توماس توخل در بوروسیا دورتموند
|

آنچه هنوز در مورد توخل در دورتموند زمزمه می‌شود – گزارش بیلد از رفتارهای توخل در دورتموند به مناسبت بازگشت او به سیگنال‌ایدوناپارک به عنوان رقیب.

فوتبال۷۲۴ – توماس توخل پیش از این به مدت ۲ سال تا ۳۰ مه ۲۰۱۷ سرمربی بروسیا دورتموند بود. پس از مدت کوتاهی مشخص شد: رابطه بین او و باشگاه پیرامون مدیر عامل هانس یواخیم واتزکه به قدری شکسته شده بود که بیش از این امکان همکاری وجود نداشت. حدود شش سال و نیم بعد، بهترین مربی سال ۲۰۲۱ جهان اکنون برای اولین بار یک بازی بوندس‌لیگا را در ورزشگاه دورتموند انجام خواهد داد؛ اما این‌بار به عنوان حریف در درکلاسیکر هفته دهم بوندس‌لیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴. به گزارش بیلد، هنوز در مورد توخل و رفتارهای حاشیه‌برانگیز او در دورتموند، زمزمه‌هایی وجود دارد.

موضوع اصلی تیم در دوران حضور توخل، غذا بود!

موضوع اصلی تیم در دوران حضور توخل، غذا بود. این به شدت توسط مربی تغییر کرد. نانی که اغلب در وعده های غذایی بازیکنان روی میز بود ناپدید شد. پس از مدتی، برخی از افراد باشگاه از سرآشپزها شکایت کردند که غذاها دیگر طعم خوبی ندارند. پاسخ از آشپزخانه این بود که توخل تا حدی بسیاری از مواد اولیه را برایشان ممنوع کرده است که آشپزها اصلا بلد نیستند آشپزی کنند یا حتی غذاها را بچشند.

وقتی تیم برای اولین بار با توخل سفر کرد، تغییر بعدی رخ داد. در دوران مربی قبلی یعنی یورگن کلوپ، دریافت شکلات یا شیرینی های کوچک از کادر پرواز و بعد خوردن آن‌ها برای بازیکنان مشکلی نبود. وقتی توخل در آن زمان این را دید، بلافاصله آن را متوقف کرد. در اولین سفر، برخی از بازیکنان باید تنقلات‌هایی را که به آنها داده شده بود، پس می‌دادند.

ستارگانی که از تمرینات تنفسی اذیت می‌شوند

با توخل، مدیتیشن به دورتموند نیز راه یافت. این سوابی (یک منطقه در جنوب غرب استان باواریا – اشاره به توخل) یک متخصص را استخدام کرد که در کنار سایر موارد، تمرینات تنفسی را با تیم انجام دهد. خود توخل معمولاً آنجا بود. با این حال، حرفه‌ای‌ها به طور فزاینده‌ای از این پیشنهاد فاصله گرفتند. گروه‌هایی که در تمرینات شرکت می‌کردند کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شدند و تیم بیش‌تر اذیت می‌شد.

ایده دیگری از مربی وقت بوروسیا: برای اطمینان از اینکه تیم روحیه خوب خود را به خصوص در زمان استراحت بین المللی از دست ندهد، توخل یک رقص تیمی را معرفی کرد. در ابتدا اکثر اعضای تیم با آن مشکل داشتند. با گذشت زمان، اما رقص باعث سرگرمی شد زیرا بازیکنان دیگر اقدامات را جدی نمی‌گرفتند.

نظر افراد تیم در آن زمان

نظر افراد تیم در آن زمان: تمرینات توخل استثنایی و در سطح فوق العاده بالایی بود. اما او هرگز نتوانست واقعاً با تیم پیوند برقرار کند. وقتی توخل در آخرین بازی خود به عنوان مربی سیاه و زردها، فینال جام حذفی (DFB Pokal) مقابل فرانکفورت (2-1) ناگهان نوری شاهین را از ترکیب حذف کرد، اختلاف بین او و بازیکنان آشکار شد. مارسل اشملزر در ماه می ۲۰۱۷ پس از بازی وقتی در مورد شاهین پرسیده شد، گفت:

شکه شدم. همه پشت نوری هستند.

در ادامه برخی از بازیکنان به سراغ سران بوروسیا رفتند. پیام واضح آن‌ها این بود: اگر توخل بماند، من رفته‌ام! برای واتزکه این آخرین زنگ خطر از تیم بود.

رابطه بین مربی و مسئولان به سختی قابل حفظ بود. توخل و واتزکه، این رابطه در نتیجه حمله به اتوبوس تیم در آوریل ۲۰۱۷ برای همیشه آسیب دید. توخل علناً شکایت کرد که بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل موناکو یک روز پس از حمله بمبی در دورتموند تغییر کرده است. واتزکه از توخل خواست که شرایط را درک کند که با اتهامات متقابل بین این دو همراه شد. رئیس دورتموند پس از جدایی گفت:

خیلی چیزها شکسته شد.

در فبریه ۲۰۲۰، توخل یک بار به عنوان مربی پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ورزشگاه دورتموند بازگشت که با پیروزی ۲-۱ زنبورها همراه بود. واتزکه در آن زمان درباره دیدار با توخل گفت:

ما مطمئناً دیگر دوستان خوبی در زندگی نخواهیم بود.

وضعیت فعلی: بدون تغییر. به نظر می‌رسد از توخل در بازگشت به خانه قدیمی خود، حداقل از طرف سران بوروسیا استقبال چندان گرمی نشود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید