| | |

مصاحبه هانسی فلیک با روزنامه بیلد یکشنبه ها

هانسی فلیک :

«تیم، کادر مربیگری، کل کارکنان باشگاه برای این موفقیت بی نظیر در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ بسیار سخت تلاش کردند. البته احساس بسیار خوبی است، اما ما باید به آینده نگاه کنیم. ما نمی خواهیم شل شویم و ما برای عناوین بیشتر عطش داریم.

همیشه گفته شده است: “از عناوین خود دفاع کنید.” اما این جمله برای من معنای منفی دارد. من متفاوت فکر می کنم: “همیشه چیز جدیدی برای برنده شدن وجود دارد. من نمی خواهم از چیزی دفاع کنم، می خواهم چیزی را برنده شوم. ما می خواهیم قهرمان لیگ شویم و در لیگ قهرمانان اروپا به حداکثر موفقیت برسیم.” این عبارت بهتر به نظر می رسد.

در بایرن شما باید عناوین را کسب کنید. همه می خواهند برنده شوند، حتی در بازی های فوتبال تنیس (فوت نت). برای من موفقیت همچنین پیشرفت تیم و بهتر تربیت کردن بازیکنان است. اکنون اینکار با هر 3 روز یک بازی دشوار است. امیدوارم یک آمادگی کامل داشته باشیم تا بتوانیم مسائل بیشتری را تمرین دهیم.»

Image

در مورد مولر ، گنبری و بواتنگ که احتمال دارند بازی لاتزیو را از دست بدهند:

«مطمئنا ما آنها را از دست خواهیم داد، اما من به تیمم برای جبران غیبت این بازیکنان اطمینان کامل دارم. من مطمئن هستم که بازیکنان ما به بازی با تمام توان ادامه خواهند داد. آنها شخصیت هایی عالی دارند و من از کار کردن با آنها لذت می برم.»

Image

در مورد آینده:

«من تا سال 2023 با باشگاه بایرن مونیخ قرارداد دارم. من در مونیخ احساس راحتی می کنم، در بایرن احساس راحتی می کنم. من یک تیم و کادرفنی عالی دارم. من از این موضوع لذت می برم. هیچ دلیلی برای تغییر این وضعیت نمی بینم.»

درباره صحبت هایی در مورد او به عنوان مربی بعدی تیم ملی:

«راستش یوگی دوست من است. ما 8 سال با هم کار کردیم. فکر می کنم او این کار را انجام داد و هنوز هم عالی کار می کند. به یاد می آورم که چگونه همه شیوه بازی ما را هنگام قهرمانی در جام جهانی ستایش می کردند. او مسئول این شیوه بازی بود، شایستگی او بود.

یوگی تیم خوبی برای یورو دارد. و من مطمئن هستم که ما در آلمان به اندازه کافی بازیکنان بسیار خوبی داریم که در جام جهانی 2022 نیز موفق باشند.»

 

در مورد آینده بین المللی جمال موسیالا :

«من با جمال صحبت کردم و به او گفتم که او تنها کسی است که باید تصمیم بگیرد. او باید مسئولیت آینده خود را به عهده بگیرد.»

آیا موسیالا قرارداد خود را تا قبل از پایان ماه فوریه تمدید خواهد کرد؟

«چرا او باید به جای دیگری برود؟ او می تواند در اینجا پیشرفت کند، و از طرف باشگاه، تیم مربیگری و سایر بازیکنان حمایت می شود و قدردانی می بیند.»

Image

در مورد تنش گزارش شده بین او و صالیحمیدزیچ در رابطه با نقل و انتقالات و برنامه ریزی تیمی:

«از این اتفاقات خیلی چیزها تفسیر می شود. کاملا طبیعی است که مدیرورزشی و مربی – همیشه در جهت منافع باشگاه درباره بازیکنان تبادل نظر کنند.

همیشه گفته می شود که من ناراضی هستم. اصلا اینچنین نیست. من می دانم که از زمان قهرمانی ما در لیگ قهرمانان اروپا اوضاع برای حسن بسیار سخت بوده است، زیرا این باشگاه درآمد کمتری به دلیل کووید دارد، که انجام نقل و انتقالات را سخت می کند. من فکر می کنم ما هنوز تیم بسیار خوبی داریم.»

 

اما کاستا ، روکا ، سار و چوپوموتینگ اکثر مواقع روی نیمکت هستند.

«شما نباید فراموش کنید که خریدهای جدید آمادگی لازم را نداشتند. آنها فقط یک شبه به تیم راه یافتند. ما وقت نداشتیم تا کارهای تاکتیکی را تمرین کنیم. هر چهار نفر در این فصل مهم خواهند بود.»

 

آیا شما و برازو می توانید در آینده به همکاری مشترک ادامه دهید؟

«البته. او نیز یکی از معماران آینده باشگاه بایرن است و ما برای رسیدن به این آینده به خوبی در کنار هم کار می کنیم. همه چیز خوب است. در قطر ما حتی وقتی [برای تفریح] کمی فوتبال بازی کردیم در یک تیم بودیم (با خنده).»

 

آخرین سوال: اگر در تابستان با شما از طرف بیرهوف تماس گرفته شود به این دلیل که فدراسیون فوتبال آلمان به کسی احتیاج دارد که بداند چگونه جام جهانی را در قطر ببرد….

«من قبلا به این سوال جواب داده ام: من می دانم کار در باشگاه بایرن مونیخ به چه معناست و دلیلی نمی بینم که به چیز دیگری فکر کنم.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید