|

انتقال هالند : آخرین شاهکار رایولا یا قرارداد ترکمن‌چایِ تحمیلی به دورتموند ؟

به گزارش فوتبال۷۲۴ به نقل از نشریه معتبر Dagbladet کشور نروژ ، پرنده انتقال هالند هر روز ابعاد تازه‌ای به خود میگیرد و حالا مدت تسویه تیم سیتی مشخص شده است

 

در کمال تعجب با توجه به علاقه تیمهای بزرگ و برخلاف گفته‌ای قبلی مدیران بوروسیا دورتموند در زمینه فروش حداکثری حالا مشخص شده است بوروسیادورتموند  هنوز یک یورو برای انتقال ارلینگ هالند به منچسترسیتی دریافت نکرده است!

 

در قرارداد نقل و انتقالات بین دورتموند و سیتی آمده است که اولین قسط تنها در جولای 2023 پرداخت می شود ! و در مجموع چهار نقل و انتقال مالی انجام خواهد شد، بنابراین بوروسیا دورتموند تا تابستان 2026 کل مبلغ را دریافت نخواهد کرد!

 

حالا مشخص میشود مینو رایولا فقید سوپرایجنت فوتبال چرا در زمان انتقال هالند به دورتموند ۲۱میلیون یورو تخفیف داده است و چرا آن زمان تیمهای بزرگ برای این رقابت اقدام جدی نکردند

 

نشریه Dagbladet، یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های نروژ، این اطلاعات را از برون، اولین باشگاه هالند که داده‌ها را در اختیار دارد، دریافت کرد، زیرا آنها یک طرف معامله در قرارداد هستند.آنها باید درصدی از انتقال را دریافت کنند، اما باید منتظر بمانند

 

هانس اویویند ساگن، مدیر کل Bryne FK به Dagbladet می گوید.

 

🎙ما در زمان فروش هیچ مبلغی دریافت نکردیم. دلیل این امر توافق بین منچسترسیتی و بوروسیا دورتموند است.» ما در حال درج درآمد در حساب‌های امسال هستیم، اما وجوه فقط از وسط سال آینده دریافت می‌شود.»

 

 

نشریه داگبلادت امروز می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره بزرگ‌ترین انتقال جهان فوتبال در سال 2022 فاش کند.

 

قراردادی که در آن منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس، بزرگترین استعدادهای جهان را از بوروسیا دورتموند در آلمان جذب کرد.

 

پیراهن سماره 9 در ورزشگاه اتحاد تحت حمایت ابوظبی، قبلاً هم به عنوان گلزن و هم به عنوان بازیکن در لیگ برتر نامی برای خود دست و پا کرده است – و نام او ارلینگ برات هالند (22) است. در 10 می 2022، دو باشگاه بر سر انتقال هالند به توافق رسیدند. او از اول جولای 2022 رسما بازیکن سیتی شد.

 

نشریه Dagbladet اکنون تأییدیه دریافت کرده است که:🔻

 

🎙برخلاف آنچه در مطبوعات بریتانیایی، نروژی و بین المللی گزارش شده، منچسترسیتی تا قبل از جولای سال آینده یک یورو به دورتموند پرداخت نخواهد کرد.

 

– سیتی در مجموع چهار قسط به دورتموند پرداخت می کند و در مجموع آلمانی ها قبل از سال 2026 تمام وجوه را در حساب خود نخواهند داشت.

 

– بنابراین، باشگاه‌های نروژی سابق هالند نیز باید منتظر سهم خود باشند.

 

داگبلادت با منچسترسیتی و بوروسیا دورتموند تماس گرفته است. کمتر از یک ساعت پس از ارسال سوال داگبلادت، دورتموند پاسخ داد:🔻

 

 

🎙ما به اطلاع می‌رسانیم که به‌طور کلی، در مورد موضوعات قراردادی اظهار نظر نمی‌کنیم.»

 

منچسترسیتی پاسخی نداده است. الفی هالند، پدر ارلینگ برات هالند نیز چیزی نمی‌گوید

 

 

براین، مولده و ردبول سالزبورگ همگی این حق را دارند که پس از بحث‌برانگیزترین انتقال فوتبال امسال، مبلغی را دریافت کنند. این به دلیل ترتیبی است که به اصطلاح «صندوق همبستگی» نامیده می‌شود، که در آن در مجموع پنج درصد از مبلغ فروش باید بین باشگاه‌هایی که از ۱۲ سالگی تا ۲۳ سالگی بازیکنی را در اختیار دارند، توزیع شود.

 

از آنجایی که هالند در حالی که هنوز 21 سال داشت به منچسترسیتی فروخته شد، در مورد او مبلغی که باید تقسیم شود کمی کمتر از پنج درصد است.

 

با این حال، این مبلغ هنوز برای باشگاهی مانند براین که در نیمه پایین لیگ OBOS مبارزه می کند، شامل مبلغ قابل توجهی است.هانس اویویند از باشگاه برینامی گوید🔻

 

🎙بسته به نرخ مبادله یورو، حدود 10 میلیون کرون دریافت خواهیم کرد. این یک امتیاز بزرگ برای ما است. ما بیشترین سهم را خواهیم داشت، اما مولده، ردبول سالزبورگ و شاید دورتموند نیز مبلغی را دریافت خواهند کرد.»

 

 

 

– چرا ؟

 

🎙”من فرض می کنم که آنها منافعی را برای یک یا طرف دیگر در نظر می گیرند.”

 

تیم مدیریت Molde به سوالات Dagbladet پاسخ نداده است.

 

آندریاس سلیااس، کارشناس امور مالی ورزش و وبلاگ نویس در Idrettspolitikk.no، به این نکته اشاره می کند که تقسیم مبالغ پرداختی معمول است. با این حال می گوید:🔻

 

 

🎙آنچه در این مورد تا حدودی تعجب آور است این است که بوروسیا دورتموند ظاهرا با این نوع توافق موافقت کرده است. چرا هیچ یک از باشگاه ها این موضوع را اعلام نکرده اند، من نمی دانم.

 

وی نحوه پرداخت را به شرح زیر توضیح داد:🔻

 

 

🎙«تقسیم مبلغ به اقساط معمولی در کل دوره قرارداد بازیکن، معمولاً به دلایل مربوط به حساب، امری عادی است. در بسیاری از موارد، باشگاه هایی که مبالغ معوقی دارند، مطالبات خود را به بانک می فروشند. سپس باشگاه می تواند تمام پول را به یکباره دریافت کند، در مقابل بانک که بخشی از کل مبلغ را دریافت می کند. به عنوان مثال، شما می توانید دریافتنی 60 میلیون یورویی را به قیمت 57 میلیون بفروشید. سپس بانک اقساط را طی چند سال دریافت می کند، در حالی که باشگاه بلافاصله قسمت خود را دریافت می کند.»

 

برای باشگاه های اول ، پرداخت معوق به این معناست که باشگاه باید روی نوسانات نرخ ارز یورو قمار کند.

 

یکی از مدیران تیم برینا میگوید 🔻

 

🎙ما می‌توانیم در مقابل نرخ فعلی یورو، مطالبات را تضمین کنیم. با این حال، ما باید در نظر بگیریم که آیا معتقدیم یورو بالا خواهد رفت یا پایین. اگر وجوه را تامین نکنیم و نرخ یورو به شدت کاهش پیدا کند، برای ما بد خواهد شد. در عین حال، در صورت افزایش نرخ ارز، می‌توانیم خطر از دست دادن پول را داشته باشیم – و بنابراین ما راه‌حل مطمئن را انتخاب می‌کنیم.

 

– مثل وام مسکن، با سود ثابت یا متغیر؟

 

“بله، همینطور.”

 

 

تمام فروش بازیکنان توسط مقررات معاملات مالی منصفانه (FFP) تنظیم می شود. هدف از این مقررات این است که اطمینان حاصل شود که باشگاه‌ها از نظر مالی مسئولیت‌پذیر عمل می‌کنند – حتی اگر تیم‌هایی مانند منچسترسیتی صاحبان بسیار ثروتمندی دارند که پول کافی برای جمع‌آوری سرمایه نامحدود دارند.

 

نظر آندریاس سلیاس این است که به نظر نمی رسد انتقال هالند ربطی به مسائل FFP سیتی داشته باشد.

 

او می گوید:🔻

 

🎙 «تا آنجا که من می بینم این ربطی به FFP ندارد.

 

سیتی دو بار با این مقررات دچار مشکل شده است. همانطور که در Idrettspolitikk.no گزارش شده است، سال گذشته باشگاه یک پرونده حقوقی طولانی را دقیقاً در رابطه با FFP به پایان رساند. سیتی پس از محرومیت دو ساله از لیگ قهرمانان اروپا و جریمه 30 میلیون یورویی، توانست تحریم های اعمال شده را کاهش دهد.

 

در ماه مه سال جاری، روزنامه بریتانیایی میل در روز یکشنبه فاش کرد که لیگ برتر همچنان در حال بررسی منچسترسیتی برای نقض قوانین FFP است. موضوعی که در حال بررسی است به این موضوع مربوط می شود که آیا سیتی درآمد خود را با کمک حامیان مالی در امارات متحده عربی – مرتبط با مالکان سیتی در ابوظبی افزایش داده است.

 

داگبلادت از منچسترسیتی در مورد وضعیت امروز این پرونده پرسیده است. سیتی پاسخی نداده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید