|

افنبرگ : برگزاری مسابقات یورو در 12 کشور اقدامی غیر مسئولانه است

از نظر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اشتفان افنبرگ (52 ساله)، بازیهای یوروی امسال باید در آلمان برگزار شود.

به نقل از AZ اشتفان افنبرگ در ستون خود در اینترنت پورتال تی-آنلاین نوشت: «برگزاری مسابقات یوروی امسال در 12 کشور اقدامی کاملا غیرمسئولانه است. بجای اینکار یوفا باید بازیها را در یک کشور برگزار کند و درباره این موضوع فکر کند که لزومی ندارد این کشور آلمان باشد.»

افنبرگ گفت: «آلمان هر آنچه برای برگزاری این تورنمنت لازم است، دارد. استادیوم های مدرن، فراساختارها و از همه مهمتر امکان بوجود آوردن استاندارهای کانل بهداشتی.» در سال 2020، فوتبال آلمان اولین ورزش حرفه ای بزرگ بود که لیگ آن مسابقات خود را منظم ازسر گرفت. او اضافه کرد: «تمام دنیا به کار ما حسادت کرد و از ایده ما کپی برداری کرد.»

افنبرگ پیشنهاد دیگری هم دارد: «حتی اگر این وضعیت همه گیری اجازه برگزاری تورنمنت در یک کشور را ندهد، می شود آنرا در ناحیه روهر-راین برگزار کرد. در این منطقه ودر محدوده ای 100 کیلومتری، استادیوم های کافی برای میزبانی همه مسابقات وجود دارد. غیر از این، گلزن کرشن، دورتموند، دوسلدورف، کلن، لورکوزن، مونشن گلادباخ – و اگر لازم شد – دویسبورگ و بوخوم هم هستند.

با توجه به اطلاعات آژانس مطبوعاتی آلمان، مسئولین برگزاری مسابقات در یوفا، همچنان ترجیح می دهند تا مسابقات در 12 مکان در 12 کشور برگزار شود. قصدی که از پارسال به امسال به تاخیر افتاد. یکی از این مکانها، احتمالا مونیخ و ورزشگاه آلینتس آره نای باشگاه بایرن مونیخ است.

الکساندر سفرین رئیس یوفا، در اکتبر گفت که آنها آماده اجرای سناریوها و طرح های متنوع هستند. یوفا می خواهد در 5 مارس بر اساس نظر هواداران تصمیم بگیرد. گزینه های این نظرسنجی از بازی در استادیوم ها با ظرفیت کامل و حضور کامل تماشاگران تا بازی در استادیومهای بدون تماشاگر در تغییر خواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید