| | | | | | | |

سرمربی آرسنال همچنان بر هدف گران قیمت خود اصرار دارد

شش مدافع ارزان تر از 53 میلیون پوند قیمت که مایکل آرتتا میتواند به آنها فکر کند.

آرتتا، سرمربی آرسنال علاقه مند به اوپامکانو است اما می تواند به گزینه های ارزان تر نیز توجه کند. هدف میکل آرتتا، سرمربی آرسنال برای تقویت دفاع تیم، در این مرحله بر هیچ کسی پوشیده نیست. یک لیست از مدافعان مرکزی که با امارات مرتبط بوده اند را بررسی می کنیم. با این حال، صدر لیست گزینه های آرتتا اوپامکانو از لایپزیگ است. این فرانسوی 21 ساله مدتی است که با آرسنال در ارتباط است. به نظر می رسد آرتتا بر این باور است که اوپامکانو می تواند سنگ بنای اصلی خط دفاع آینده تیم او باشد.

 اگرچه بند فسخ 53 میلیون پوندی (60 میلیون یورو) در قرارداد دارد که تابستان 2021 منقضی می شود ولی ماركوس كروشه مدیر ورزشی لایپزیگ معتقد است كه عواقب ناشی از بیماری كروناویروس به معنای این است كه هیچ باشگاهی با وجود علاقه به بازیکنی به دلیل بیماری از خرید خودداری نخواهد كرد.

با توجه به عدم حضور آنها در لیگ قهرمانان اروپا در فصول اخیر، باشگاه شمال لندنی پیش از آغاز شیوع کووید19 تلاش کرده بود تا سرمایه خود را جمع کند و اکنون فشار به آنها مخصوصا در خرید  اوپامکانو بیشتر شده است.

کدام مدافع می تواند جز گزینه های آرتتا باشد و او را به عنوان گزینه ای جایگزین اوپامکانو با هزینه ای کمتر راضی کند؟

بن وایت

بسیاری از تیمها بخصوص لیورپول به وایت علاقه مند هستند و او به راحتی بدست نمی آید، اما این بازیکن 22 ساله ارزش جنگیدن را دارد. او بصورت قرضی در این فصل در لیدز و در مسابقات چمپیون شیپ شرکت کرد. بسیاری از تیمهای لیگ برتر به دنبال این بازیکن هستند.

قیمت این بازیکم حدود 5.5 میلیون پوند است ولی رقم درخواستی تیم حدود 30میلیون یورو است. او اکنون در اختیار تیم دوم برایتون است.

ماراش کمبولا

مدافع مرکزی هلاس ورونا یکی دیگر از بازیکنان عالی است که در توانایی های دفاعی بسیار خوب است. بازیکن 20 ساله آلبانیایی ایتالیایی این فصل به طور منظم برای تیم خود در سری آ بازی کرده است، اگرچه این اولین فصل او در تیم اول این باشگاه است.

پیش از این، یک برچسب  قیمت 25 میلیون پوندی برای این مدافع تعیین شده که توجه باشگاه هایی مانند منچستر یونایتد، منچستر سیتی، چلسی، یوونتوس و بوروسیا دورتموند را جلب کرده است. او از گزینه های بسیار عالی برای مرکز خطوط دفاعی مخصوصا آرسنال است.

اوان ندیکا

یکی دیگر از جوانان در سن 20 سالگی، ندیکا در هفته های اخیر پس از بازی در اینتراخت فرانکفورت، به آرسنال و لیورپول وصل شده است. برنده عنوان Rookie of Season درآخرین دوره، از زمان جابجایی خود از لباس اوسر در لیگ فرانسه در تابستان سال 2018، بیش از 60 بازی را انجام داده است.

بازیکن زیر 20 سال فرانسه یک دفاع مرکزی چپ پا است اما او در دفاع تقریبا همه کاره است و از فیزیک خود برای ایفای نقش های متعدد، از جمله بازی کردن به عنوان هافبک دفاعی استفاده میکند.ببا توجه به قد بلند، ندیکا سرعت و توانایی خوبی برای پیشبرد و تحویل توپ دارد، او گاهی هم در سمت چپ برای فرانکفورت بازی کرد.

در گزارش ها قیمت مشخصی ذکر نشده است، اما آرسنال می تواند امیدوار باشد با نیمی از هزینه اوپامکانو، میتواند او را به خدمت بگیرد پس او هم از گزینه های آرتتا است.

دنیله روگانی 

دنیله روگانی بازیکن ایتالیایی است که در پست مدافع میانی برای یوونتوس بازی می‌کند. او در سال ۲۰۱۳ با درخشش در ترکیب امپولی در سری بی به صعود این تیم به سری آ کمک کرد و در آن فصل عنوان بهترین بازیکن سال سری بی را کسب کرد.

بازیکنی که پیش از این در رادار امارات حضور داشت. مطمئناً روگانی علاقه مند به ترک یوونتوس است مخصوصا پس از انجام تنها سه بازی در سری آ در این فصل.

روگانی تا سال 2024 تحت قرارداد یوونتوس است. او به سختی مورد استفاده مائوریزیو ساری، سرمربی یووه قرار گرفته است، که مطمئناً با فروش او این فرصت را در اختیار دارد تا بتواند بودجه برنامه های تابستانی خود را تأمین کند.

او مدافع سریعی نیست اما خودش را به خوبی در موقعیت قرار می دهد و در ضربات هوایی خوب است. در محوطه جریمه حریف او قدرت سر زنی بالایی نیز دارد. با توجه به افت ارزش وی، آرسنال باید بتواند با 15 تا 20 میلیون پوند او را بخدمت بگیرد.

جروم بواتنگ

قدیمی ترین نام این لیست و همچنین مشهورترین هدف سابق آرسنال، بواتنگ به نظر می رسد تابستان امسال در دسترس باشدو از گزینه های آرتتا باشد. توپچی ها در ماه ژانویه برای وی اقدام کردند و مبلغی در حدود 12.8 میلیون پوند بپیشنهاد دادند. اما مطمئناً با گذشت بیش از یک سال از قرارداد وی در بایرن، این رقم کاهش یافته است.

صلابت مدافع 31 ساله برنده جام جهانی از زمانی که او یکی از بهترین های اروپا بود از بین رفته اما هنوز توانایی خود را ارائه می دهد به شرط آنکه بتواند از مصدومیت جلوگیری کند. شاید مهمترین وجه انتخاب بواتنگ تجربه بشدت بالای او در این لیست باشد که میتواند حتی به مایکل آرتتا نیز کمک کند.

او میتواند در کوتاه مدت به برگشت آرسنال به لیگ قهرمانان اروپا کمک کند و تیم نیز میتواند با دستی با تر به دنبال جانشینی جوان در کنار او بگردد.

پابلو ماری

نامی که برای هواداران آرسنال آشنا است، ماری نیمه دوم فصل کنونی را به صورت قرضی در شمال لندن گذرانده است. این برزیلی که از فلامینگو آمده فقط 2 بازی انجام داده است، در پیروزی برابر پورتسموث در جام حذفی و وست هام در لیگ برتر، که تیمش در هر دو بازی کلین شیت داشته است.

به نظر می رسد در سن 26 سالگی و با توجه به توانایی های بازی با توپ وی، به محض انقضای قرارداد قرضی او به یک بازیکن دائم آرسنال تبدیل می شود.

آرسنال این گزینه را دارد که وی را به طور دائم و در حدود 8 میلیون پوند بخدمت بگیرد. معامله ای که در بازار امروز معقول به نظر میرسد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید