آیا هالند می‌تواند در آینده توپ طلا کسب کند؟

به گزارش فوتبال۷۲۴ ارلینگ هالند در جام جهانی 2022 به عنوان یک تماشاگر یاده است، زیرا نروژ بدون او شانس حضور در قطر را از دست داد.

آیا به همین دلیل است که فوق ستاره آینده هرگز نمی تواند توپ طلا را کسب کند؟

با به صدا درآمدن سوت پایان شب سه شنبه در روتردام، این قطعیت تلخ برای تیم ملی نروژ به وجود آمد: جام جهانی قطر بدون آنها برگزار می شود.

شکست 2-0 در هلند، که این تصمیم را به همراه داشت، به ویژه برای ارلینگ هالند بد بود. به دلیل آسیب دیدگی (پارگی فیبر عضلانی ران چپ) او مجبور شد از سکوها بازی زا تماشا کند. و تماشا کلمه کلیدی است، زیرا زمانی که بهترین تیم های ملی جهان برای قهرمانی در جام جهانی در زمستان 2022 بازی می کنند، فوق ستاره نروژ مانند هر هوادار معمولی فوتبال جلوی تلویزیون می نشیند.

 

شاید هالند باید به این واقعیت عادت کند که در تورنمنت های واقعا بزرگ – یا حداقل در بازی های بزرگ این تورنمنت های بزرگ – فقط نقش هوادار فوتبال باقی می ماند. به هر حال، نروژ یکی از کشورهای بزرگ فوتبال نیست و بازیکنان کمی در نسل هالند وجود دارند که بتوانند آن را تغییر دهند.

 

تنها سوال این است که این وضعیت چه تاثیری بر حرفه این سوپراستار نوظهور خواهد داشت.

آیا ملیت هالند در راه توپ طلا برای او مشکل ساز خواهد شد؟

سه موضوع وجود دارد: اعتبار، عناوین و جوایز.

در یک جام جهانی، چشم میلیون ها نفر از سراسر جهان به تیم ها و بازیکنان شرکت کننده است. این بخش کمک بزرگی به آگاهی بخشی و معرفی بازیکنان می کند. عنوان قهرمانی جهان همچنین بزرگترین چیزی است که یک فوتبالیست می تواند کسب کند. برای هالند، این احتمالاً غیرقابل دسترس خواهد بود، که بیشتر به دلیل ملیت او است تا شخص او.

و سپس جوایز فردی مانند جوایز فوتبالیست های جهان وجود دارد که می تواند آنها را به دست آورد. هالند در زمین چیزهای زیادی نشان می دهد که باعث می شود هواداران و کارشناسان فوتبال باور کنند که او می تواند روزی بهترین بازیکن فوتبال جهان شود. این بازیکن 21 ساله در بوروسیا دورتموند با یک بازی کامل، بدنی قوی، نگاه عجیب به گل و ذهنیتی خارق العاده در بوروسیا دورتموند همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما علاوه بر گل ها و عملکرد خوب، عامل دیگری نیز وجود دارد که بارها در مورد جوایز فردی تصمیم می گیرد: موفقیت تیمی و عناوین کسب شده.

لوکا مودریچ نمونه خوبی است. به عنوان کاپیتان، او به طرز شگفت انگیزی کرواسی را به فینال جام جهانی 2018 هدایت کرد و سپس به یک فوتبالیست جهانی تبدیل شد، که بسیاری را شگفت زده کرد – حتی اگر او برای چهارمین بار به عنوان بخشی از رئال مادرید قدرتمند در سال 2018 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

آیا هالند هرگز می تواند یک فوتبالیست جهانی شود و توپ طلا را کسب کند؟

بنابراین هالند به سختی می تواند به عنوان توپ طلا امیدوار به دریافت جایزه باشد، فقط به این دلیل که احتمالاً هرگز با تیم ملی نروژ به موفقیتی مشابه مودریچ با جام جهانی کرواسی دست نخواهد یافت؟

همانطور که تاریخ نشان می دهد لزومی ندارد. روبرت لواندوفسکی نیز با لهستان در عرصه بین المللی موفقیت چندانی نداشت و اخیراً به عنوان بهترین فوتبالیست جهان معرفی و جایزه فیفا را دریافت کرد .

یورن اندرسن، مهاجم سابق بوندسلیگا در SPORT1 گفت:

«من فکر می‌کنم این که ارلینگ نروژی است نقشی جزئی دارد.مانند لواندوفسکی ، اگرچه او قطبی است.

اندرسن معتقد است که :

«شاید در چند سال آینده هالند بتواند توپ طلا کسب کند. اگرچه او نروژی است و در قطر نخواهد بود. در آن صورت، این برای انتخاب بهترین فوتبالیست جهان در درجه دوم اهمیت قرار خواهد گرفت. او کیفیت لازم برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست جهانی را دارد. “

لواندوفسکی برای مدت طولانی این نقص را داشت. مهاجم مرکزی به خاطر دستاوردهای دیرینه اش در اواخر دوران حرفه ای خود پاداش دریافت کرد. علاوه بر این، لواندوفسکی حداقل در تورنمنت های مهم با لهستان بود. و او سه گانه را با بایرن 2020 به دست آورد و رکورد گلزنی باورنکردنی گرد مولر در بوندسلیگا را شکست.

نمونه دیگری از گذشته: جورج وآ که از کشور خود لیبریا چیزی برای به دست آوردن نداشت، در سال 1995 به عنوان بهترین فوتبالیست جهان رسید. او همچنین سه گانه قهرمانی داخلی، را با پاری سن ژرمن به دست آورد و بهترین گلزن لیگ قهرمانان شد.

لیونل مسی 6 بار عنوان بهترین فوتبالیست جهان را از آن خود کرده است. این فوق ستاره همچنین باید تا سال 2021 منتظر قهرمانی با کشورش آرژانتین می‌بود. با این حال، او با بارسلونا قهرمانی را پشت سر گذاشت و هفته به هفته نشان داد که بدون شک با استعدادترین فوتبالیست جهان است. مسی در فینال جام جهانی 2014 نیز حضور داشت و آرژانتین یک کشور بزرگ فوتبال است که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان جام جهانی است.

و سپس کریستیانو رونالدو است که با پرتغال نیز اولین عنوان خود را در صحنه بین المللی بسیار دیر در مسابقات قهرمانی اروپا 2016 به دست آورد. با این حال، او همچنین چندین بار همه چیزهایی را که برای بردن در فوتبال باشگاهی وجود داشت جمع آوری کرد. و او در دوران حضورش در رئال مادرید در دوئل ابدی مقابل مسی استدلال های زیادی ارائه کرد و به همین دلیل پنج عنوان توپ طلا را به دست آورد.

هالند می تواند با فوتبال باشگاهی هم قانع کننده باشد

چند سال اخیر با تسلط مسی و رونالدو نشان داده است که موفقیت تیم جنبه مهمی از اعتبار یک فوتبالیست است، اما البته با عملکرد درخشان فردی نامزدهای توپ طلا نیز همراه است. هالند اگر فقط تورنمنت های بزرگ با نروژ را تماشا کند، ضرر خواهد کرد.

با این حال، موفقیت بین المللی را می توان با موفقیت استثنایی در فوتبال باشگاهی جبران کرد. نشان دهنده این عملکرد در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که هالند با باشگاه های خود در آینده به آن دست خواهد یافت.

آیا او در دورتموند موفق خواهد شد؟ این یک سؤال کاملاً متفاوت است – و احتمالاً تابستان امسال به آن پاسخ داده خواهد شد. طبق اطلاعات SPORT1 ، هالند بند خروجی 85 میلیون یورویی دارد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید