امتیاز از 10 بازی ضعیف ترین رکورد را در تاریخ لیگ داشت. علاوه بر این، رابرت لواندوفسکی برای اولین بار در بوندس لیگا مقابل تیم سابق خود به میدان رفت و گل 1-1 را به ثمر رساند.

 

4 اکتبر 2015، بایرن – دورتموند 5-1:

یک پیروزی بزرگ برای بایرن در آخرین یکشنبه جشن اکتبر. بایرن با هشت پیروزی از هشت بازی رکورد جدید شروع لیگ را ثبت کرد، و دورتموند با توماس توخل اولین شکست را متحمل شد. تیم توماس توخل برای تنها بار در بوندس لیگا بیش از چهار گل دریافت کرد.

 

31 مارس 2018، بایرن – دورتموند 6-0:

بایرن به مدت 45 دقیقه در یک بازی روی فرم بود. هر زمان که سرعت را افزایش می دادند، دورتموندی ها بیش از حد تحت فشار قرار می گرفتند. با هدایت بازیکن برجسته تیم، خامس رودریگز بایرن مونیخ موقعیت پس از موقعیت خلق می کرد و قبل از استراحت بین دونیمه به شایستگی 5-0  جلو بود. با نتیجه نهایی 6-0، باشگاه بایرن مونیخ بهترین پیروزی خود را در برابر بروسیا دورتموند از سال 1971 بدست آورد (در آن زمان 11-1).

Borussia Dortmund 3-2 Bayern Munich: Marco Reus stars in classic Klassiker - 5 talking points - Irish Mirror Online

10 نوامبر 2018، دورتموند – بایرن 3-2:

دورتموند شروع بسیار قدرتمند خود را در فصل 19-2018 با پیروزی در یکی از تماشایی ترین کلاسیکر های سال های اخیر نشان داد. بایرن به لطف رابرت لواندوفسکی دو بار پیش افتاد و مارکو رویس کاپیتان بروسیا دورتموند که آن روز فقط باید بگوییم فوق العاده بود، دو بار مساوی کرد. در پایان، پاکو آلکاسر یک حرکت انفرادی برای گل پیروزی سیاه و زرد انجام داد. پس از بازی این هفته بروسیا دورتموند توانست هفت امتیاز از بایرن فاصله بگیرد.

Mats Hummels Swaps Bayern for Dortmund Again - Bundesliga Transfer

6 آوریل 2019، بایرن – دورتموند 5-0:

برای اولین بار بعد از سالها، کلاسیکر در هفته 28 چیزی کمتر از قهرمانی در بوندسلیگای آلمان نیست. دورتموند با اختلاف دو امتیاز در رده بالای جدول بود، اما قهرمانان رکورددار الگو هستند و در نیمه اول 4-0 جلو می افتند. ماتس هوملس با ضربه سر دروازه هم تیمی های سابق خود را باز کرد، رابرت لواندوفسکی باز هم دابل کرد. یک پیروزی درخشان که در نهایت به بایرن برای کسب عنوان قهرمانی کمک کرد. در هفته 34، بایرن مونیخ دو امتیاز بیشتر از دورتموند داشت.

 

9 نوامبر 2019، بایرن – دورتموند 4-0:

قبل از بازی رفت، بروسیا دورتموند با یک امتیاز از بایرن مونیخ در جدول پیش بود و می توانست حداقل یک شبه با یک پیروزی به عنوان قهرمانی برسد، اما تیم مونیخی در خانه چیزی از دست نداد. بار دیگر بازیکن خارق العاده رابرت لواندوفسکی. این بازیکن لهستانی گل های اول و سوم را به ثمر رساند. سرژ گنابری نتیجه 2-0 را رقم زد. غروب شنبه مخصوصا برای متس هوملس تلخ بود که با بازگشت به آلیانز آرنا، و این بار در لباس دورتموند، یک گل به خودی زد تا نتیجه 4-0 شود.

 

Social-media-Laudes Joshua Kimmich ' s lob zu geben, die Bayern München den Sieg gegen Borussia Dortmund – Aktuelle Boulevard Nachrichten und Fotogalerien zu Stars, Sternchen,…

Borussia Dortmund 0-1 Bayern Munich: Bundesliga's Klassiker – as it happened | Football | The Guardian

26 می 2020، دورتموند – بایرن 0-1

دو تیم برتر بوندس لیگا در حداکثر میزان آمادگی  به مصاف هم رفتند: بروسیا دورتموند تیم دوم جدول، دقیقاً مانند دونده پشت سر از تیم مونیخی، قبل از این مسابقه در شش بازی متوالی پیروز شده بود. یک دلیل بسیار خاص وجود داشت که این بار سریال پیروزی سیاه و زردها خراب شد: با ضربه یک بازیکن نابغه، یوزوآ کیمیش پیروزی تار مویی و نزدیک اما با شایستگی تیم بایرن مونیخ را تضمین کرد – ضربه چیپ او پیروزی را در بازی کلاسیکر از آن بایرن کرد، که راه رسیدن به هشتمین قهرمانی متوالی را هموار کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید